Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Het rijdt heerlijk. Buiten de auto een serieuze brom, binnenin zeker niet hinderlijk. Maar ik heb wel extra bitumen in de auto geplakt na de laswerkzaamheden.
Kwaliteit is helemaal super. Ik heb ook een 3" Ferrita DP op m'n V70-je en die is ook super, maar voelt toch wat minder dan de 240 pijp.
Vermogenswinst van een uitlaat varieert van 0 tot wel 15pk. Maar dan zul je ook andere aanpassingen moeten doorvoeren. In een standaard 240 Turbo merk je vooral het verdwijnen van het turbogat en het gemakkelijker doortrekken bij b.v. tussensprints. Blaas maar eens door een dun rietje en daarna door een dik rietje. De winst zal, vooral dankzij de dikkere diameter bij de turbo en de beter demper zo'n 5 tot 7 pk zijn.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Vermogenswinst ? > jup, zeker weten, hoeveel ? > per auto verschillend maar verwacht geen wonderen.
Geluid ? > altijd beter dan standaard volvo meuk ;D
Kwaliteit ? > ferrita is goed spul!!
Enige lompe wat ze gedaan hebben is dat de uitlaat onder de as doorloopt, en niet erboven langs, zoals het hoort.
Minder bochten = minder restrictie = meer vermogen, klopt, ben ik het mee eens. (theoretisch gezien, in de praktijk zal je niet veel vermogen verliezen door de uitlaat over de as te laten lopen).
Maar het is nogal lullig dat je elke keer als je de auto op de -2 koloms- brug zet dat je de uitlaatrubbers moet vervangen omdat je achteras op je uitlaat gaat hangen.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
Jelmar schreef:Enige lompe wat ze gedaan hebben is dat de uitlaat onder de as doorloopt, en niet erboven langs, zoals het hoort.
Minder bochten = minder restrictie = meer vermogen, klopt, ben ik het mee eens. (theoretisch gezien, in de praktijk zal je niet veel vermogen verliezen door de uitlaat over de as te laten lopen).
Maar het is nogal vervelendlig dat je elke keer als je de auto op de -2 koloms- brug zet dat je de uitlaatrubbers moet vervangen omdat je achteras op je uitlaat gaat hangen.
klopt moet je echt mee opletten dat je inderdaad eerst je rubbers losmaakt
maar vindt het wel mooi staan en origineel loopt hij er ook onderdoor
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
misschien ben ik iets te negatief over de hoeveelheid lawaai trouwens: ik rij dagelijk in een superstille Audi en dan maakt een 240 sowieso een t*ringherrie. En ik heb m idd ook vol bitumen en schuimrubber beplakt....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 24
Topics: 2
Lid sinds: Mar 2008
Soms helpt verlengen van het eindstuk van de uitlaat, zodat ie iets achter de bumper uitsteekt. Je kan dit proberen door er provisorisch een pijpje (of een oud stuk uitlaat) in te steken.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
hey ticcie heb jij toevallig wat details foto's van hoe jouw eindpijp er nu uitziet?
mischien wil ik het dan ook gaan doen en hoe heb jij hem precies losgeslepen?
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
vlgs mij heb ik wel ergens een plaatje:
Hij zit iig met een las van plm 2 cm op het begin van de chromen toeter (ri einddemper) en vlgs mij nog een puntlas bij het uiteinde. Met de slijpschijf goed los te halen zonder beschadigen. Hem daarna nog een beetje gepolijst.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
sexy butt!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik heb na wikken en wegen ook besloten ticcie te volgen en de chrome eindtoeter er af geslepen
heb het met fijnschuurpapier mooi opgepoetst dus ziet er nu veel beter uit 8) :o
alleen toen ik de chrome pijp eraf had bleek het eindpijpje er als een trechter er uit te zien :-\
nu heb ik er ongeveer 2cm eraf geslepen zodat hij weer recht is
met als gevolg dat de pijp wat aan de korte kant is nu(zit nu iets terug van de bumper)
was(is) dat bij jou ook ticcie ??? ???
Volvo S70R B5234T4 M59