11 December 2008, 00:26
Zijn er hier mensen met ervaring over de ferrita 3" 240 turbo??
Hoe zit het met de kwaliteit?
Vermogen?
geluid?
alvast bedankt.
Hoe zit het met de kwaliteit?
Vermogen?
geluid?
alvast bedankt.
Ervaringen Ferrita 3" 240 turbo
|
11 December 2008, 00:26
Zijn er hier mensen met ervaring over de ferrita 3" 240 turbo??
Hoe zit het met de kwaliteit? Vermogen? geluid? alvast bedankt.
11 December 2008, 00:41
vermogenswinsten met uitlaten zijn echt nihil....ik geloof er niet in en menigeen niet denk ik hier.
....ferrita is mooi spul en kwalitatief volgens mij heel hoogstaand. Ticcie weet er meer van, die heeft het. Qua geluid...stukje dikker. Stukje vetter. Moet je van houden. Kan ook te hard worden op lange ritten, tenminste daar ben ik zelf bang voor. Maar dat weet Ticcie. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
11 December 2008, 00:54
op de 940 van een vriend heb ik (samen met hem) een 3" uitlaat gezet. geen Ferrita maar een JT superflow, die is niet van rvs. Vermogenswinst is echt goed te merken, verbruik ging met bijna 10% omlaag (geeft aan wat er standaard voor spul op zit). standaard 240 turbo uitlaat heeft geen catalysator zoals de 940 maar is voor de rest even begrenzend (heb beide systemen hier liggen). Turbogat werd wat minder.
Op snelwegsnelheden kan er een dreun optreden. met gewoon rijden is geluid goed te doen, merk je niet veel van. maar zeker achter in de auto kan de dreun hinderlijk zijn. een 2,5" is een leuke tussenweg die minder zal dreunen, en als je met standaard turbo blijft rondrijden is dat echt geen groot verschil met een 3".
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
11 December 2008, 01:32
ik heb er idd eentje gemonteerd. OF en hoeveel vermogenswinst geeft, weet ik niet, want ik heb van alles tegelijk aangepakt.
Goede kwaliteit en pasvorm, stuk beter dan een Simons oid. Enige nadeel is dat ie maar 1 demper heeft en daardoor wel behoorlijk herrie maakt. Heb er nog niet veel mee gereden, dus ik kan nog niet goed oordelen, maar vond het tot nu toe iets teveel van het goede.... Is wel een estate, sedan zal wat stiller zijn denk ik. Je kan evt. een (sport)tussendemper monteren, wellicht dat ik dat nog eens doe. Eric Vermeer heeft er ook eentje, misschien dat die nog extra info heeft.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
11 December 2008, 01:55
OT: heb geen verstand van die Ferrita uitlaten, maar:
Citaat:Goede kwaliteit en pasvorm, stuk beter dan een Simons oid.Dan moet het wel heel goed passen. De Simons uitlaat onder mijn 242 past echt perfect. Was echt heel gemakkelijk om het netjes te monteren.
11 December 2008, 08:46
ik heb ze alle 2 gehad de simons is nagenoeg geheel stil dus weinig extra geluid tov de originele uitlaat
past op zich goed alleen 2 nadelen hij is niet van rvs(roest niet snel)en de uitlaat loopt over de achteras ipv eronder door ik heb nu momenteel de ferrita die mij perfect bevalt mooi donker geluid wat in mijn sedan niet storend is je hoort hem wel goed met doortrekken maar met constante snelheid is hij redelijk stil bij mij maar zoals ticcie al zei komt het ook dat ik een sedan heb het vermogens winst merk je wel maar moet ook niet veel van verwachten ik schat zo'n 3a4pk ofzo ook de ferrita heeft een perfecte pasvorm en ook 1 nadeel vrij prijzig maar wel je laatste uitlaat!!!!
Volvo S70R B5234T4 M59
11 December 2008, 22:56
ja de laatste...who knows. RVS kan ook roesten...je gelooft het niet. Maar de haagse 'nietjes' zoals de fietsenbeugels hier genoemd worden, roesten gewoon onder het genot van de zilte zeewind en regen.
[img width=800 height=600]http://img146.imageshack.us/img146/9953/afbeelding163se.jpg[/img] "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
12 December 2008, 01:03
TheSaint77 schreef:ja de laatste...who knows. RVS kan ook roesten...je gelooft het niet. Maar de haagse 'nietjes' zoals de fietsenbeugels hier genoemd worden, roesten gewoon onder het genot van de zilte zeewind en regen. rvs is er in vele soorten, das logisch. ene is roestvast in normale regen, maar niet in zure regen. andere soorten kunnen weer veel meer hebben. Ook bij het lassen en bewerken kan veel misgaan. blijven er staalspanen van gewoon staal op achter, gepolijst of geschuurd of niets, gelast (met of zonder backingas), juiste toevoegmateriaal, etc etc etc. uiteindelijk mag het niet te duur zijn ![]() Ik weet niet welk soort Ferrita gebruikt, zal wel een zware kwaliteit zijn, in uitlaatgassen komt nog al eens wat agressieve troep voor.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
13 December 2008, 01:38
Hoi!
Ik heb op m'n 244 Turbo uit 1983 ook deze uitlaat... mijns inziens is het geluid fantastisch en zeker niet te. Wel slecht voor je verbruik, wan je wilt optimaal van het geluid genieten, maar welke kniesoor let bij een dergelijke auto daar nou op. Al vraag ik mij wel af of het geluidstechnisch wel conform de wet is, ach mijn APK-keurder heeft hier nog nooit een probleem van gemaakt. 8) Ook niet bij mijn andere auto een 5,9 Liter V8 welke helemaal gÃÂÃÂn demper heeft :o ... toen ik de eerste keer door een tunnel reed schrok ik er zelf van, haha. Groeten, Bart 8)
13 December 2008, 02:09
naast het geluid: er zit een verchroomde toeter aan het eind en die vind ik ultiem l-e-l-i-j-k! Kun je er af slijpen en dan hou je een beschaafd 3 inch rvs eindstuk over dat er prima uitziet!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|