Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik doe mijn 245 weg, maar wat kan ik er nog voor vragen?
Na veel wikken en wegen gaat het dan toch gebeuren: mijn 245 GLE uit 1979 gaat de deur uit. :'( :'(

Maar, wat kan ik daar eigenlijk voor vragen?

Volvo 245 GLE automaat
automaat 10.000 km geleden gereviseerd, (1.5 jaar geleden)
voorschermen staan nog in de primer, moeten nog gespoten worden.
Wielkasten achter hebben wat aandacht nodig.
Bij de achterklep is een goede lasbeurt niet geheel overbodig.
De auto heeft een lpg installatie sinds 4 jaar ofzo, ik denk ongeveer 30.000 km op gas gereden ofzo.
Bekleding is grijs uit een 240 uit 1989
Auto is geheel gespoten 4 jaat geleden in zilvergrijs.
schokdempers achter vervangen afgelopen zomer.
Vierkante koplampen.

Door de injectie heb ik een backfire gehad en loopt de auto niet op benzine, wel op gas!

Maar wat moet ik voor zoiets vragen? Niet dat ik zometeen mezelf op het forum tegen kom bij afraders! Big Grin Wink

Foto's volgen nog!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
geef maar een richtprijs, ik wil je er zo al € 750,- tot € 1000,- voor geven, mits APK en rijdbaar ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Michel,

Geef eens wat meer info. Foto's doen wonderen. Ook de locatie en rijdbaarheid.
Misschien heb ik wel belangstelling. PP's prijsniveau kan ik wel bijbenen ;D
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Auto staat in Oisterwijk, bij Tilburg.
De auto is gekeurd tot december 2009 en rijdt nog prima.
Verder is de radiateur 2 jaar geleden vervangen, afgelopen jaar (nog geen 10.000 km geleden) bougies, kabels, rotor etc en de bobine vervangen. Olie is recent vervangen.

Afgelopen zomer kleppen gesteld, kop is nog zo goed als nieuw volgens de steller.

Tevens liggen er 4 corona's onder met mooie afdekplaatjes.

Ik heb er 3 jaar geleden ruim 4000 euries voor betaald, dus 1000 euries vind ik een beetje weinig.

Maar niemand durft aan te geven wat een reele vraagprijs is.... zoals ik al zei, foto's volgen!

[Afbeelding: Foto-LNOI8KKE.jpg]

[Afbeelding: Foto-D8EBIEFQ.jpg]

[Afbeelding: Foto-ZQMWKGTQ.jpg]

Dit zijn vrij oude foto's. Nieuwe volgen!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Kijk eens op Marktplaats. Goedkoopste 245 met LPG is 2600, duurste 7500. De 4000 zit er mooi tussenin, met zo'n prijs kan het wel even duren voor je hem kwijt bent natuurlijk.

Reken eens uit voor je toekomstige koper wat je bespaart met auto als je 20.000 km per jaar rijdt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
originaliteit telt mee, netheid en lakwerk ook. Vooral roest natuurlijk is een waarde breker.

Als ik zo kijk naar jou auto..zie ik dat er meerdere delen niet origineel zijn. Zoals je spiegels. Nu vind ik dat geen ramp, maar het meerendeel van kopers kijkt er wel zo naar.

Dat spatscherm zou ik allereerst ff (laten) spuiten in de kleur. Dat ziet er al frisser uit naar mijn mening zoiets. Dus probeer de auto wel netjes te maken voordat je denkt er een grotere prijs voor te vangen. Verplaats je in een koper.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
michiel schreef:Maar wat moet ik voor zoiets vragen? Niet dat ik zometeen mezelf op het forum tegen kom bij afraders! Big Grin Wink

Ik zou niet zo snel een advertentie van een forumlid bij de afraders plaatsen. Dat zou een soort ongeschreven regel moeten zijn.

Wel moet ik je zeggen dat de verkoop moeilijk zal worden met de informatie en afbeeldingen die je geeft over de auto. Sterker nog, ik denk niet dat je de auto voor 4000 euro verkoopt. Natuurlijk is dit een nostaligische wagen (in veel oude Amerikaanse films te zien), maar het is een opknapper, hoe je het ook bekijkt. Opknappen willen mensen vaak alleen als ze de auto voor een lage prijs kunnen kopen. Ikzelf heb mijn twee volvo's relatief goedkoop gekocht. Pas daarna ben ik geld gaan investeren om de auto's mooi te krijgen. Uiteindelijk wordt de investering zo hoog, dat wegdoen kapitaalvernietiging betekent. Daardoor is de prijs van de echte liefhebber vaak te hoog.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
eens. je moet nog een aardig bedrag in deze auto stoppen wil je m goed krijgen: lassen en dan het gelaste + de schermen spuiten kost je zo E1000 als je het goed doet. En er komt vast nog meer bij kijken: banden, schokdempers, distr.riem etc kunnen allemaal moeten worden vervangen. En dan heb je nog steeds een auto met de verkeerde deuren (niet alleen de spiegels), een zichtbaar niet origineel interieur en misschien nog wat dingen: prima rijdbaar, maar niet origineel.

Dus ik denk dat je er nu max. een kleine E3000 voor kunt vangen en met een dikke E3000 als vraagprijs kunt beginnen, mits ie verder in aardige conditie is. De schermen laten spuiten kan wonderen doen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Als ik de foto's bekijk plus de omschrijving denk ik dat die €3000,= misschien toch wat optimistisch zijn.
Voor iets meer(lees €4000) kun je best mooie 245's op LPG kopen waarbij je niet hoeft op te knappen,dan shoppen veel kopers toch verder is mijn ervaring.

En wat Ticcie al zegt,jammer dat de auto niet origineel meer is. Voor mij een reden om naar een originele te gaan kijken.

Het is frappant maar op dit moment wordt er zoveel importspul aangeboden dat de prijzen voor belastingvrije 240's toch onder druk zijn komen te staan,houdt daar rekening mee.
Antwoord
Ben ik wel met je eens.

Een 245 met zowel spuitwerk als een technisch defect verkoopt heel moeilijk voor een redelijke prijs.
In de huidige staat verwacht ik dat ie maximaal 1500 euro opbrengt en misschien nog minder.

Voor 3000 euro moet het echt al een redelijk gave en motorisch/technisch goede auto zijn.

(Ik zie nu dat er lpg in ligt.Dan moet 1500 toch zeker haalbaar zijn lijkt me.)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verzekeren voor een dag? Pedor 3 118 13 September 2025, 22:06
Laatste bericht: Marc1970
  Hellup! Mag ik alsjeblieft mijn originele account terug? Hannes 2 1.543 25 March 2023, 01:36
Laatste bericht: Dopski
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 2.013 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Voorstellen en jullie mening over mijn aan te schaffen 245 Bacchus 35 22.987 23 December 2021, 18:36
Laatste bericht: Kogelman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.757 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.413 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  2 vragen Volvoson 2 3.392 14 April 2017, 16:42
Laatste bericht: Volvoson
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.909 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Mijn eerste 240 kopen? Koet 273 5 6.364 14 August 2016, 09:32
Laatste bericht: Arn02
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 90.541 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)