6 March 2008, 20:41
Bovendien mag je benzinetank dan wel een zware kluis worden, benzine stelen is de laatste jaren al toegenomen.
Volvo 740 tic '84.
Kilometerheffing vs Oldtimer
|
6 March 2008, 20:41
Bovendien mag je benzinetank dan wel een zware kluis worden, benzine stelen is de laatste jaren al toegenomen.
Volvo 740 tic '84.
6 March 2008, 23:26
maar....dr zit wel wat in. Je wordt bestraft omdat je naar je werk rijdt. Inderdaad raar in een rijk land als dit.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
7 March 2008, 00:19
Waar je naartoe rijdt, maakt niet uit. Je moet meer betalen als je
meer vervuilt. Dat hebben we met elkaar zo afgesproken: de vervuiler betaalt. Je kunt ook zeggen: ik wil gewoon de hele dag in m'n auto rondrijden en het milieu kan me geen donder schelen, maar de meerderheid in onze democratie vindt dat niet aanvaardbaar.
7 March 2008, 00:28
Nee hoor, je kunt nog genoeg vervuilen door de hele dag ritjes door je wijk te maken. De km-heffing heeft vooral filebestrijding tot doel.
Volvo 740 tic '84.
7 March 2008, 01:44
rekening rijden vindt ik geen oplossing voor het file probleem.
A: de werkers worden weer gepakt B:binnenwegen zullen het zwaar te verduren krijgen (sluiproutes) C: ministerie vangt minder geld,omdat er een grote doel groep is die toch met list en bedrog niet mee betalen. De wegenbelasting die we in onze huidige stelsel hebben brengt zoveel in de schatkist,dat rekening rijden uitgaand dat we dan veel minder wegenbelasting gaan betalen daar niet aan zal voldoen. Dus het wegennet zal niet verbeteren en de gemeentes hebben nu al geld tekorte om mee te betalen aan de wegen rond hun plaats. Rekening rijden is leuk in de landen Frankrijk,de befaamde tolwegen. Ons landje is veel en veels te klein voor dat soort verzinselen. Frankrijk wordt mede door ons daar niet een klein beetje maar een beetje boel rijker van. Wij hebben helaas niet zoveel toeristen stroom waar die fransen heerlijk gebruik van maken. Daarom betalen de Fransen bijvoorbeeld bijna niets,alleen een vingetje eens paar jaar voor een paar 10(tientjes). Nee mijn oordeel is rekening rijden treft weer degene die schtends vroeg op staat om ons landje economisch draaiend te houden. Mijn oordeel: STOPPEN MET DEZE NONSENS!
7 March 2008, 13:23
Stinky schreef:Waar je naartoe rijdt, maakt niet uit. Je moet meer betalen als je Juist als je meer rijdt betaal je meer, dus de accijns in de brandstof is voldoende, geen gekloot met kastjes en heffingen! Heeft niets met filebestrijding te maken, gewoon de knip vullen van deze overheid. Ik moet tocht echt naar mijn werk, als we moeten gaan wonen in de buurt van je werk, is de hele randstad snel een grote buitenveldert. Dat wil je niet. En dat geneuzel over dat milieu, iedereen lijkt wel gehersenspoeld, lijkt godver wel een film van Wilders waar nog geen seconde van gezien is en iedereen jankt over een paar theedoeken die aan de andere kant van de wereld een vlag in de fik steken, moeten ze niet gewoon werken? Zo ik neem weer even een pilletje. :o
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
7 March 2008, 13:58
beetje nuance mag wel.
"we" hebben de huidige regering tenslotte zelf gekozen :-[ :-[ en de betutteling en bemoeienissen van bepaalde politieke partijen zijn daar het resultaat van. als je echt wil dat het anders moet zijn er maar twee opties: Weg>>emigreren, met als gevolg dat je zelf een allochtoon wordt in je nieuwe "vaderland" ;D ;D of een revolutie, wat het economische en politieke klimaat in Nederland ook niet echt veel vooruit helpt dus : take the bullet and bite the pain.en wees verstandiger met je keuze qua regering ( en dat is in mijn geval dus niet/nooit CDA, Wilders en consorten, VVD, Christenwhatever, SP, of PVDA) ik zie me als ÃÃn van de weinigen nog als een D66-er, wat compromissen wenst) ![]()
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
7 March 2008, 14:51
Vroeger had je 'mobiel Nederland' heeft vaak mijn stem gekregen, bij gebrek aan alternatief,..
** pilletje werkt weer,.. ![]()
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
8 March 2008, 01:50
Het rekeningrijden zal niet meteen een gigantische lastenverzwaring zijn voor autorijdend Nederland. Ze (Min. Verkeer en Waterstaat) hebben de kosten ervan berekend.
Waar ik op hoop is een sterke vertegenwoordiging in Den Haag namens de oldtimer-rijders. Dat zijn er enorm veel in Nederland, maar de meesten zijn geen lid van bijv. de FEHAC. Bij een krachtig geluid moet er toch echt wel iets uit te slepen zijn.
Volvo 740 tic '84.
9 March 2008, 15:36
ideetje:
Filip schreef:En dat geneuzel over dat milieu, iedereen lijkt wel gehersenspoeld, lijkt godver wel een film van Wilders waar nog geen seconde van gezien is en iedereen jankt over een paar theedoeken die aan de andere kant van de wereld een vlag in de fik steken, moeten ze niet gewoon werken? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|