Topics: 107
jafd schreef:Ik ga zometeen een dremel kopen..
En ik zat te denken om met lucht de kieren en gaten leeg te blazen
Als ik met de dremel het roest en verf voorzichtig schoonmaak.. wat moet ik er dan op smeren ?
Fertan ? of primer ?
Ik zou Fertan zijn werk laten doen. Eventueel in een later stadium nog eens herhalen.
Zorg wel dat alle loszittende roestdeeltjes zijn verwijderd en conroleer of er onder de kitranden roest zit;anders de kit verwijderen met een mes en dan roestomvormer erop.
Topics: 12
Ik zie geen kitranden bij de onderkant van me deur.. of zie ik nu iets over het hoofd ?
Topics: 107
jafd schreef:Ik zie geen kitranden bij de onderkant van me deur.. of zie ik nu iets over het hoofd ?
Als je gaat krabben en schuren zie je het vanzelf

Je ziet ze zo zitten op je foto's;let maar op de plaats waar de buitenplaat van de deur is omgezet en vast is gemaakt aan de binnenzijde van de deur.
Hahaha die randen ok ! ik ga opletten. word vanavond ff schoonschuren met de dremel en dan fertan erop. ik maak er foto's van
Nou heb een Dremel gekocht. Meteen aan de slag eerst van die harde kopjes totdat ik bij het schone staal kwam. Daarna een zachte kop gepakt en rustig verder schoongemaakt. Daarna fertan erop en nu 48 uur rusten. Zo dremel brand trouwens lekker door beter dan schuur papier !
Na 24 uur.. (zo ziet het er nu uit met fertan) nog 24 uur te gaan.
Het bruine op de foto is nog niet opgedroogde fertan. (fertan smeersel is bruin)
Gister dus met me dremel flik geschuurd het oude roest tot blank metaal / kit weggeschuurd met de dremel
ging lekker snel..
Ik hoop wel dat fertan alles goed aanpakt en het oude roest nog stopt..
Na dit ga ik het dun plamuren MOTIP polyester putty.
En dan spuit ik als grondlaag primer eroverheen.
Iemand nog tips suggesties hoor het graag..
Topics: 8
Blijf met polyester van de wagen weg. Anders kan je alles over doen na enkele maanden;
Het fertan laat ik nu er gewoon op..
Totdat ik weet wat eroverheen kan.
Dat kan gewoon toch ? omdat ik hem nog niet verder ga behandelen
iemand afwerk tips ??
wat ik het beste kan doen...
Topics: 8
Ik ga ervan uit dat Fertan een soort roestomvormer is. Mijn ervaring is dat je na het gebruik van zo'n spul het best de zaak een beetje met rust laat en na enige tijd alles terug bekijkt. Hier en daar durft de roest terug bovenkomen en moet je die delen terug behandelen.
Wat die polyester toestanden betreft, ik heb daar letterlijk vroeger wagens mee in de vernieling gesmeerd. Aanvankelijk heb je een mooi resultaat maar het nadeel van Polyester is dat het niet of anders uitzet tov metaal. Je krijgt dan vlug scheuren waar vocht tussenkomt en je bent terug vertrokken.
Ok Bedankt !
Wat zou ik er dan op kunnen smeren/spuiten als afwerking.
Want ik wil het weer lekker netjes maken.