Topics: 55
Jaja,
Kan iemand mij toevallig vertellen wat ik wel/niet moet doen? Zoals jullie weten heb ik sinds kort een B230E en BW55 in mijn 244, en geen B19A blokkie meer. Nu is het natuurlijk leuk als dit ook op de papieren zou worden aangepast
Ik heb begrepen, dat dit 'gewoon' kan, omdat een 244 vanuit de fabriek geleverd is met een 2.3 motor....
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Topics: 42
yep, nergens meer voor nodig, je mag zelfs andere kleur hebben dan kenteken vermeld, ook zijn ze niet meer moeilijk over 4 cilinder op kenteken en er een 8 cilinder in hebben, motorinhoud kunnen ze zowiezo niet meten bij een apk ;D ;D ;D
staat toch gewoon 4 cilinder op, of het nu 2 liter is , 1.8 of 2.3 maakt niet meer uit ;D ;D

:-*
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Dus ik kan nu zonder problemen gewoon naar 'n RDW kantoor rijden (volgens mij dichtst bij is in Meerssen/Elsloo), en laten aanpassen?
Topics: 82
Ik begreep dat het niet meer gecontroleerd wordt tijdens de APK omdat je nu zelf verantwoordelijk bent voor de correcte kleur, cilinders en nog zo wat gegevens.
Tijdens verkeerscontroles kan alles nog gewoon gecontroleerd worden door de politie, maar ik denk niet dat ze het verschil zien als ze al onder de motorkap kijken. Wat verzekeringen er van vinden weet ik niet, met zeker 30 pk opvoeren val je zo onder de categorie "petjes met lachgas en slingerend rijgedrag".
Maar ik zou minstens even de RDW bellen, zijn erg behulpzame mensen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 38
je noemt in een zin het volgende ;
zonder problemen en RDW..........
die lui hebben voor iedere oplossing een probleem!!!
NU EVEN ZONDER GEKHEID:
de bovengenoemde versoepeling van APK eisen / controlepunten is mede een gevolg van het overheidsbeleid om de wettelijke rompslomp op allerlei terrein terug te dringen.
dat een APK-keurmeester dus niet meer naar het aantal cilinders hoeft te kijken is dus niet hetzelfde dat dat nu dus ook is toegestaan!!!!!!!!!!
jij blijft als eigenaar verantwoordelijk dat je auto voldoet aan de typegoedkeuring.
dat die typegoedkeuring voor het hele spectrum aan 200's geldt klopt niet altijd,de turbo's zullen wellicht een iets ander onderstel / remmerij hebben dan de minst krachtige 200........
wanneer het vooral fout zou KUNNEN (hoeft niet dus ) gaan is als je een flink ongeval veroorzaakt en jouw verzekering moet diep in de buidel tasten.
als het even kan willen die het ook graag ergens verhalen, als ze dan jou aan kunnen wijzen ivm inbreuk op typegoedkeuring zullen ze zeker e.e.a. proberen.
om tenslotte terug te komen op de RDW:
informeren bij een alg. telnr. schiet niet zo op,zet zoveel mogelijk gegevens op de mail met wat je hebt wat je wilt en waarmee je auto dan vergelijkbaar wordt
(welke orgineel geleverde 200 bedoel ik dan)
de RDW zal hoogstwaarschijnlijk verzoeken om een verklaring van de importeur / fabrikant waaruit hun instemming blijkt.
om dat traject te voorkomen kan je ook nog een individuele keuring aanvragen die veeeeeeeeeeeel tijd geld papierwerk en geduld kost.
maar lees hun informatieve site eens door en je bent zo weer wat wijzer.
tot slot, maken ze echt overal een probleem van???
als je je strikt aan hun spelregels houdt niet maar zodra je die regels verkeerd begrijpt sta je op glad ijs.
maar laat je vooral niet weerhouden,als alles rond is heb je ook wat!
Ik heb een keer geprobeerd om door middel van een mail wat duidelijkheid te krijgen, maar toen kreeg ik een reactie van "als u een andere motor inbouwt, moet de auto altijd een volledige keuring ondergaan, blabla'.
Terwijl ik in de mail al had vermeld wat ik voor een auto heb, wat er voor motor in zat, wat er nu voor motor in zit, en dat deze dus in feite gelijk is aan een 240 met b230e.
Helaas krijg je daar 9 van de 10keer een reactie van een secretaresse die er de ballen verstand van heeft (lijkt het wel?!), vandaar dat ik het hier maar eens vraag
Dat verhaal van de APK ben ik inderdaad bekend mee. Ze letten er niet op, maar zodra je een ongeluk maakt waarbij letsel veroorzaakt wordt, kan je de pineut zijn. (Al zal dat niet veel uitmaken bij een motorswap die in feite ook "origineel" is).
dan geef je toch alleen aan de verzekerings maatschappij een wijziging door?
Nee want ik wil ook op papier hebben staan dat er nu een B230E in ligt, i.v.m. de waarde van de auto als ik hem zou willen verkopen 8)
kan me niet voorstellen dat iemand meer voor een auto betaalt omdat er b230 of 2.3 op het kenteken staat.
Mwah dat weet ik niet

Staat natuurlijk leuker als 1.9

Ik weet niet of het motorvermogen ook wat te maken heeft met hoeveel kg je mag trekken? Anders is dat natuurlijk ook een reden om het aan te laten passen.