2 April 2008, 21:33
Hallo,
Ik ben sinds afgelopen Donderdag (27-03-2008) de trotse eigenaar van een witte Volvo 244 GL op LPG.
De auto is een Nederlandse Volvo en in 1979 op kenteken gezet.
Op verzoek is de auto gelijk gekeurd en heb ik aan de keurmeester gevraagd hoe het met de algehele toestand van de auto was. Deze was goed en volvo waardig...
Maar toen ik afgelopen maandag even de voorbanden liet balanceren bleek de rechter fusee kogel een behoorlijke speling te hebben en moest het lager links voor even aangedraaid worden. (fusee is inmiddels vervangen)
Dus heb ik nu wat minder vertrouwen in de bewuste keurmeester!
Maar de auto rijd prima (nadat ik alle bougie kabels, rotor en verdeler kap vervangen had) en ik ben er nog steeds erg blij mee.
De kop is ongeveer 10000 km geleden gereviseerd en op gas aangepast, verder is anderhalve maand geleden de verdamper vervangen. Deze moest na een tijdje opnieuw afgesteld worden volgens het gasbedrijf en dat heb ik maandag dan ook gelijk laten doen.
De man wees me op de slechte ontsteking, vandaar dat ik de bougiekabels e.d. vervangen heb.
Hij zei ook dat de kleppen inmiddels wel even gesteld moesten worden, maar ik weet het nu niet zeker omdat ie nu erg goed loopt.
Ik ben sinds afgelopen Donderdag (27-03-2008) de trotse eigenaar van een witte Volvo 244 GL op LPG.
De auto is een Nederlandse Volvo en in 1979 op kenteken gezet.
Op verzoek is de auto gelijk gekeurd en heb ik aan de keurmeester gevraagd hoe het met de algehele toestand van de auto was. Deze was goed en volvo waardig...
Maar toen ik afgelopen maandag even de voorbanden liet balanceren bleek de rechter fusee kogel een behoorlijke speling te hebben en moest het lager links voor even aangedraaid worden. (fusee is inmiddels vervangen)
Dus heb ik nu wat minder vertrouwen in de bewuste keurmeester!
Maar de auto rijd prima (nadat ik alle bougie kabels, rotor en verdeler kap vervangen had) en ik ben er nog steeds erg blij mee.
De kop is ongeveer 10000 km geleden gereviseerd en op gas aangepast, verder is anderhalve maand geleden de verdamper vervangen. Deze moest na een tijdje opnieuw afgesteld worden volgens het gasbedrijf en dat heb ik maandag dan ook gelijk laten doen.
De man wees me op de slechte ontsteking, vandaar dat ik de bougiekabels e.d. vervangen heb.
Hij zei ook dat de kleppen inmiddels wel even gesteld moesten worden, maar ik weet het nu niet zeker omdat ie nu erg goed loopt.
Helaas geen Volvo meer..