17 December 2007, 18:26
Leuk leesvoer over (Volvo-)SpanningsRegelaars
Adjustable Voltage Regulators for your Volvo/Bosch Alternator.
.
Adjustable Voltage Regulators for your Volvo/Bosch Alternator.
.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)
accu laad niet bij......
|
17 December 2007, 18:26
Leuk leesvoer over (Volvo-)SpanningsRegelaars
Adjustable Voltage Regulators for your Volvo/Bosch Alternator. . ![]()
17 December 2007, 18:45
ook erg makkelijk en duidelijk te vinden allemaal ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
17 December 2007, 18:59
ik heb dit nu ff doorgespit....en ik zit nu te denken of mijn dynamo dan wel goed is aangesloten. Gezien de plaatjes en de uitleg. Dat kan ook nog eens het probleem zijn.
1 die dikke rode kabel zit volgens mij goed nu. 2 die dunne rode ook. 3. maar ik heb er nog zo'n korte bruine (komt uit de dynamo)aan bungelen. Ongeveer 7 Ã 8 cm lang. En die zit ook op de aansluiting waar de beide rode zitten. Misschien dat die elders aan t blok vast gemaakt moet worden? Wie weet dat?? Volgens mij zat het wel al zo toen ik de auto ooit kocht. Altijd al een halfzacht acculampje zien schijnen in het dashboard. Waarvan ik dacht dat de oorzaak in de slechte bedrading lag. Maar die heb ik vernieuwd. (Behalve die dikke rode, daar zou Jelmar nog ogen aan krimpen) En dat komt omdat ik dit las: Citaat:The first thing to check will be your connections at the rear of the alternator. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
18 December 2007, 13:47
iemand enig idee of het wel goed zit met dat bruine draadje??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
19 December 2007, 17:26
sorry AJ,
de dynamo welke ik voor je had is niet voor een Turbo( 65 amp). is er eentje van 50 amp. je m'Ãxcuse ![]()
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
19 December 2007, 19:07
>
![]() ![]() maar...is dat niet voldoende denk je? Ik heb een 74Ah accu in mn auto staan... Misschien dat het voorlopig ff genoeg is? Veel electrische shit heb ik niet in de auto. Enige dat ik gebruik;aanjager/verwarming, licht, startmotor en dan de megasquirt, lc-1 lambda en ontsteking... Als ik maar continu die 14Volt kan produceren tbv de Lambda. Ik heb nu bij stationair +/- 12V en als ik op de snelweg rijdt dan gaat ie wel naar de 14V, Maar echt lekker lijkt me dat niet. Zeker omdat ik zelfs zie dat hij schommelt als mn knipperlicht aanstaat. Anders maar even naar Bozma cruizen om daar eentje op te halen. In Boskoop. :-\ "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
19 December 2007, 22:11
ola, zal me er niet aan wagen, je gebruikt wel meer stroom: pomp, accu opladen,od,enz.
er zit m.i. niet voor niets een 65 amp. dynamo op, toch?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
20 December 2007, 01:19
Ik heb er achter in de auto nog 1 liggen, als reserve. zal eens kijken voor je hoe sterk die is.
Volvo 245 GLE 1979
20 December 2007, 11:55
PP! schreef:ola, zal me er niet aan wagen, je gebruikt wel meer stroom: pomp, accu opladen,od,enz. OK, ik heb Rob in Rijnsburg gebeld. Waarschijnlijk gaan we zaterdag samen even kijken. Hij heeft er zowieso nog een paar liggen. Ãn nieuwe diodebruggen. Die zetten we er dan meteen op. Als de spanning maar mooi strak op 13,5-14V blijft dan kan ik tenminste de boel af gaan stellen!! Nu met de fiets en de trein naar t werk is een kriem! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
20 December 2007, 15:29
Citaat:Nu met de fiets en de trein naar t werk is een kriem! Of een leuke uitdaging ;D Hoop trouwens wel dat je turbo binnenkort weer volledig betrouwbaar is om te gaan gebruiken.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|