Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advies aanschaf 240 Estate
Jw240 schreef:bij goed onderhoud speelt km-stand geen/kleine rol, behalve dat alles wat afgeleefder eruit kan zien.

Dit is op het ogenblik een "heet hangijzer" bij ons thuis. We zitten al tijden te wachten op een 240 met een ton op de teller, maar ik wil ook wel een keer bij die GLE met bijna het drievoudige gaan kijken. Mijn vriendin is, met het oog op de kilometerstand, terughoudend. De auto die we nu hebben heeft zo'n 270.000 kilometer gereden: op zich niet zoveel als ik de verhalen hier mag geloven, maar ik zit wel al vijf jaar in een stoel met een enigszins scheefhangende leuning. Zeg jij dat het prijsverschil van een auto met lage kilometerstand niet opweegt tegen de voordelen? Ik kan het me bijna niet voorstellen: bijna twee ton verschil is nogal wat.
Antwoord
geestschrijver schreef:
Jw240 schreef:bij goed onderhoud speelt km-stand geen/kleine rol, behalve dat alles wat afgeleefder eruit kan zien.

Dit is op het ogenblik een "heet hangijzer" bij ons thuis. We zitten al tijden te wachten op een 240 met een ton op de teller, maar ik wil ook wel een keer bij die GLE met bijna het drievoudige gaan kijken. Mijn vriendin is, met het oog op de kilometerstand, terughoudend. De auto die we nu hebben heeft zo'n 270.000 kilometer gereden: op zich niet zoveel als ik de verhalen hier mag geloven, maar ik zit wel al vijf jaar in een stoel met een enigszins scheefhangende leuning. Zeg jij dat het prijsverschil van een auto met lage kilometerstand niet opweegt tegen de voordelen? Ik kan het me bijna niet voorstellen: bijna twee ton verschil is nogal wat.

Zoals al vaker gezegd, wie zegt dat de stand van die Super Polar klopt... Er zijn maar zat verhalen bekend dat er mee gerotzooid is....
Ik zou eens verder kijken wat er al in Nederland te krijgen is met en bekende geschiedenis van de kilometers.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Er zou documentatie bij betreffende Super Polar zitten. Dat moet ik natuurlijk eerst zien, maar dat geldt ook voor de auto zelf...
Antwoord
Bij mijn super polar had ik ook nie zoveel historie. Ik vond een onderhoudskaartje aan de gas kabel onder de motorkap waarop stond wanneer de auto in Italie een beurt had geahd. ierop stond de kilometerstand en de datum. Ook zat er een sticker waarop stand wanneer de auto een nieuwe distributieriem had gekregen met een datum. De kilomterstand kon goed kloppen met die gegevens.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
En wat was/is de kilometerstand van jouw Super Polar?
Antwoord
132500km bij aankoop. Nu 161000 km.
Antwoord
Dan zou ik alweer vier jaar verder zijn...
Antwoord
Ivm gezinsuitbreiding en liefde voor het model auto ben ik ook op zoek naar een 240.
Mijn butget ligt tussen de 7.000 en 10.000 euro.
Aangezien we +/- 25.000 km per jaar rijden lijkt het me wijs om lpg te laten inbouwen.
Nu zie ik inderdaad in Gemert prachtige exemplaren staan van rond mijn budget.
Omdat ik liever geen kat in de zak koop en ook graag mijn vrouw probleemloos de weg op wil sturen zit ik er aan te denken daar eens te gaan kijken.
Maar er zijn nog zoveel andere 240's te koop met lage kilometerstanden voor veel minder geld!?

Deze bijvoorbeeld:
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?...=gaspedaal

Deze wagen staat al zeker een jaar te koop volgens mij.
Zou er een luchtje aan zitten
Antwoord
Rhino, ga gerust naar Schmidt toe. Neem alle tijd en bel Carlo eerst even dat je komt. Als je daar een auto koopt weet je gewoon dat je iets goeds hebt. De meningen van sommige forumleden moet je maar even aan de kant schuiven. Als je dit budget heb ga er dan gerust naar toe. Je koopt bij hem gewoon een eerlijke auto.

Ik heb ondertussen ook mijn 2e auto bij Carlo gekocht!!
Antwoord
Als je geen / weinig verstand van auto's hebt en een behoorlijk budget (en dat heb je voor een 240), dan is Schmidt best een optie: wat ik zo zie en hoor verkoopt ie goede, eerlijke auto's zonder gedonder bij een reparatie. Maar..... daar betaal je uiteraard ook voor. Is niet erg, maar je kunt ze ook goedkoper krijgen. En je kunt dan ook een ENORME kat in de zak kopen.

De auto die jij daar aanwijst zou ik bijvoorbeeld laten staan...... : heel veel vocht binnen, reflector en a.licht kapot, leren bekleding best.stoel redelijk versleten etc. En hoe kan volvo-leer bij 128dkm nou versleten zijn? Je zult zien dat er geen boekjes bijzitten, maar dat de verkoper zweert dat ie echt pas 128dkm heeft gelopen. En dat kan ie prima doen, want jij kunt het niet checken aangezien het een Italiaan is.....
En in Apeldoorn zitten een aantal nare handelaren.
Toch kan zo'n auto je enorm enthousiast maken als je 'm ziet en er onvoldoende verstand van hebt, dus PAS OP!

Dan kun je beter een superpolar van marktplaats bij een 'eerlijke' particulier kopen die er alvast lpg in heeft laten zetten. Dan ben je rond de E5000 klaar, maar zonder de garanties die Schmidt je geeft en ik zou dan ALTIJD een expert meenemen (en niet je buurman die es een keer tegen de bandjes schopt en vertelt dat ie nog mooi in de lak zit).

Succes!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanschaf advies XC90 2.5 benzine Bane_87 0 246 7 September 2024, 05:48
Laatste bericht: Bane_87
  Advies - auto leasen prive rosalietideman89 2 1.405 7 June 2023, 22:11
Laatste bericht: BartJu
  Advies over verlagen en specs velgen 240 moerelonline 2 2.939 6 September 2021, 11:43
Laatste bericht: Yezzz
  aanschaf 245 TRS 5 4.474 26 April 2021, 07:05
Laatste bericht: Dopski
  Volvo S40 MK1 koop advies TheGozd 4 3.432 1 September 2020, 21:55
Laatste bericht: Volvo240
  244 zoek en aanschaf tips 244w 51 33.113 19 May 2020, 23:57
Laatste bericht: Volvo240
  advies volvo 264 frans45 4 5.827 12 July 2018, 12:16
Laatste bericht: ZoZo
  Advies: deze 245 kopen? Barracuda_82 18 16.555 5 May 2016, 20:35
Laatste bericht: Barracuda_82
  Vraag over aanschaf occasion 240 sandermulder 1 3.052 4 November 2015, 08:32
Laatste bericht: henqui
  240 estate als 2e auto DeBroeze 12 13.972 8 August 2015, 23:30
Laatste bericht: DeBroeze

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)