Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kop "gas klaar" maken
#1
Mijn blok (B23A) is de koppakking van lek (heb een mayonaise fabriekje op het moment). Bij het vragen wat dit ging kosten is me gewezen om de kop "gas klaar" te maken omdat de kop er dan toch af ligt.

Is zoiets idd aan te raden?
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#2
lijkt mij wel. Dat is toch wel prettig en je weet zeker dat je m er een hele tijd niet meer af hoeft te halen. Stel je doet het niet, en je rijdt op LPG maar je weet nu niet zeker of de kop gasklaar is en hij is het niet. Dan moet die kop er binnenkort misschien weer af.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
De kop aanpassen voor LPG is toch alleen toch alleen voor de 2.0 motor nodig.. dacht ik ?
Antwoord
#4
Hmm, heb dezelfde overweging gehad bij mijn 244 GLE. Na 3 ton lpg inbouw en na 13 Dkm de pakking eruit geblazen.
Heb niet voor revisie gekozen, halve dag werk, E40 kosten en erna geen problemen meer.

Een goede revisie is de auto stil laten staan en v.a. E800....
[img][/img]
Antwoord
#5
Kweenie hoe makkelijk een b23a kop te vinden is maar voor het geld van een revisie heb je een heleboel tweedehandskoppen en pakkingsetjes.
Of beter nog, zoek een gereviseerde tweedehands cilinderkop, alle 240's die op gas rijden hebben ooit een andere cilinderkop gekregen en die zijn nog lang niet uitgesteld tegen de tijd dat de auto op de sloop beland.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Voorlopig rijdt ie weer. De koppaking was het niet igg. Wat het wel was?????? Tegen die tijd dat het wÃl nodig is moet ik dan maar weer eens zien. Auto heeft nu 4000 km op gas gelopen. En zal dat ook nog wel even blijven doen zonder de kop gas klaar te maken.

Maar een reeds gereviseerde kop opsnorren is wel een goeie optie en waarschijnlijk minder duur ;D
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#7
waterpomp gaf bij mij hetzelfde symptoom, dus hou daar evt. ook rekening mee.....
Antwoord
#8
Ticcie schreef:waterpomp gaf bij mij hetzelfde symptoom, dus hou daar evt. ook rekening mee.....

Moet zeggen dat de garage 1 of ander goedje door de koelvloeistof gedaan heeft. Dit zou goed zijn voor rubbers ed tot nu toe heb geen mayonaise meer en hoef ik ook geen vloeistof meer bij te vullen,.... Je zou denken dat het idd wel eens een waterpomp kan zijn geweest.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.646 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Wat is er nodig om dit B230 blok pas te maken in een 142? Barracuda_82 12 15.224 22 December 2015, 23:31
Laatste bericht: Dopski
  Bout krukaspoelie los maken Kwekkel 6 6.780 19 September 2014, 21:49
Laatste bericht: Ties240
  Heeft iemand een tip om de injectiegaten dicht te maken van mijn nieuwe cilinderkop? geertkroon 2 2.878 13 June 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  Zelf kleppenstelgereedsschap maken. vol244 7 6.275 5 September 2011, 09:55
Laatste bericht: TheSaint77
  B230E turbo K-jet maken mogelijk? 244Drift 1 2.287 27 March 2011, 22:26
Laatste bericht: 244Drift
  Van een B20 een B21 maken, welke delen uit B21 nodig? oudevolvo 12 8.640 31 December 2010, 10:49
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)