Topics: 107
Ticcie schreef:kopen en dan direct schorsen - hij is ouder dan 15 jaar, dus dan kost schorsen voor 1 jaar je 22 euro.
Dan kaal halen en liefst rollend houden en verkopen aan zo;'n "banger", die geeft je er 50 euro voor en mag 'm dan afmelden etc.
Dan lijkt me de optie om het kenteken naar de rdw in te sturen met de vermelding ""sloop in eigen beheer"" een goedkopere optie.Bovendien hebben die bangers liever een auto zonder kenteken.
Maar de advertentie is al verwijderd dus ik denk dat ie al te laat is :o
Topics: 43
Ik heb inderdaad geen haast gemaakt. Bij dit soort advertenties moet je snel handelen, anders zijn slopers a la Carlo Pronk, sjraar etc. er snel bij. Als je ruimte hebt om het spul op te slaan, dan levert deze handel wel wat op.
Het is hobby, wat rondneuzen op internet en dan af en toe een aankoop doen voor je auto. Vaak wil je sneller dan je tijd en portemonnee, maar dat hoort bij een liefhebber.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 22
soms is het wel jammer om bepaalde autos te zien verdwijnen. nu zijn ze misschien wat afgeleefd, maar over een paar jaar lijkt me dat er nog meer liefhebbers voor de 700 serie zijn, dan is het zonde dat er soms wat snel minder gave exemplaren te slopen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 25
Ik heb best wel een paar Volvo's gesloopt en spullen daarvan verkocht.
Allereerst gebruik ik de onderdelen die ik voor mij zelf nodig heb en de rest verkoop ik.
Staar je niet blind met wat die onderdelen opbrengen,je kunt als het moet er best iets aan verdienen maar het kost ook veel tijd,houd daar wel rekening mee.
Zelf zorg ik altijd dat de kentekens als eerste vernietigd worden,scheelt een hoop gedoe.
Wat er dan overblijft,rollend of niet gaat of naar de oud ijzerboer of naar bangers.
In beide gevallen betalen zij nog wat voor het restant en zij halen hem op.
Topics: 32
Voor oud Ijzer in de regio Groningen kun je naar Virol in Scheemda.
http://www.virol.nl.
Vorig jaar heb ik wat laten halen (oude landbouwmachines) en later nog wat gebracht. Voor halen leverde het 13 cent per kilo op en voor brengen 17 cent.
Nu "doet" oud ijzer al iets van 25 cent.
Je kan er gewoon met je karretje heen. Ook als particulier. Over de weegbrug heen, leeggooien en over de weegbrug terug. Bij het weegbrugkantoortje krijg je direct je geld mee.
Wat denk je waarom er op MP zoveel advertenties staan van mensen die gratis uw oud ijzer en metalen komen ophalen.
Die zie je allemaal bij Virol weer terug

en verdienen zo een extra zakcentje.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67