Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
Wat te doen bij onderstaand verhaal?
Je koopt een volvo voor een habbekrats. Je meldt de auto af bij de RDW omdat de auto ouder dan 15 jaar is en minder dan 3500 kg weegt. Vervolgens haal je alle onderdelen die wil hebben eraf en eruit, dus de deuren, motor, interieur, etc... Uiteindelijk hou je een kale carrosserie met of zonder wielen over, waar je de benzinetank nog onder zit.
Waar kun je met deze carrosserie naar toebrengen? Accepteert een sloperij deze carrosserie nog, waar ze vrijwel niets meer aan kunnen verdienen? Of kun je de auto brengen naar de oudijzerboer?
Belangrijk is dat de portemonnee niet hoeft te worden getrokken om van deze kale carrosserie af te komen. Op legale wijze natuurlijk.
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Hier weet ik het wel(Dordrecht, Zwijndrecht, H ido Ambacht) en als er niet te veel vervuiling aan kleeft krijg je er zelfs nog geld voor.
Dwz als je hem zelf brengt.
Maar in Groningen zitten er toch ook wel metaalverzamelplaatsen ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
op de sloop krijg je zon 8 cent per Kg autowrak, nog wel meer als alle niet metaal zooi er uit is.... iig dat was de prijs vorg jaar.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
als je er zonder veel moeite af wilt komen......op marktplaats even kijken onder bouw en tuin rubriek metalen en je vind zo een mannetje die gratis de koets ophaald.
scheelt jou een kar regelen benzine en sjouwen.
Berichten: 5
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2008
En anders heb ik er nog belang bij misschien.
Kun je mij even een foto sturen hoe hij er momenteel
nog uitziet?
Mail
adreschieljanisback@hotmail.com maar dan zonder adres ervoor
Groeten Chieljan
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
als het een rollend chassis is, dan geven de rodeo-bangers uit de omgeving Zwolle er nog zo'n E50 voor en komen ze 'm ook halen
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Wat mij niet duidelijk is: Is het kenteken nog bij de auto?
Indien ja - dan wil elke sloper 'm wel hebben, want op kenteken is ie af te melden voor sloop en krijgen ze de sloopbijdrage uit het Stiba fonds.
Indien nee - Waarschijnlijk wil de oud ijzer man 'm ook wel.
Overigens moet elke gemeente minimaal 1 adres aangegeven waar de particulier sloopauto's kan inleveren. Dit moet zonder kosten zijn, want de gemeente heeft innameplicht.
Dus behalve vervoer, hoeft het niets te kosten.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
Het feit is dat ik nog geen sloopauto heb gekocht. Mijn plan was om onderstaande auto met APK op te halen voor 300 euro en deze kaal te plukken. Ik zou zelf de deuren, motorkap en wat interieur-onderdelen gaan overzetten op mijn huidige auto. De versnellingsbak, startmotor, kachelunit, koplampen en schermen zou ik houden voor het geval dat. De rest, zoals de motor, achterklep, velgen en wat restonderdelen zou ik gaan verkopen.
http://link.marktplaats.nl/170097450
Dit is voor mij de goedkoopste oplossing om de huidige auto strak te maken en wat essentiele onderdelen stand-by te hebben liggen. Ik heb berekend dat me dit alles totaal 400 euro zou gaan kosten (dus aanschaf, vervoer, schorsen). Het probleem is de opslag van de auto + onderdelen.
Maar het is me nu wel duidelijk dat het verkopen van onderdelen als particulier je best wel iets op kan leveren. Je kunt immers vrij makkelijk van de carrosserie af.
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
kopen en dan direct schorsen - hij is ouder dan 15 jaar, dus dan kost schorsen voor 1 jaar je 22 euro.
Dan kaal halen en liefst rollend houden en verkopen aan zo;'n "banger", die geeft je er 50 euro voor en mag 'm dan afmelden etc.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
Van het interieur zou alleen de bestuurdersstoel vervangen kunnen worden. Deze mist een hendel en er zijn wat scheuren. Als ik van compleet interieur wissel, dan is dat alleen met een leren set, anders houd ik de originele kleur (grijs met witte krijtstreep). Wa betreft de deuren kan ik deze ook los via iemand anders krijgen. Wat dan overblijft is de motorkap, deze is bij mij nu behoorlijk geroest en is eigenlijk het meest aan vervanging toe.
Het kopen van de bovenstaande auto zou dit probleem kunnen oplossen, tenminste het lijkt op de foto's een redelijk gave auto. Mijn grootste probleem is de plaatsing / opslag van de auto. Daarnaast moet ik tijd vrijmaken om vanuit Groningen naar Brabant te rijden, met als risico dat de auto toch tegenvalt. De auto wordt verkocht door een bedrijf en bij een bedrag van 300,00 is het kopen en verder niet zeuren natuurlijk.
Maar goed, bij mij is er geen haast, over een maand lekker vakantie en dan eens even kijken wat er precies moet gebeuren.
Volvo 740 tic '84.