Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voltmeter
heb net een setje meters uit USA binnen, komen uit een Turbo( iemand een turbodrukmeter nodig?)
vraag me af of ik de voltmeter direct kan aansluiten op de accu of er nog iets tussen moet.
oliedrukzender kun je toch onder je carterpan schroeven?
ben niet zo'n electratechneut ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Ik zou hem niet ongezekerd aansluiten, maar verder kan hij er zo op
En volgens mij is je oliedruksensor opgenomen in je aftapplug?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
let op dat je de voltmeter over het contact aansluit anders geeft hij continu de spaning aan

en de oliedruksensor zit NIET onder het carter daar zit eventueel de olietemperatuursensor
de druksensor zit naast het oliefilter je schroeft je oliesensor voor het oliedruklampje eruit en schroeft de temperatuursensor er terug in hier sluit je het origineledraadje op aan en heb je er nog 1 over voor je drukmetertje

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
yep, die bedoel ik,
dank!
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
eric vermeer schreef:de druksensor zit naast het oliefilter je schroeft je oliesensor voor het oliedruklampje eruit en schroeft de temperatuursensor er terug in.

Als ik het goed heb moet je oliefilter of dynamo (weet niet meer welke van de twee) verwijderen om de oliedrukcensor te verwijderen. Ik heb eens geprobeerd om er een los te draaien en zag eigenlijk al dat het niet lukte omdat er wat in de weg zat. Het resultaat was een afgebroken schroefdraad van de oliedrukcensor Sad

Hier nog een schemaatje van de voltmeter:

[Afbeelding: th_95120_metersmonteren5yz_122_368lo.jpg]
Antwoord
Ik had zelf ook al een draadje over het aansluiten van verschillende sensoren bij de b21et.

Ik dacht echter dat de sensor in het onderblok links van het oliefilter de koelwatersensor was!? Lijkt verder wel logisch als dit de oliedruksensor is, maar waar zit dan de temperatuursensor bij deze motor? Verder is er namelijk geen sensor te zien zover ik weet.

De sensor onder het inlaatspruitstuk in de cilinderkop is geen temperatuursensor volgens mijn schema, maar bedoeld om de koudestart injector aan te sturen.
Antwoord
aan de kant v/h inlaatspruitstuk heb ik twee sensoren, temp? en nog iets?
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
onder het inlaatspruitstuk zitten inderdaad 2 sensors

de achterste is een tempschakelaar voor de koudstartinjector
de middelste is een sensor voor de temperartuur waar de motortemperatuurmeter op aan gesloten is

en de oliedruksensor zit tussen dynamo en oliefilter in

let op de oliedruksensor voor het extra metertje is een gecombineert met je oliedruklampje
dus de oude vervalt en past alleen met een 55a dynamo heb je een grotere dan heb je er geen ruimte meer

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Mocht je oliedruksensor er niet tussen passen heb je daar toch bochtjes voor ?

Ik heb er tenminste 1 liggen met een bochtje erop , komt van de sloper 244 Tic af.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
he, Huis, mocht je ervan af willen...... quanta Costa? ;D ;D ;D
of ruilen tegen een turbodrukmeter?? Big Grin
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voltmeter geeft teveel aan woerie938 7 5.913 18 January 2016, 23:11
Laatste bericht: woerie938
  voltmeter is dood Kogelman 4 3.957 28 July 2013, 19:54
Laatste bericht: Kogelman
  Welke waarde moet een Voltmeter aangeven. Bill 3 2.946 15 April 2009, 17:05
Laatste bericht: erik

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)