Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Opties genoeg dus. Ben benieuwd wat het gaat worden ovloV!
Vakantie zal dus wel wat duurder zijn geworden...
Hou ons op de hoogte, ben benieuwd wat je daar zoal kunt vinden!
Op http://home.swipnet.se/oldtimers/Fotosida.htm staan er altijd wel, maar niet de ultieme koopjes...
Wel gericht op export, veelal NL.
EDIT: de 'last updated' doet niet veel goeds vermoeden. maar kan ook onjuist zijn...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
This site is updated 18 / 10- 2005
Recente site BartJu. :o
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 58
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2006
Kijk eens op http://www.blocket.se/li zal ik zeggen. Genoeg volvo bilar...
Oh en ik weet nog wel iemand voor je katalysator...ikke
groeten Dennis.
http://www.rallyteam-k-b.nl
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Bert N schreef:This site is updated 18 / 10- 2005
Recente site BartJu. :o
Vandaar de edit ook Bert N!
Was een oude bookmark, heb al een ouwe lap in de garage staan (maar wel in NL gekocht hoor).
Maar blijf benieuwd naar de avonturen tijdens de jacht op een betere Volvo voor ovloV!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 58
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2006
Voor 1200 euro kom je met deze naar Nederland...
http://www.blocket.se/vi/12551072.htm?ca=11_s
Ziet er volgens mij niet erg verkeerd uit.
groeten Dennis.
http://www.rallyteam-k-b.nl
Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Nov 2006
Tja, dank voor medeleven, opties etc. Maar er was een klein gelukje te vinden in Zweden....tegenover ons stond een meneer uit Middelburg met erg veel verstand van auto's, een hele echte autosleutelaar dus. Die haalde een (anwb?) trucje uit en zo zou ik Nederland kunnen halen, want hij raadde het zeer af zelf op zoek te gaan in Zweden (hij handelde ook in auto's dus). Na een deskundige blik op de auto en na de bypass (hij heeft het 'ventiel' uit de koeling gehaald, dat verminderd de druk op de kop, expansievatdopje iets losser....en wonderwel verbruik van 5 liter op 1000 km, terug naar een 1,5 liter op 1500 km....), keek hij wat beter in de machinekamer en naar de auto op zich en hij adviseerde mij toch vooral een reparatie ernstig te overwegen, want volgens hem was 't bakkie 't meer dan waard en voor de geschatte kosten kocht je niet zo'n mooie terug.
Koppakking is inderdaad lek, de sludge ging nog wel, uitlaatje vervangen (van voor tot achter...), schuimrubber voor de stoel en hij zou weer 't mannetje zijn..... :o
Omdat we toch een verzekering hadden (vervangend vervoer), op zijn advies de gok genomen, rustig aan gereden en nu ik dit typ zit ik weer thuis veilig en heeft de auto ook de 300000 barriere weer genomen. Nu de komende week naar m'n eigen sleutelboer en kijken wat die zegt. En als 't echt niet anders kan dan haal ik'd'r wel een uit Zweden (ga daar zeker 2 x per jaar heen)
En eigenlijk kunnen we onze '245' niet echt missen.....wie wel?
Oh ja, volgens het jaartal in de ramen is 't een 1989-er, maar toen ik bij de Volvo in Mora de uitlaat liet lassen, gaf 't Volvoregister (alle Volvo's staan dus in een database, roep je (nederlandse) kenteken et volia, je auto met z'n technische data staat op 't scherm, en daar stond echt 1990....en daar moest ik volgens de volvo-viking toch echt van uitgaan, de ramen zouden van een andere serie kunnen zijn die toevallig over waren.....
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Mooi dat het uiteindelijk allemaal meeviel, ovlov!
En wat een geluk dat er een kundig iemand zo op de stoep staat!
Voor ons wel jammer, want was stiekem wel benieuwd naar de spannende avonturen tijdens de jacht op 'nieuwe' 240s in het thuisland...
VErder wel typisch dat ze op basis van het NL kenteken alles zo weten.
Hier bij de dealer moet ik ook steeds het kenteken noemen, maar dan kunnen ze niks, want is klassieker serie **-YB-**, nadat ie uit Zweden kwam vorig jaar. Misschien kan ie het Zweedse nog noemen dan....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
|