Topics: 42
Uit brainstormsessies volgt altijd wel iets ;D Dat is het mooie d'r van.
Ik heb idd een carb. op het blok zitten,... en standaard geen elektronische ontsteking zoals jij dus hebt. Dankzij Velleman dat nu wel dus. Mijn verbruik is (mede) hierdoor zo'n 20% gezakt,.... Vandaar mijn eerdere opmerking
Fijn om te horen John !!
Die Jelmar is nog niet zo gek als hij eruit ziet ;D ;D hahahahaha
Topics: 9
Naast de standaard 2.4 LH Jetronic is een TZ-28H electronische ontsteking van een ouder model 240 of 244 gemonteerd, voor houtgas. Beide ontstekingen hebben de bobine en het hoogspanningsdeel van de verdeler gemeen. Ik verwacht niet dat Velleman daar nog iets aan kan verbeteren.
Nu we toch aan het brainstormen zijn:
Misschien de massa elektrode van de bougie's wat wegslijpen, zodat de vonk minder afgeschermd wordt?? Het gas brandt erg langzaam. 35 graden vervroegen is noodzakelijk. Het gas is echter zeer klopvast. Je zou eigenlijk meerdere bougies moeten kunnen plaatsen.....
Jelmar,
wij mafkezen liggen elkaar wel......
Topics: 9
Nog iets om over na te denken:
Het houtgas brandt langzaam. Boven de 3500 o/min kan het vlamfront de zuiger niet meer bijhouden. Wat nu als de bougie langer zou zijn en verder in de verbrandingskamer ontsteekt? Vooropgesteld dat de kleppen er nog langs kunnen. Je ontsteekt dan midden in het gecomprimeerde mengsel ipv aan de rand. Ik kan me voorstellen dat de bougie dit thermisch gezien niet zo leuk vindt. Maar misschien dat een andere warmtegraad verkoeling kan brengen.
Tuners zullen bij het lezen van mijn gedachtenspinsel misschien wit wegtrekken of onwel worden, maar we hebben het niet over een hoog opgeladen motor. Integendeel. Ook high speed knock kan eenvoudigweg niet optreden. Houtgas heeft een oktaangetal van meer dan 108, zo wordt beweerd.
Topics: 42
Wellicht dat Bozzzma iets kan bedenken. Leuk studie object lijkt mij zo!
Kijk anders eens op
http://www.bs-autotune.nl
Topics: 44
kan toch echt niet hoor die avater van je :o >

>

meneer cvt240turbo ;D
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 163
vooral die glimmende 242

doet het goed.