Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierburg 175 CDUS Part II
#1
Hallo

Terug op mijn probleem. Pierburg 175 CDUS
Heb nu zo'n beetje alles gecontroleerd en schoon en lopend gemaakt EGR-klep zat overigens helemaal vast, maar valt goed lopend te krijgen als je hem uit elkaar schroeft.
Maar de auto loopt nog steeds nadat ie op temperatuur is slecht stationeer en gaat nu ook langzaam op en neer in toeren (zoals dat met jetronics nog wel eens gebeurt, maar ja die zit niet in mijn bak van 1981).
Morgen ga ik de uitlaat bekijken. Wie weet zit die verstopt en blokkeert misschien volledig als die op temperatuur is.
Toen ik vandaag de luchtinlaat van de carburateur haalde, wilde de motor afslaan.
Heb dit nog nooit meegemaakt. Alleen door gas te geven bleef ie lopen.
Kan dit overigens niet combineren/beredeneren als oorzaak van een verstopte uitlaat.
Iemand een mening hierover?
Antwoord
#2
Als je het huis eraf haalt en hij slaat af zou er iets met de luchtdoorvoer mis kunnen zijn. Stromberg en Pierburg hebben allebei twee of drie boringen die parallel aan de hoofddoorlaat lopen, en de pakkingen en luchtfilterhuizen moeten corresponderende openingen hebben. Misschien iets verstopt, niet sluitend, lekkend?

Is je luchtfilter nog een beetje fris?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik heb alles uit elkaar gedraaid en de inlaten ook die langs de hoofd doorlaat gaan, gecontroleeerd.
Misschien moet ik de motor ook eens afstellen zonder luchtinlaatslang erop!
Kijken of ik hem dan wel normaal stationeer krijg afgesteld. Of kan afstellen niet zonder inlaatslang aangesloten?
Antwoord
#4
Het luchtfilter op mijn B20A zit maar een 20 cm slang aan, geen warm/koud thermostaatklep of wat dan ook. En zonder luchtfilter loopt-ie zeker weten net zo goed, de weerstand over het filter is bijna niks en maakt dus geen verschil.
Zonder uitlaat wordt al lastiger starten en stationair draaien, daar zit wel een hoop weerstand in die de motor nodig heeft. Om te experimenteren heb je zeker de vlampijp nodig, het rechte stuk daarachter misschien ook nog wel. De dempers kan je allebei missen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pierburg naald Rin 10 3.341 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  Pierburg carburateur Yellow240 4 6.368 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 15.323 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 18.734 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  B23A Pierburg 175 CD en lpg modificatie Arjan245 14 12.937 24 August 2012, 00:12
Laatste bericht: Arjan245
  Pierburg cdus 175 1 op 1 uitwisselbaar met Stromberg cdus 175? madmax 53 28.882 28 July 2012, 21:08
Laatste bericht: Arjan245
  pierburg 175 CDUS onderdelen uitwisselbaar? adebouwer1 4 3.033 13 April 2012, 10:27
Laatste bericht: zweedse schone
  Stromberg175cd/pierburg 175cdus probleem okkehel 27 16.149 26 March 2012, 10:53
Laatste bericht: zweedse schone
  740 met B230K met pierburg loopt opeens niet meer op lpg MartjeB 6 5.149 29 February 2012, 18:45
Laatste bericht: MartjeB
  Pierburg 175 CD reviseren joahim132 9 7.012 11 August 2011, 23:13
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)