28 June 2007, 07:27
Bij mijn 240SE met B200F motor, Alternator 55 amp. brandt het acculampje niet bij contact aanzetten en ook nier bij lopende motor.
Controle Lampje is gecontroleerd en is goed.
Accu laadt dus ook niet bij.
Dat de accuspanning te laag was heb ik via de foutcode melding van het LH injectie systeem kunnen uitlezen. De uitleescode gaf aan te lage of te hoge spanning, maar gezien de startmotor niet meer rond kon draaien en na opladen van de accu de motor gewoon weer startte, was de spanning te laag leek mij.
Wie kan mij aan een paar tips helpen om er achter te komen wat de oorzaak is.
In Bentleyhandboek staan een aantal zaken die ik kan controleren, moet ik nog doen, maar mogelijk dat hier op het forum ook mensen zijn die handige tips weten.
Heb al een nieuwe alternator(80 amp.) liggen, maar wil die niet direct monteren als dat niet nodig is.
graag julle adviezen en tips!!!!
Controle Lampje is gecontroleerd en is goed.
Accu laadt dus ook niet bij.
Dat de accuspanning te laag was heb ik via de foutcode melding van het LH injectie systeem kunnen uitlezen. De uitleescode gaf aan te lage of te hoge spanning, maar gezien de startmotor niet meer rond kon draaien en na opladen van de accu de motor gewoon weer startte, was de spanning te laag leek mij.
Wie kan mij aan een paar tips helpen om er achter te komen wat de oorzaak is.
In Bentleyhandboek staan een aantal zaken die ik kan controleren, moet ik nog doen, maar mogelijk dat hier op het forum ook mensen zijn die handige tips weten.
Heb al een nieuwe alternator(80 amp.) liggen, maar wil die niet direct monteren als dat niet nodig is.
graag julle adviezen en tips!!!!
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import