Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BRANDSTOFPOMP BLIJFT HANGEN
wat je in ieder geval niet moet doen heb ik gisteren ondervonden:

de boel losgehaald en voordat ik de 'dop' weer op de benzinetank wilde doen toen ik het nieuwe filter had geplaatst, heb ik de randen met de stofzuiger schoongemaakt. Na 10 sec zuigen plots een behoorlijke explosie: geen vuurwerk, maar de stofzuiger die was ontploft ;D

Blijkbaar wat benzinedampen opgezogen, vonkje erbij van de stofzuigermotor en je hebt echt goed vuurwerk. Gelukkig alleen een harde knal en geen fik. Stofzuiger doet het niet meer, maar was een oude gelukkig.
Antwoord
we zijn nu ruim 3 weken verder.. doet ie het al ;D
Antwoord
Ticcie schreef:wat je in ieder geval niet moet doen heb ik gisteren ondervonden:

de boel losgehaald en voordat ik de 'dop' weer op de benzinetank wilde doen toen ik het nieuwe filter had geplaatst, heb ik de randen met de stofzuiger schoongemaakt. Na 10 sec zuigen plots een behoorlijke explosie: geen vuurwerk, maar de stofzuiger die was ontploft ;D

Blijkbaar wat benzinedampen opgezogen, vonkje erbij van de stofzuigermotor en je hebt echt goed vuurwerk. Gelukkig alleen een harde knal en geen fik. Stofzuiger doet het niet meer, maar was een oude gelukkig.

lache ;D ;D gelukig dat er niets ernstigs is gebeurt, wel even schrikken niet?

ik zal het onthouden en zelf dus ook maar niet doen Wink
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik heb de klus nog niet gedaan.
Valt mij wel op als de tank voor de helft leeg is dat het lawaai steeds erger wordt achterin.
Ook het stationere toerental komt lager te leggen.
Lijkt alsof mijn Turbo meteen wat van slag is als het lawaai zich opdoemt.
Ik denk dat de noodzaak hoog is dat de filter vernieuwd gaat worden.
Is er een bedrijf of iemand in het Gooi die zo'n brandstoffilter heeft liggen.
Trouwens klopt mijn verhaal een beetje?
Antwoord
ja, behalve het stotteren van de turbo, maar dat kan gewoon het stotteren van je motor zijn?

kun je gewoon bij http://www.estateservices.nl bestellen, bezorgt het je binnen een paar dagen thuis. En je hebt wel het grote filter vernieuwd onder je motorkap? Anders die meteen meevernieuwen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbometer blijft in het midden staan Stevves 3 3.930 26 February 2013, 12:40
Laatste bericht: Stevves
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 12.892 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Verschil aansluiting brandstofpomp (zie foto) daanheijn 3 3.382 30 March 2007, 22:59
Laatste bericht: daanheijn

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)