Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voltmeter
Ok, maar het onderstaande snap ik nog niet helemaa!?

Citaat:let op de oliedruksensor voor het extra metertje is een gecombineert met je oliedruklampje
dus de oude vervalt en past alleen met een 55a dynamo heb je een grotere dan heb je er geen ruimte meer

Ik weet niet zeker of ik het oliedrukmetertje heb liggen. Maar hierbij heb ik dus twee opties.

Als ik het extra ronde metertje niet gebruik, hoef ik deze sensor dan niet meer aan te sluiten!?

Is het olielampje in je cockpit (oliekannetje) hetzelfde als het oliedruklampje op de meter? Hoe zit dit dan precies? Wat wordt bedoeld met het 'bochtje'?

??? ;D
Antwoord
bij het oliefilter zit standaard een sensor met 1 draadje die zorgt dat je oliekannetje op je dashbord gaat branden als de oliedruk te laag is

echter deze sensor is eigenlijk gewoon een schakelaar dus kun je geen drukmeter op aansluiten

wil je een oliedrukmeter net als jij krijg je een grotere sensor die op de plek van de oude sensor komt
op die nieuwe grote zitten 2 aansluitingen 1 gebruik je weer voor je oliekannetje op het dashbord
en de andere voor je oliedrukmeter dus de sensor is eigenlijk 2 in een

doordat de dubbele nieuwe sensor 2 funties heeft is hij ook een stuk groter waardoor er met een 65a dynamo te weinig plek is omdat de dynamo veel groter is dan de 55a dynamo
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Dus met een 55ah dynamo moet die (grote) nieuwe sensor wel passen? Ik heb namelijk een 55ah dynamo dus zou het dan moeten passen.

En Huis, zo'n bochtje zoek ik eigenlijk ook nog, maar wie het eerst komt wie het eerst maalt laten we maar zeggen. Mocht pp er toch van afzien zou ik dat bochtje wel van je willen overnemen (en niet om af te lebberen :o).
Antwoord
eric vermeer schreef:onder het inlaatspruitstuk zitten inderdaad 2 sensors

de achterste is een tempschakelaar voor de koudstartinjector
de middelste is een sensor voor de temperartuur waar de motortemperatuurmeter op aan gesloten is

en de oliedruksensor zit tussen dynamo en oliefilter in

let op de oliedruksensor voor het extra metertje is een gecombineert met je oliedruklampje
dus de oude vervalt en past alleen met een 55a dynamo heb je een grotere dan heb je er geen ruimte meer

Mooi plaatje (gejat van Ticcie.. :o) erbij van onder het inlaatspruitstuk met de snensoren.

[Afbeelding: 99dn5ge3.jpg]
Antwoord
Stelletje kraaien , zodra er iets glimt vallen ze aan Wink

Weet nog niet of hij al over is want het oude Turbo blok bewaar ik ook nog even , misschien dat ik er nog iets mee doe nog effe geduld dus.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Huis, ik heb al zo'n bochtje gevonden dus laat maar zitten! :Smile

Ik heb de oliedruk meter geïnstalleerd trouwens en nu vraag ik me af wat normale systeem druk is voor het smeersysteem. Op de meter staat bij normaal rijden de druk op zo'n 4 a 5 bar. Kan dat kloppen?
Antwoord
de druk is goed die is bij mij ook zo maar als je olie echt goed warm is(90graden)
dan is de druk bij mij stationair iets meer als 2bar

best lastig om de sensor te monteren niet?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Die 2 (a 3 bar) haal je neem ik aan als ie warm is en stationair draait? Als ik gewoon rijd namelijk en hij is warm is hij ook 4 a 5 bar, maar als de motor stationair draait dan zit ik ook op de 2 bar. Best laag trouwens.

De sensor monteren is inderdaad 1 van de minder leuke klusjes.. >Sad Die meter en de bedrading aansluiten stelt niet zoveel voor, maar die sensor monteren is nogal een gepriegel zeg. Het lijkt wel of dat bochtje nog steeds niet veel helpt, want die koelvloeistof waterleiding en de dynamo zitten nog steeds in de weg. Ik heb 'm naar boven gemonteerd, dus tussen de dynamo en de leiding in. Heb jij dat ook? Het metertje gaat ook net ietwat wat schokkiger dan bijv. de turbodruk meter. Dat komt waarschijnlijk omdat de oliedruk sensor elektrisch aangestuurd wordt. Maar wel mooi zo'n metertje!! ;D
Antwoord
die 2 bar is inderdaad stationair
en is gewoon normaal de meeste oudere auto's halen maar net 1bar

de sensor steekt bij mij ook rechtomhoog en zit precies tussen dynamo en oliefilter/hitteschild
was bij mij ook piele snap je nu wanneer je een grotere dynamo dat het echt niet past

de meter gaat bij mij soepel dus absoluut niet met schokken mischien gaat jouw wijzer iets wat zwaar
maar wat geeft het als ie maar werkt

welke meters heb je er nu allemaal inzitten?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
2 bar is dus normaal. Ik dacht eerst dat het een beetje laag was, maar dat valt dus gelukkig mee. Dat oudere auto's dus minder halen heeft dus te maken met slijtage e.d.?

Een grotere dynamo past dus echt niet idd. Wat zou je er dan voor een dynamo in kunnen zetten? Een 60 of 70 ah?

Ja, misschien is het nieuwigheid dat schokkerige wijzertje :Smile. hij doet het goed iniedergeval.

En deze meters heb ik er nu (eindelijk werkend ;D) in:

[Afbeelding: img0823ou4.jpg]

Een klokje, turbodrukmeter, voltmeter, olietemperatur meter en een oliedruk meter.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voltmeter geeft teveel aan woerie938 7 5.942 18 January 2016, 23:11
Laatste bericht: woerie938
  voltmeter is dood Kogelman 4 3.959 28 July 2013, 19:54
Laatste bericht: Kogelman
  Welke waarde moet een Voltmeter aangeven. Bill 3 2.972 15 April 2009, 17:05
Laatste bericht: erik

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)