Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
heb net een setje meters uit USA binnen, komen uit een Turbo( iemand een turbodrukmeter nodig?)
vraag me af of ik de voltmeter direct kan aansluiten op de accu of er nog iets tussen moet.
oliedrukzender kun je toch onder je carterpan schroeven?
ben niet zo'n electratechneut ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Ik zou hem niet ongezekerd aansluiten, maar verder kan hij er zo op
En volgens mij is je oliedruksensor opgenomen in je aftapplug?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
let op dat je de voltmeter over het contact aansluit anders geeft hij continu de spaning aan
en de oliedruksensor zit NIET onder het carter daar zit eventueel de olietemperatuursensor
de druksensor zit naast het oliefilter je schroeft je oliesensor voor het oliedruklampje eruit en schroeft de temperatuursensor er terug in hier sluit je het origineledraadje op aan en heb je er nog 1 over voor je drukmetertje
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
yep, die bedoel ik,
dank!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
eric vermeer schreef:de druksensor zit naast het oliefilter je schroeft je oliesensor voor het oliedruklampje eruit en schroeft de temperatuursensor er terug in.
Als ik het goed heb moet je oliefilter of dynamo (weet niet meer welke van de twee) verwijderen om de oliedrukcensor te verwijderen. Ik heb eens geprobeerd om er een los te draaien en zag eigenlijk al dat het niet lukte omdat er wat in de weg zat. Het resultaat was een afgebroken schroefdraad van de oliedrukcensor
Hier nog een schemaatje van de voltmeter:
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Ik had zelf ook al een draadje over het aansluiten van verschillende sensoren bij de b21et.
Ik dacht echter dat de sensor in het onderblok links van het oliefilter de koelwatersensor was!? Lijkt verder wel logisch als dit de oliedruksensor is, maar waar zit dan de temperatuursensor bij deze motor? Verder is er namelijk geen sensor te zien zover ik weet.
De sensor onder het inlaatspruitstuk in de cilinderkop is geen temperatuursensor volgens mijn schema, maar bedoeld om de koudestart injector aan te sturen.
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
aan de kant v/h inlaatspruitstuk heb ik twee sensoren, temp? en nog iets?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
onder het inlaatspruitstuk zitten inderdaad 2 sensors
de achterste is een tempschakelaar voor de koudstartinjector
de middelste is een sensor voor de temperartuur waar de motortemperatuurmeter op aan gesloten is
en de oliedruksensor zit tussen dynamo en oliefilter in
let op de oliedruksensor voor het extra metertje is een gecombineert met je oliedruklampje
dus de oude vervalt en past alleen met een 55a dynamo heb je een grotere dan heb je er geen ruimte meer
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Mocht je oliedruksensor er niet tussen passen heb je daar toch bochtjes voor ?
Ik heb er tenminste 1 liggen met een bochtje erop , komt van de sloper 244 Tic af.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
he, Huis, mocht je ervan af willen...... quanta Costa? ;D ;D ;D
of ruilen tegen een turbodrukmeter??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99