29 June 2007, 10:43
Blijkbaar zijn mensen toch een beetje stilgevallen na deze lap tekst
|
Problemen bij 1979 245 modificatie tot 245 turbo
|
|
29 June 2007, 10:43
Blijkbaar zijn mensen toch een beetje stilgevallen na deze lap tekst
29 June 2007, 16:43
Nee, niet na de lap tekst. Wel na het besef dat het om het om een turbo klokkenwinkel gaat, hier ben ik namelijk niet in thuis.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
30 June 2007, 15:32
Ok, helaas. Dan maar even wachten op de mogelijke info van Skidje
1 July 2007, 12:44
Daan, excuus excuus. Vanwege beetje chaotische tijden vergeten de haynes met aantekingen mee te nemen naar het werk voor het betere scanwerk. Nieuwe poging vindt morgen plaats.
gegroet...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
1 July 2007, 14:14
Geeft niet hoor, ik wil absoluut niet pushen!!! Ben wel heel nieuwschierig naar de info. Sta te popelen weer verder te gaan. Werkt ligt nu een beetje stil.
1 July 2007, 16:35
Whaha, ik wil niet pushen, maar je moet wel opschieten
![]() Of om met Herman Finkers te spreken,: Kalm aan en rap een beetje!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
3 July 2007, 09:32
;D
4 July 2007, 17:34
Ik heb de draden nu precies aangesloten volgens de aantekeningen (Skidje bedankt!), De kleppen van de motor zijn vandaag gesteld. Voor de APK hebben we nu echter al de LPG tank erin gelegd (zonder aansluitingen, ivm met het reeds aanwezig gat van de oude tank). Hierdoor wachten we nu nog even op het verlengstuk voor de uitlaat, zodat deze er ook geheel onder zit. Vervolgens kan daarna de motor gestart wordenn en de werking van het dashboard geheel gecontroleerd.
Nu zijn echter de onderstaande punten bij mij nog niet geheel duidelijk: B. Verder zijn er bijgaand nog een aantal punten die opvallen, of waar ik nog niet uit kom: 1. Stekker 34 lijkt op het oude dashboard niet aanwezig te zijn geweest. In de schemaâs worden deze aangeduid met twee maal rood, terwijl het in de praktijk (Afgeknipte stekkers van het nieuwe dashboard uit de donor turbo), het gaat om een enkel lipje met een rood/witte draad. Bij spanning reageert op het dashboard alleen het OVERDRIVE OFF lampje. Dit lijkt mij geheel een onzinnige vermelding, omdat ik liever niet altijd naar een dergelijk lampje kijk als ik de overdrive niet gebruik. Klopt dit, of werkt dit toch iets anders in de praktijk? Zo ja, waar zal deze draad dan naar toe moeten lopen. Het is vreemd dat de kleur t.o.v. deze situatie ook niet overeen komt met het schema. Deze spreekt namelijk van twee rode draden (stekker 34) bij de een en een Y bij het Instrumentenpaneel schema. 2. De locatie van de oliedruk (G op het schema) en temperatuurgever (F op het schema) bij de B21et zijn mij nog niet helemaal 100% duidelijk. Klopt het dat de temperatuurgever onder het inlaatspruitstuk zit? Deze is aangesloten op een platte stekker met rubberen hoesje (draden BL-Y op de kabelboom van de motor)? Volgens het schema zou deze vervolgens op geel (Y) zijn aangesloten op de kabelboom in de auto en stekker 31/2 Yellow. Vanuit de motorruimte klopt dit ook als ik de stekker doormeet t.o.v. de draad. Op de kabelboom aan de motorzijde blijkt dit dus echter de genoemde BL-Y ipv Y te zijn. Deze draad is ook door te meten, maar is volgens het schema weer gereserveerd voor het waarschuwingssysteem defecte gloeilamp 31/12 H. Duidelijk dus een probleempunt!!? 3. Het olie lampje in het dashboard, brandde wel netjes bij stand II, maar deze zit nu nog niet aangesloten. Volgens de kabelboom zou deze op zwart zitten van stekker 31 (31/5). Hiervoor was ook een draad vrij op de kabelboom van de auto. Echter zit er rond het motorblok geen kabel die naar de sensor loopt die naar mijn idee de sensor is onder het uitlaatspruitstuk achter de dynamo. Weet iemand of deze draad los van de kabelboom de auto ingaat, of zit deze wel op de kabelboom van de motor inbegrepen (bij mij lijkt dit niet zo te zijn). 4. Een vierder raar punt is het verloop van de instrumentenpaneelverlichting. Volgens het schema loopt deze enerzijds via een massa over de algemene massadraad 32/4 (SB, Zwart). Anderzijds lijkt de andere zijde van de lampjes direct verbonden met de Regelbare weerstand / potmeter op je dashboard (I). Dit is de bruine draad 31/10. Nu snap ik echter niet precies hoe hier nu + loopt t.o.v. deze lampjes. Draad 32/A BL-R (+15) is de algemene + bij stand II van je contactslot. Deze lijkt via het schema alleen de waarschuwingslampjes te voeden (zie rood in schema). Klopt het dat de lampjes van de verlichting dus alsnog de + krijgen van 32/A en dat de lampjes alleen gaan werken als de potmeter wordt aangesloten met enkel de bruine draad!?
4 July 2007, 17:45
Waar ik zo zonder nadenken op kan antwoorden is je instrumenten verlichting.
Zoals het nu loopt klopt het, alleen krijgt je potmeter een plus aangeleverd van je verlichting. Dit zou een draad moeten zijn die ook langs de verlichting van je middenconsole loopt. Je instrumentenverlichting brand alleen maar als je de lampen aanzet.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
5 July 2007, 00:13
Dat lijk mij ook inderdaad. Het vreemde in de lijn is echter dat het lijkt alsof de potmeter slechts een draad heeft (de bruine). Als test heb ik hier even 12v op gezet, maar dit wilde niet werken. De lampjes zelf zijn wel in orde. Ik zal dus nog verder moeten zoeken :-\
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|