31 December 2007, 13:47
Er wordt gekeken naar het gewicht van het trekkende voertuig, niet naar vermogen.
Auto om laten keuren na motorswap ?
|
31 December 2007, 13:47
Er wordt gekeken naar het gewicht van het trekkende voertuig, niet naar vermogen.
31 December 2007, 13:50
het staat leuker als 1.9 .... tja.
ik laat het kenteken liever origineel, maar dat komt vooral uit de tijd dat ik nog c20xe blokjes in corsa a'tjes stopte. belasting betalen voor een corsa a 1.2, en ondertussen elke astra & golf het scheit voor de ogen rijden. ik ga weer eens offtopic. ;D
31 December 2007, 14:19
dan krijg je dus een meldcode +1 op je papieren. Ik vind het juist minder als er nieuwe papieren bij een oude auto zitten. Dan is er misschien meer aan veranderd dan ik kan zien, ik zou zelf gewoon doorrijden. Niks RDW.
Volvo 245 GLE 1979
31 December 2007, 15:13
Naja belasting is zowieso niet echt 'n issue, '79 he
![]()
31 December 2007, 16:39
vandaar dat ik ook offtopic zei.....
maar wat michiel zegt vind ik wel een goede, als je een auto koopt waar nieuwe papieren bijzitten ga je toch vaak twijfelen.
1 January 2008, 16:43
Jelmar schreef:vandaar dat ik ook offtopic zei..... Ik zou juist gaan twijfelen als de papieren niet kloppen met de auto!! Zou juist dan denken: Wat klopt er nog meer niet? Wat dat betreft is het op de papieren juist vermeld hebben staan een teken dat het correct en secuur en legaal is gebeurd, en niet als een opgefokt snorfietsje (lekker zonder helmplicht) en da 100 rijden.... Ben het dus met Bassius eens, papieren liever in orde/in overeenstemming! Anderzijds, mijn paieren zeggen dat er GAIK platen opzitten. Maar die heb ik vervangen door zwart/blauwe platen. En dat mocht van de RDW, EEN mail heen, een terug. Klaar. Daar hoefde ik dus geen papieren voor aan te laten passen. Heb dus nu wel nog GAIK platen liggen, en het mailtje geprint bij de autopapieren zitten, mocht er eens iemand moeilijk gaan doen....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
6 January 2008, 20:05
240diesel schreef:wanneer het vooral fout zou KUNNEN (hoeft niet dus ) gaan is als je een flink ongeval veroorzaakt en jouw verzekering moet diep in de buidel tasten. komt dit van de hand van de man die een DTIC blok in een 240 lepelde? ;D ![]()
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
7 January 2008, 15:22
Ik denk dat ik de RDW eens een mail stuur hierover. Gaan ze lastig doen als ik vermeld dat ik 'een motorswap heb gedaan' ? Of zal ik zeggen dat ik het van plan ben? ;p
7 January 2008, 20:35
Ik zou algemeen blijven Bassius, informatie is informatie toch?
Zelf zou ik willen voorkomen dat er zo'n kleine 1 of 2 op je nummerbord komt. Voor mijn gevoel tast dat de originaliteit en betrouwbaarheid van de auto aan, wat natuurlijk vaak niet zo is. Maar wellicht kun je de nieuwe meldcode omzeilen. Toch ben ik het ook met je eens dat die motorop het kenteken moet komen. Met de verkoop kun je alles veel beter aantonen. Het wordt dus afwegen voor je. Dat het erg duur wordt lijkt me sterk, het is toch gewoon opnieuw RDW-keuren, dus ca. 100 euro? Ben nu overigens wel benieuwd wat de wettelijke mogelijkheden zijn.
Volvo 740 tic '84.
7 January 2008, 23:46
Ik vraag me af wat er op het kentekenbewijs uberhaupt over cilinderinhoud staat....... Op het kentekenbewijs van mijn vorige, origineel Nederlandse auto stond "240 GLE automatic" en bij cilinders "4". Er stond niets op over cilinderinhoud en/of vermogen. Je kunt dit ook zien als je op de rdw-site een kenteken van een 240 intikt (zie bijvoorbeeld jr-51-rh, de 244 uit mijn jeugd die blijkbaar nog steeds bestaat...).
Mijn huidige auto is een ex-Duitser met een nieuw Nederlands kenteken. Daar staat wèl op het kenteken 2300 cc en 100 kw. Vreemd..........
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|