Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Harry schreef:Ik rijd mijn volvo's ook voor dagelijks gebruik. Voordat de kilometerheffing overal een feit is, zijn we denk ik wel een kleine tien jaar verder. Wellicht worden oldtimers vrijgesteld van de kilomaterheffing, dus geen kastje in de auto.
Als oldtimers vrijgesteld worden, dan stijgt het aantal rap tot boven de 1 miljoen schat ik. En dat zal er dan weer toe leiden dat die vrijstelling binnen een of twee jaar weer ongedaan wordt gemaakt. ???
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
Vandaar dat ik denk dat de minister zal besluiten om de oldtimer-status alleen te geven aan auto's van bijv. 35 jaar of ouder. Kijk, dan los je dat probleem zo op. Je kunt ook nog denken aan getrapt systeem: 25-30 jaar 25% korting, 30-35 jaar 35%, etc...
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Zwarte Flirt schreef:Een vriend rijdt 50.000 per jaar met een Amazone voor z'n werk, al 6 jaar lang ??? ??? ???
En nog steeds geen hernia??
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
easyride schreef:Trouwens, wie wil er nou 50.000 per jaar rijden in een Amazone? Da's een echte liefhebber! ;D
Da's een goeie Stijn!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
Ik rij ook zonder servo in mijn 245 GL, het rijdt heerlijk ouderwets :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Mijn ervaring is: Je krijgt vaak reacties op "oldtimer" rijden. Ondanks dat mijn Volvo slechts 17 jaar oud is. Daarna komt het gezeur over "lekker goedkoop". Dan help ik ze uit de droom. Het goedkoper rijden zit vooral in weinig afschrijving en weinig garagerekeningen, want ik doe veel zelf. Mijn belasting en verzekering is net zo duur als ieder ander. Benzine kost net zoveel (het verbuik van mijn slagschip is echt niet veel slechter als een willekeurige grote moderne sedan).
Zelf heb ik vaak genoeg mensen uitgedaagd om het ook zo te doen. Dan blijkt het grootste deel van de personen (m/v) het verschil niet te weten tussen een bougie en een ruitenwisser. Dus die gaan dat nooit doen.
Echte ruim 95% van de mensen wil niet eens een oude auto. Slechts een marginaal deel van het wagenpark van 25 jaar en ouder wordt dagelijks gebruikt. In Volvo kringen ligt dat wat hoger, maar hoe vaak zie je een Renault 16 voor woon-werk verkeer? Of een vroege Toyota Carina?
Op zich heb ik wel vertrouwen in de Fehac lobby, die hebben redelijk veel invloed in Den Haag. Er zijn namelijk genoeg kamerleden met een heimelijke klassieker hobby, bv Femke Halsema. Die heeft pas na grote druk uit eigen kringen haar klassieke Mercedes vervangen als dagelijks vervoer.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
nou is het gemiddeld jaarsalaris van een kamerlid niet helemaal modaal te noemen, dus kan het ook wel lijden ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Wel grappig hoe iedereen er zo over denkt.
Ik gebruik mijn volvo wel voor woon-werk verkeer, maar dat is maar 25 km per dag. Mijn Citroen Mehari gebruik ik alleen in de zomer dus daar rij ik niet meer dan 500 km per jaar mee. Daarnaast gebruikt vrouwlief een polo als dagelijkse auto, voor grotere afstanden gebruiken we ook deze.
Ik vind het wel een goede: als er km heffing komt zullen er juist meer young-timers de weg op komen. Auto's waar je maar een paar km per jaar mee rijdt (altijd al een amerikaan gewild, en een landrover en.... en... ;D)
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 409
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2005
Ik krijg de VT van de kilometerheffing >

Waarom niet gewoon accijns alleen in de brandstof en wegenbelasting afschaffen.
Word gestraft om naar mijn werk te rijden! omgekeerde wereld als je het mij vraag, maar ja dat doet niemand..
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Filip schreef:Ik krijg de VT van de kilometerheffing >
Waarom niet gewoon accijns alleen in de brandstof en wegenbelasting afschaffen.
In dat geval wordt de brandstofprijs zo hoog dat het halve land over de grens zal gaan tanken