Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op wat letten bij een Volvo die al heel lang stil staat?
volvo200liefhebber schreef:Is dit dan iets leuks ;D

http://www.blocket.se/vi/16746373.htm?ca=15_s

Kost ongeveer hetzelfde en kan op eigen wielen naar België en een leuke stedentrip naar Stockholm........
zeker leuk...zal ik weer gaan? :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Hoi Rubicon,

dus zijn mail werkt wel begrijp ik van jou.
Ik HAD interesse maar plannen zijn inmiddels veranderd.

Als je een keer wilt kijken(of dat ik eerst even ga kijken) dan wil ik je wel van advies voorzien,geen probleem.
De prijs van €1500,= is simpelweg veel te hoog,voor dat geld zijn er ook wel rijdende 245's te vinden(zoals die in Zweden).

Als je hulp nodig hebt dan moet je het maar laten weten.
Antwoord
Altijd leuk zo'n informatie. Hoeveel kilometer ga jij nog met dat blok rijden?
Antwoord
volvo200liefhebber schreef:Hoi Rubicon,

dus zijn mail werkt wel begrijp ik van jou.
Ik HAD interesse maar plannen zijn inmiddels veranderd.

Als je een keer wilt kijken(of dat ik eerst even ga kijken) dan wil ik je wel van advies voorzien,geen probleem.
De prijs van €1500,= is simpelweg veel te hoog,voor dat geld zijn er ook wel rijdende 245's te vinden(zoals die in Zweden).

Als je hulp nodig hebt dan moet je het maar laten weten.

Wel, ik zou graag beroep op jouw hulp willen doen, Volvo200liefhebber. Fijn dat je 't aanbiedt! Smile
Ik wil in ieder geval ook zelf een kijkje gaan nemen, kunnen we dan misschien combineren? En inderdaad, ik hoop wel dat er te onderhandelen valt over de prijs!

Maar momenteel valt er niet veel te plannen, want ik heb zelf ook nog niets (meer) gehoord van de verkoper. :-\ :-X
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Alweer even geleden dat ik wat kon posten, maar toch eindelijk even een up-date:

Afgelopen weekend zijn Volvo200liefhebber en ik een kijkje gaan nemen naar de Volvo.

Om te beginnen bleek het een 245 L, niet DL, uit '78 (ipv '79) die ook al iets langer stilstond dan de eigenaar aanvankelijk meende.
En wat te verwachten was: hij was toch wel een stuk krokanter dan beloofd! Eigenlijk werd de hele achterkant zowat bijeengehouden door de roest. Zat vol gaten. Flink wat laswerk, daar :-) Gaten in de reservewielkassen, de wielranden en de dorpels. Bovendien was er door de vorige eigenaar op deze - en andere plaatsen- kwistig met plamuur omgesprongen.

Van het interieur viel weinig te maken. Dat zat volgestouwd met rommels, waaronder een paar skieschoenen en de voorkant van een andere volvo :Smile

Wat de motor betreft, de wagen heeft effectief de hele tijd stilgestaan. Alleen een paar jaar geleden nog eens gestart geweest. Complete revisie dus..

Oja.. Hij stond wel degelijk op een zolder ;D Die grensde aan een brug, en is er gewoon op gelift geweest. Wel grappig Wink

Kortom: wie zin heeft in een heel project, dat is er ÃÃn! Of het wordt een sloper. Volgens Volvo200liefhebber balanceert hij op het randje van de twee. Zonde hoor Sad

Maar ik had wel een fijne dag hoor. Het was leuk om Volvo200liefhebber eens te ontmoeten en een paar van de prachtjuwelen te gaan bewonderen die in zijn loods staan ;D Trouwens, super en nog eens heel erg bedankt dat je mee een kijkje wou gaan nemen, Volvo200liefhebber! Ik heb inj ieder geval veel opgestoken Wink

S.
Antwoord
Ik had er al een hard hoofd in Wink

Mijn advies is :hou de advertenties op Marktplaats bij van Zweedse 240's/245's.

Naast de bedrijven die er belachelijk geld voor vragen,zijn er nl. ook wat lui die in Zweden wonen en als hobby/bijverdienste af en toe een goede Zweedse 245 naar NL brengen.
Dan kun je voor 2.500-3.500 al een goede harde auto op de kop tikken.

Als je zelf weinig kunt mbt plaatwerk of technisch, zorg dan altijd dat je een auto met een goede originele carosserie koopt die niet al te veel gelopen heeft.

Als er nogal wat werk aan een oldtimer is en je moet het uitbesteden dan wordt het al gauw een dure grap.
Koop geen auto mwaar laswerk aan is.
Antwoord
Rubicon, ik heb het graag gedaan ;D

Nou had ik de auto zoals gezegd zelf ook al te koop zien staan en om eerlijk te zijn was ik ook wel benieuwd 8)

Aan de foto's te zien had ik ook al mijn twijfels hoor Jos Wink
Oog in oog met het object bleek er toch wel aanzienlijk meer werk aan te zitten alhoewel de verkoper dacht dat het allemaal wel meeviel want de auto was tenslotte rijdend weggezet en had een aantal jaren geleden nog gelopen :o
Als de koets nou nog goed was geweest dan was het wellicht de moeite geweest maar op de welbekende plekken was deze ook slecht en voor mij was het eerder een sloper dan een opknapper. De prijs was zowiezo totaal niet realistisch te noemen. Voor iets meer kan je ook rijdende exemplaren met APK vinden.

Maar wat Jos al schrijft,heb geduld en je vindt heus wel iets wat fatsoenlijk en rijdend is en idd in Zweden staan best wat leuke karren te koop die weinig werk vergen om in goede staat te brengen.

Als ik iets weet dan laat ik het wel weten Rubicon Wink
Antwoord
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/178...-245.html?

Misschien is dit wat....?

Van de foto's wordt je helaas niet veel wijzer,maar je kunt de verkoper evt. een mailtje sturen met het verzoek om detailfoto's van de wielkastranden/wielbakken e.d.

Moet wel een ander interieur in,want die oude strogevulde stoelen zitten voor geen meter Big Grin

Een voordeel voor jou is dat er geen NL kenteken op hoeft te zitten wat de prijs weer wat drukt. Je kunt een auto met buitenlands kenteken rechtstreeks naar Belgie invoeren.
Antwoord
Daar hou ik je aan, Volvo200liefhebber! Wink

@ Jos245, je hebt gelijk wat betreft de carrosserie. Ik ben inderdaad specifiek op zoek naar een wagen met goede en harde carrosserie. Ik heb helemaal niet de mogelijkheden om te gaan zitten restaureren, en het feit dat de kosten en hoeveelheid werk vaak niet in te schatten zijn, schrikken mij af. Als er wat schort aan de techniek, maakt dat me niks uit, al moet ik er een ruilmotor inzetten Smile maar eentje die uiteenvalt door de roest, daar blijf ik echt met mijn handen af :-X

Bedankt voor de tip, overigens! Ik ga maar eens een mailtje sturen naar de verkoper van die kar Wink

Ik heb trouwens net bericht gehad van jullie Nederlandse belastingsdienst, dat ik geld terug krijg. Mooi hulpje in mijn (nog bescheiden en vrijblijvende) zoektocht naar een oldtimer. Al zit ik midden in een verhuis, en vrees ik dat al het geld daardoor wordt opgeëist :Smile

Antwoord
UPDATE:

Ik heb de verkoper van de door Jos245 getipte diezelfde dag nog gemaild, maar nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik merk nu ook dat hij op de advertentie 'gereserveerd' vermeldt. Er is blijkbaar al een kandidaat Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Volvo 240 aandrijfas monteren Thomas Driessen 7 2.110 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: Thomas Driessen
  Onderdelen Volvo 144 1971 Pludoris 18 8.342 9 June 2023, 11:16
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming Volvo 240 2.3i (1992) Biopowerenschede 1 2.570 21 January 2020, 20:32
Laatste bericht: Marc1970
  Blijft mijn auto heel in de wasstraat? Nicolaas H 13 12.308 23 January 2018, 23:46
Laatste bericht: laptoprob
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.539 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Volvo site met exploded views en onderdeelnummers van alle modellen DanielR 2 7.048 4 January 2017, 11:28
Laatste bericht: DanielR
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 5.337 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 15.640 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 34.947 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Uitlijnen Volvo 142 '73 Bavadi 9 8.882 12 November 2015, 15:27
Laatste bericht: Bavadi

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)