Berichten: 65
Topics: 34
Lid sinds: Jan 2006
Mijn linkerremlicht doet het onregelmatig dan wel een poos en dan een paar keer weer niet. Dan licht bij het remmen dus ook het "lamp-is-stuk-lampje" op. Na een paar keer remmen of een paar miniten doet ie het dan weer wel. Met de lamp zelf is niks aan de hand, dus dat doet vermoeden dat het in de aansluitingen of bedrading zit. Iemand enig idee waar het euvel zou kunnen zitten? Is er een standaard zwakke plek? Een andere oorzaak waarvan dit de symptomen zijn? Alvast bedankt!
240 GL Estate LPG 1991
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik zou toch even voor de zekerheid een nieuw lampje erin steken. Zeker als het lampje wel werkt als je een klap op achterlichtglas geeft.
Berichten: 65
Topics: 34
Lid sinds: Jan 2006
ik heb de lampen (link en rechts) al vervangen maar dan is het nog steeds. Een "klap" erop geven oid helpt niet, heb hem ook al een paar keer er weer uitgehaald en opnieuw erin enzo. Maar hij blijft soms dienst weigeren.
240 GL Estate LPG 1991
Berichten: 41
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2007
Even de contactjes schuren, ook van de stekkertjes. Kan ook een draadbreuk zijn.
Succes!
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Je massa ook even nalopen, dat kan ook voor de vreemdste storingen veroorzaken...
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Heb precies hetzelfde gehad met het rechter remlicht.
Alles nagezocht, geen resultaat. Lampje OK, verbinding 11V, moet ie 't toch ook op doen, maar nie brande
Gelukkig geen politie achter me gehad en na 2 maanden werkte alles plotsklaps weer gewoon goed ??? ??? ???
Vandaar dat ik met mijn baksteen sindsdien gewoon heel veel geduld heb. :

:
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Zal idd heel goed een massaprobleem kunnen zijn...
Berichten: 65
Topics: 34
Lid sinds: Jan 2006
Bedankt voor het meedenken, maar helaas nog zonder resultaat. Het blijft heel vreemd en onbevredigend. Heb inmiddels vanalles nagelopen. Mbt de massa: ook daar heb ik naar gekeken, maar kunnen jullie misschien meer specifiek aangeven waar en wat er dan mis kan zitten?
Kan het eventueel een relais oid zijn of een signaalgevertje? Blijft vreemd.........
240 GL Estate LPG 1991
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Zoals in het schema aangegeven praten we over 42 watt zonder relais geschakeld door de rempedaalschakelaar. Omat het maar 1 kant is ga ik 100% uit van DaanHeijns massa-tip. Maar een brug tussen min van de lampaansluiting en een goed massacontact, als het nu wel brandt controleer dan de minaansluitingen op roest. Vergeet ook de schroeven van unit aan carrosserie niet (bij de oudere 245). Is een kabel aan de stekkerverbinding groen/zwart dan het beste een tipje s39 en een klein drupje soldeer laten vloeien.
Roest verwijderen van schroeven en schroefgaten verwijderen, beetje zuurvrije vaseline eraan en testen.... Gebruik geen RVS om roest op de schroef te voorkomen, dan roest het schroefgat extra hard !
[img][/img]