Topics: 84
Volgens mij is het handiger als je eerst meet en uitrekent welke shims je nodig hebt en die dan per stuk bestelt, bij Volvo desnoods. Of ze nou 2, 3 of 4 euro/st. kosten maakt dan niet uit.
Shims die je overhoudt stop je in de Volvolvo "shimming-pool", die kan je tegen verzendkosten uitwisselen. Niet dat ik van plan ben kleppen te gaan stellen, ooit of binnenkort. Het schijnt dat FIAT shims ook passen, en die kosten natuurlijk evenveel als dolce far niente.
Weet iemand of de kleptang van Midlock, no. 13145, past op de B230?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
Marc1970 schreef:Het schijnt dat FIAT shims ook passen, en die kosten natuurlijk evenveel als dolce far niente.
Ik had zelf nog Fiat stelplaatjes liggen die ik voor de Volvo wilde gebuiken, maar het werd mij door een monteur afgeraden omdat ze qua diameter iets kleiner zijn en dus niet vast in de schaal liggen.
Topics: 22
Marc1970 schreef:Volgens mij is het handiger als je eerst meet en uitrekent welke shims je nodig hebt en die dan per stuk bestelt, bij Volvo desnoods. Of ze nou 2, 3 of 4 euro/st. kosten maakt dan niet uit.
Shims die je overhoudt stop je in de Volvolvo "shimming-pool", die kan je tegen verzendkosten uitwisselen.
Er schijnen ook andere auto's dezelfde shims als de Volvo 240 of Fiat te gebruiken, is een keer langs gekomen op dit forum. :

Maar een shimming-pool is een leuk idee, maar gaat niet werken, tenzij de deelnemers de auto tijdens het heen en weer sturen de motor open laten liggen.
Of openmaken, opmeten en weer dichtmaken, bestellen, bij ontvangen bestelling weer openmaken, vervangen, dichtmaken en uitgekomen plaatjes weer retour sturen. Of er achter komen, dat het maximum bereikt is en de kleppen vervangen moeten worden. :'( :'(
Al met al;
Sleuteldag oplossing is dan toch een goed alternatief, dus meld je aan, dan is alles voor weinig aan te leren en binnen een uurtje gepiept. ;D ;D ;D
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4264.0
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 84
Ja, dat openmaken, meten en weer even dichtmaken tot je de juiste shims bij elkaar gescharreld heb bedoelde ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 17
Citaat:Er schijnen ook andere auto's dezelfde shims als de Volvo 240 of Fiat te gebruiken, is een keer langs gekomen op dit forum
Ja Ferrari's, weet ik toevallig van mijn broer.
en Fiat plaatjes hebben precies de dezelde afmetingen9diameter) als ik ze zo opmeet.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Topics: 5
misschien een stomme vraag, maar die plaatjes. is dat in plaats van voelermaatjes? (die heb ik nl wèl)
voelde me namelijk wel aangesproken toen ik de titel van
deze site las

klopt dit verhaal een beetje?
wil er nl volgend weekend mee aan de slag.
en wat vinden jullie als experts van
deze cijfers?
Topics: 163
Ow ik had net in je eigen topic al gereageerd: maar inderdaad jij hebt geen plaatjes nodig.
De B20 en B18 is wat dat betreft veel makkelijker: met schoefdraad verstelbare klepspeling.
Die site is inderdaad de goede manier, zit ook in mijn dashboard kastje.