Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geperforreerde remschijven
#61
dit is wat ik ervan denk, in de vorm van een plaatje.

bron van het plaatje is van AP Racing, en ik heb zo'n flauw vermoeden dat die wel weten hoe ze remmen moeten monteren ;D

[img width=424 height=600]http://www.isa-racing.de/20071/JPG/Seite-048.jpg[/img]
Antwoord
#62
de schijf word van binen naar buiten gekoeld , das te snappen.
maar ben wel met je eens als je enkele schijven heb dat je de groef in de schijf in de juiste draairichting zet voor het vuil end.
tis een rare materie.
ben er ook nog niet overuit om wat voor set er het beste op mijn circuit/straat 242 moet komen.
ik denk zolang maar origineel.
ben nog steeds stil komen te staan met de originele schijven en de schijven rood gloeiend gehad met mijn turbo en nix geen pijntje aan de hand.

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...ic=1655.30

Antwoord
#63
op turbobricks.com zijn ze bezig met een wilwood ''big brake kit'' (niet helemaal want het past net in 16 inch velgen.. ;D )

en die komt op incl. alles ik geloof 850 dollar voor de voorkant, en ongeveer zelfde bedrag voor achter.

Maar ik zie het voordeel van hele grote remmen achter niet helemaal, daar lijkt standaard me prima voldoen, de meeste remkracht moet lijkt mij toch aan de voorkant zijn ?

Of is het zo dat de aangedreven wielen de meeste remkracht nodig hebben ?
Antwoord
#64
even over geperforeerde/gegroefde remschijven, ik heb een tijdje geleden een setje ATE Powerdisc/Powerslot rotors gekocht voor de vooras van mn 240. 40 euro met verzenden 8)
Gelijk even de randen mooi met sterke hittebestendige lak afgewerkt, ziet er goed uit en remt ook goed (wel belangrijk). bij droog weer niet echt merkbaar veel beter ofzo, maar bij nat weer snellere reactie. Standaard 240 remmen vind ik al erg fijn.
Bij een slipcursus 3 weken geleden ongeveer 20+ keer van 80-90 naar 0 vol geremd, achter elkaar (ontwijken van obstakels op droog wegdek, paar minuten tussen het remmen in), ik stond vaak eerder stil dan de mensen met ABS en de remmen bleven het goed doen.
tot zover dus een goede upgrade.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#65
hoe hebbie dat geregeld???Ik heb ze in de uitverkoop bij IPD gehaald maar was iets van E120 kwijt....
Antwoord
#66
Ticcie schreef:hoe hebbie dat geregeld???Ik heb ze in de uitverkoop bij IPD gehaald maar was iets van E120 kwijt....
http://www.ebay.de....
een verkoper heeft een stuk of 10-20 sets via ebay verkocht het afgelopen half jaar, voor 240, 740 en 940's. De dozen van die sets hadden waterschade. Sommige sets werden bijna 100 euro, ik heb gewacht tot een set goedkoop bleef en zo voor 32 euro een set, met verzenden ongeveer 40 ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#67
om de discussie opgang te houden.

wie legt dit me uit.??????

op de rally van etten-leur de volgende beelden geschoten.

het zijn de remschijven , geventileerd met vuil groefjes.????
de renault clio van J. de Winkel / R.v.Hoek
en de BMW van N.de bruyn / J.de Vos

RENAULT:

[Afbeelding: ettenleur07070718fg0.th.jpg]

LINKS VOOR:

[Afbeelding: ettenleur07070716rk6.th.jpg]

LINKS ACHTER:

[Afbeelding: ettenleur07070717ct1.th.jpg]

BMW:

[Afbeelding: ettenleur07070721vo3.th.jpg]

RECHTS VOOR:

[Afbeelding: ettenleur07070719ns7.th.jpg]

RECHTS ACHTER:

[Afbeelding: ettenleur07070720xx6.th.jpg]
Antwoord
#68
conclusie: het gaat om de groeven, de richting maakt niet echt uit????

Idem met mijn ATE powerdiscs, daar zitten de groeven golvend over de remschijf heen.
Antwoord
#69
Bij de ene remschijf draaien de groeven van buiten naar binnen, bij de andere naar buiten. Als het echt wat uitmaakt staat er een markering op de schijf (L of R of een pijltje met de draairichting). Volgens mij maakt het niet zoveel uit.

Wat me wel tegenviel is het 'brommen' van gegroefde schijven tijdens het remmen (Nu EBC's op de V70).

Geboorde schijven schijnen altijd te scheuren dus. Getuige deze RS6 met keramische schijven n.b.:
[Afbeelding: keramische%20schijven%20rs4.JPG]


Gr :-X
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#70
niet alle geboorde schijven scheuren!! ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Noodzaak stofplaat remschijven Grey240Polar 2 3.334 21 July 2019, 09:14
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zelf doen of uitbesteden (Vervangen remschijven en remklauwen achter) Grey240Polar 11 18.145 20 August 2017, 07:51
Laatste bericht: Wouter1953
  Remschijven+blokken vervangen origineel of imitatie JDDV 10 11.461 13 October 2010, 23:21
Laatste bericht: 242-turbo
  [240 ]voor remschijven vervangen zonder leidingen los te nemen? MartjeB 7 5.461 13 October 2010, 23:08
Laatste bericht: 242-turbo
  Remschijven balanceren?? henqui 11 9.915 4 July 2009, 01:06
Laatste bericht: henqui
  XC90 Remschijven thuur 33 22.079 8 May 2006, 18:32
Laatste bericht: Lukas Lagerweij
  Nieuwe remschijven, wat een verschil !!! 245T Wolff 8 7.626 23 September 2005, 21:49
Laatste bericht: josweltings

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)