Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koude Start B20E (in 144GL Lpg/Aut 1973)
#1
Als de auto 's ochtends gestart moet worden gaat dat niet goed. Meestal start ik op benzine en schakel over op Lpg als de temperatuurmeter naar N klimt. Het lijkt net of de motor verzuipt, want gas geven om dan weg te rijden heeft afslaan tot gevolg. Na enkele pogingen lukt het om weg te rijden. Zeer snel daarna zijn de problemen weg en doet de auto haar werk goed. Iemand tips? Peter
Antwoord
#2
Het injectiesysteem van de B20E (D-jet) is mooi spul maar ik weet er weinig van. Zal best wel met een temperatuurgevoelig iets in het koudestartverrijkingsgebeuren te maken hebben. Een membraantje, een bimetaaltje, een thermistor, dat soort dingetjes.
De B20A start altijd op LPG, zou je gewoon eens kunnen proberen. Beter, maak het jezelf makkelijk en koop een enkele carburateur (Stromberg of SU) met spruitstuk etc. voor het LPG rijden.

Vraag eens bij V44.nl.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gasinjectie B20E Madman 0 1.841 31 May 2013, 15:59
Laatste bericht: Madman
  volvo 145 1973, borrelend koelvloeistof vaatje, water sproeit er uit bij... -wj- 9 6.603 12 March 2013, 23:18
Laatste bericht: -wj-
  stationair loop 140 B20E (1971) aRjen.T 18 14.705 11 November 2012, 18:16
Laatste bericht: Cabletalk
  start problemen volvo142 6 4.647 16 October 2011, 21:19
Laatste bericht: f3rdy
  Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd breadfan866 5 6.862 5 June 2011, 12:12
Laatste bericht: VolvoDick
  Zeer slechte koude start 144 B20A Bandbox 8 6.544 7 May 2011, 09:47
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)