9 August 2008, 17:49
Ik heb de laatste tijd het volgende probleem met mijn B21A op LPG: Stationair loopt de motor mooi rond, maar als ik een beetje meer gas geef begint ie te pruttelen, daarna nog een beetje meer gas bij en het pruttelen houdt weer op.
Hij pruttelt dus bij een bepaalde stand van de gasklep, bij meer en bij minder gas merk je het niet zo erg.
Ik dacht dat het aan de afstelling van het brandstofmengsel lag. Daar heb ik wat aan gesteld en ik merk dat als ik de stationairschoef (op de verdamper van het LPG dus) een halve slag uitdraai, dat dan het gepruttel pas begint bij een verder geopende stand van de gasklep. Het effect is dan ook iets minder.
Draaien aan de hoge-toerenstelschoef (in de gasleiding) heeft geen uitwerking op het gepruttel.
Dit is met name vervelend bij het optrekken, want dan resulteert het in bokken en een onconfortabele rit.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?
Hij pruttelt dus bij een bepaalde stand van de gasklep, bij meer en bij minder gas merk je het niet zo erg.
Ik dacht dat het aan de afstelling van het brandstofmengsel lag. Daar heb ik wat aan gesteld en ik merk dat als ik de stationairschoef (op de verdamper van het LPG dus) een halve slag uitdraai, dat dan het gepruttel pas begint bij een verder geopende stand van de gasklep. Het effect is dan ook iets minder.
Draaien aan de hoge-toerenstelschoef (in de gasleiding) heeft geen uitwerking op het gepruttel.
Dit is met name vervelend bij het optrekken, want dan resulteert het in bokken en een onconfortabele rit.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?