27 June 2007, 11:37
hoe is t met deze?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Mijn volvo wordt duur!
|
27 June 2007, 11:37
hoe is t met deze?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
27 June 2007, 12:26
Ik rijd ook met een
BW55 bak, ook 4500 toeren bij 130 km/u. En rij gemiddeld 1:6.6 (korte stukjes +/- 12 km woon-werk verkeer) Heb mijn bak net laten reviseren, kostte een paar centen maar dan heb je weer een nieuwe bak. een andere bak eronder gooien was mij te veel werk... (zie topic BW 55 bak vervangen) wanneer heb je voor het laatst de olie ververst van je bak? Pomp er anders 4 liter uit en gooi er weer 4 liter nieuw in elk jaar, dat werkt goed voor je bak! Daarnaast een keer de kleppen stellen tegen het trillen van de motor. Uitlijnen kost je 50 eurie, en dan staat ie weer recht op zijn bandjes. Rubbers van je stabilisatie stangen vervangen scheelt ook een hoop. Maar het grootste probleem lijkt mij de mayo op je peilstok. (zie ook andere topics) Rijdt je vaak kleine stukjes?
Volvo 245 GLE 1979
27 June 2007, 20:04
Harry schreef:Ik rij nu bijna een half jaar in mijn eerste volvo. Belastingvrij, maar ik merk dat de auto om aandacht scheeuwt. De auto rijdt me nog overal naartoe. Na het starten begint de auto een paar minuten te schuddden, er zit 'mayonaise' op de peilstok, er komt een zee van water binnen bij de bijrijdersstoel, hij maakt enorm veel toeren 4500 bij 130 (de snelheid die ik meestal op de snelweg rijd), het verbruik is 1 op 5,5, het stuur trilt en de auto trekt iets naar rechts, de balken bij de deuren beginnen te roesten. Uit je verhaal maak ik op dat de auto bij aankoop waarschijnlijk al achterstallig onderhoud had. En kokerbalken beginnen niet ineens te roesten dus er moet al wat aan de hand zijn geweest toen je de auto kocht. De auto een beurt geven zijn de kosten niet als je het zelf doet. Ik heb deze week voor mijn auto bij de automaterialenzaak een oliefilter, 5 literkan olie,, kontaktpunten,luchtfilter en 4 bougies gehaald voor in totaal 47 euro. Alleen, mayonaise aan de peilstok dat klinkt wel een beetje verontrustend. Verbruikt de auto koelvloeistof of loopt ie warm? Zo nee, dan zou ik eerst de olie verversen en afwachten of het "mayonaise-probleem" terugkomt. Het trillen van het stuur kan vele oorzaken hebben. De mijne heeft het ook en ik ben al jaren bezig om het op te lossen ??? Btw, trillen en scheeftrekken wordt niet opgelost met uitlijnen, schuin afslijten van banden wel. Scheeftrekken van de auto is met een beetje geluk weg als je de voor- en achterbanden met elkaar verwisselt. 45oo toeren bij 130 km/per uur is niet abnormaal en dat is ook de reden dat ik meestal niet harder dan 100 rijdt ;D Een verbruik van 1 op 5,5 op LPG is mogelijk als je sportief of vaak hard (=130 ![]() Tenslotte: water op de bodem is een probleem waarmee je niet lang moet wachten om het op te lossen. Ik heb dat wel gedaan met als resultaat dat de bodem (die voorheen perfect was!) in de linkerhoek rechtsvoor binnen een paar jaar tijd is doorgeroest. Dit probleem oplossen kost geen geld, alleen tijd: stoelen eruit, vloermat eruit, geluiddempende matten achter de pedalen,ondermatten en losse alu platen eruit. Kortom: ALLES wat de bodem bedekt eruit. Stoelen terug plaatsen, bekleding en ondermatten te drogen leggen. Als het regent (of eventueel met de tuinslang erop) kun je nu de bodem kaal is,zien waarlangs het water binnenkomt en meestal is een beetje nadenkit afdoende om het probleem te verhelpen.
29 June 2007, 08:27
Dit is het resultaat van enkele jaren door blijven rijden met een waterlekkage in het interieur:
![]() Het water verzamelt zich in de lager gelegen hoeken (onder de aluminumum kappen) ![]() Shot with DiMAGE Xt at 2007-06-28
29 June 2007, 08:35
poeh, goeie foto.
En hoe is t met de kokerbalken, dorpels en deuren gesteld? Hier is wel reparatieplaatwerk voor hoor. Zie http://www.artaparts.nl bijvoorbeeld. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 June 2007, 09:34
De binnenzijde van de dorpel (zie foto) is gelukkig alleen oppervlakkig door corrosie aangetast maar nog niet doorgeroest. Dus alleen een nieuw plaatje in de vloer is voldoende
![]()
29 June 2007, 15:07
Herkenbaar, maar is inderdaad snel opgelost door de door jou genoemde methode.
29 June 2007, 16:35
Bekend probleem. (en plaatje >
![]()
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
1 July 2007, 01:18
Ik ben Volvo gaan rijden omdat ik "een auto met smoel" wilde. Dat is gelukt. En duur? Ach, wat is duur? Ik wil mijn Bolide niet missen, ook al sta ik voor behoorlijke kosten: koppakking vervangen, nieuwe kabelboom, en nog wat kleine dingen. Ja volgende week mag ik aan de slag!
![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|