Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Twee LPG tanks, kan en mag zoiets?
wij doen het zo:
rijdt de tank helemaal leeg, we schroeven de nippel er met imbus af, laatste restant LPG ontsnapt, nu is de tank helemaal leeg, haal de vlotter eruit, zaag 'm af, en zet de nippel er weer op, vul af, controleer evt. lekkage met sop of meter, klaar!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Maar wat als je wagen in de franse zon staat te bakken en het in de auto een graadje of 60 is? Is die 100% dan wel zo veilig?

mbt het verbruik en een afspraak met Bozzma met kerst... nog een keer iets proberen te plannen?
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
PePe schreef:wij doen het zo:
rijdt de tank helemaal leeg, we schroeven de nippel er met imbus af, laatste restant LPG ontsnapt, nu is de tank helemaal leeg, haal de vlotter eruit, zaag 'm af, en zet de nippel er weer op, vul af, controleer evt. lekkage met sop of meter, klaar!

Ik heb vroeger eens de vulnippel (was toen directe vulling op de tank) losgedraaid van de tank.

Eerst via het overdrukventiel alle (dacht ik) LPG laten ontsnappen en toen voorzichtig de vulnippel eraf draaien.

Ik was al een beetje opzij gaan staan omdat ik er niet helemaal gerust op was en dat was maar goed ook want hij knalde zo ver weg dat ik een hele tijd heb moeten zoeken om hem ergens in het weiland terug te vinden.

Als ik dat ding tegen mijn hoofd had gekregen, zat ik hier nu waarschijnlijk niet te typen :-\

Wat Postma zijn vraag betreft: het mag zoiezo en daarbij vraag ik me af of ze er bij de APK iets van zeggen als je zelf een tank erbij zet: immers op je kenteken staat alleen LPG vermeld en niet hoeveel tanks je erin hebt. Bovendien weet niemand WANNEER die tweede tank erin is gezet.

Als je aan een bestaande installatie iets veranderd kun je in principe met gebruikte spullen werken dus volgens mij is dit voor een prikkie te realiseren. ;D

Antwoord
kan alleen als je zeker weet dat je tank leeg is, en je kunt de 4 imbussen stukje bij beetje losdraaien, zodat er steeds een klein beetje ontsnapt, duurt soms wel erg lang,( laatst biojna een uur) maar tank was toen half vol, en lekte als de ziekte, dus tank eruit, buiten gezet en stukje bij beetje LPG eruit laten ontsnappen, en idd dus niet ineens alles losdraaien! ;D
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
ik wil eigenlijk ook wel een 2e tank, die ik nu heb kan ik ook ongeveer 210 km rijden.
Weet alleen niet waar ik die tank kwijt kan, en 2e hands ring tanken zijn er ook niet zoveel.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Zo'n tweede tank klinkt ook wel heel aantrekkelijk. Hoe wordt zo'n
koppeling gemaakt van de tweede aan de eerste LPG-tank?
Die vraag zou ik wel graag beantwoord zien....
Mustang '66<br />Volvo 240 GL Grand Luxe '86&nbsp; (Aut.)
Antwoord
Volgens mij kan en mag dat gewoon, pas nog ergens koppelstukken zien staan waarmee je op de officiele manier 2 tanks kan koppelen. Was op een site van een gasboer. Zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden..... Kostte niet eens zo heel veel.

Edit: http://www.lpginbouw.nl/ond.htm in elk geval een bedrijf dat ook duo tanks levert en alle onderdelen voor gasinbouw.....
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
Ben wel benieuwd naar die catalogus.

Helaas werkt die site niet zo als ik hoopte. Sad
Pull-down menu met opties, maar gebeurt helemal niks.

Wrs door slordig geprogrameerde HTML, in de optie lijst missen de sluittags...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Klopt, site is veelbelovend alleen werkt voor geen mm..... >Sad

Ben nog aan het verder zoeken, zit zelf ook met dit dilemma, behalve dat ik met 48 liter toch echt minimaal 450 km rij.... ???
Nu ja, ik probeer de actieradius op gas nog groter te maken.

Ik zoek nog even door Smile kan echter de site waar ik aan zat te denken niet meer terugvinden...

Edit: Heb hem gevonden!! Had zich verdekt opgesteld in mijn favorieten..... :-[

http://www.vogelsautogas.nl/ die heeft een WEL erkende catalogus MET onderdelen ;D

Edit2: http://82.161.59.35:85/documenten/Tankdo...klijst.pdf
Hier staan ook de twin tanks in vermeld.....
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
De Kater schreef:Volgens mij kan en mag dat gewoon, pas nog ergens koppelstukken zien staan waarmee je op de officiele manier 2 tanks kan koppelen. Was op een site van een gasboer. Zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden..... Kostte niet eens zo heel veel.

Edit: http://www.lpginbouw.nl/ond.htm in elk geval een bedrijf dat ook duo tanks levert en alle onderdelen voor gasinbouw.....
zal morgen foto van de T-bird maken( Carol is er nu mee weg) kun je het zien, en om op Funs terug te komen, als je 'm weer orgineel 80% wil maken>gewoon nieuwe vlotter erin ;D
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  relatie tussen de twee instelschroeven lpg-verdamper Jeroen V 17 11.569 14 February 2012, 10:08
Laatste bericht: Jeroen V
  van één naar twee gastanks? laptoprob 0 2.816 29 December 2009, 01:45
Laatste bericht: laptoprob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)