Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beetje respect voor de volvo-dealer??
Her en der in dit forum kom ik de term volvostealer tegen.
Hoewel ik zelf ook zoveel mogelijk de officiele dealer mijdt i.v.m. prijzen heb ik toch goede ervaringen met de service van de VOLVO-DEALER serva in amersfoort.
Een e-mail met vragen over prijzen werdt bijvoorbeeld binnen 24 uur beantwoord.
O.k. het kost wat maar dan heb je ook wat.
Ook heb ik nog eens een wpl.handboek mogen lenen en wat adviezen gehad.

Al met al denk ik dat de term stealer niet helemaal op z'n plaats is en al helemaal niet positief werkt als ze weten dat "het volvolvo-forum" er zo over denkt.

Stel je voor dat een dealer z'n wpl. een keer ter beschikking wil stellen voor een sleuteldag en dit soort uitingen leest.......
Ik vind een ROLEX ook duur en koop daarom een goedkope CASIO m.a.w. het is je eigen keus.
Antwoord
Ben ook heel tevreden met mijn dealer. Je moet gewoon weten wat je wel en niet bij de dealer moet halen.
Veel is er duur maar daar krijg je wel service voor. Als je iets zelf doet, of een mannetje of een andere goedkope garage; Kan het net zo goed, maar als je nergens om wilt denken en gewoon gemak wilt, ga je naar de dealer.
Antwoord
Ik denk ook dat 240diesel gelijk heeft.
Heb met de dealer (van de VW Bora dan) alleen maar goede ervaringen. Kwaliteit en service, met een van te voren gecommuniceerde prijs. Duidelijk dus, eer je ja zegt.
Met kleine (1 mans) garagisten heb ik minder goede ervaringen.
Die zeggen dan dat je uitlaat vervangen moest. kijk daar ligt de oude.
Zou kunnen, maar hoe weet ik dat dat die van mij was als er nog 3 dezelfde wagens bij hem staan?

Wel eens twifels gehad over betrouwbaarheid juist bij de kleine, vrije garages....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Natuurlijk heb ik respect voor de stea...ehh dealer Wink
Ik heb heel goede ervaringen met dealers, maar ik vind de prijzen die bij de dealers aan uurloon gevraagd worden toch echt wel stelen. Ik heb namelijk niet het idee dat een monteur bij een dealer een veel hoger uurloon mee naar huis krijgt in vergelijking met een monteur in een willekeurige garage. Het mag best wat hoger zijn, maar het dubbele??
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
De term "stealer" is wel degelijk op zijn plaats.

Alles is te duur , onderdelen, werkplaatstarief, En (vaak) doen ze niet wat zeggen dat ze gedaan hebben.

En wat betreft know-how met oude modellen, heb ik er helemaal geen hoge pet van op.

Je realiseert je toch wel dat de klant dat mooie grote pand met veel glas en luxe, moet terugbetalen?

VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Niet alle onderdelen zijn (te) duur en niet alle dealers zijn hetzelfde.
Er zijn dealers die blij zijn met de klanten die met oudere modellen aankomen.

Maar het feit blijft dat dat mooie luxe pand betaald moet worden :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Haha behalve de Volvo garage uit Langezwaag! Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer content ben met de manier waarop men daar met klanten (met mij dus ;D ) omgaat! En qua prijs,.... ja geen idee nog. Sommigen van jullie weten dat ik laatst een vermeende lekke koppakking had, wel een beunhaas had de zelfde dan wel duurdere offerte dan deze Volvo garage. De zaak is volgens mij dan ook meer een garage dan een dealer.
Maar de Volvo staat groot aan de gevel, dat wel!
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
met volvo serva in amersfoort hebben wij ook erg goede ervaringen!
een bepaalde dealer in het zuiden niet. Ik wil het graag een keer uitleggen, ik zit nu op langzaam internet, is me iets te duur om 3 uur te besteden aan een verhaal. Ze beweerden dat de motor nog goed was en weigerden te testen, later bleek dat er een zuiger kapot was (V70 met Audi diesel). Dat was een van de vele dingen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
even over het uurloon;

ik ben zelf monteur en je wilt niet weten wat er allemaal voor kosten gemaakt moeten worden om een dealerschap te "mogen" draaien voor een willekeurig merk.

Ik noem;

Milieu-eisen aan je pand ,inventaris ,afvalstoffen incl. administratie hiervan.
Steeds veranderende eisen van overheid m.b.t. APK ( weet je wat een remmenbank kost en een 4-gastester )
Door de fabriek / importeur verplichtgestelde uitrusting in de vorm van computer (software) testapparatuur speciaal gereedschap en minimum voorraad van je magazijn.
Scholing / bijscholing van je monteurs.(zowel merk-specifiek als algemeen)denk aan de verschillende verplichte certificaten die soms wel 2-jaarlijks gehaald moeten worden door de monteur. APK, STEK (airco) ,Alarminbouwcertificaat etc.

Zo maar een greep uit de financiele beslommeringen van een merk-dealer.
Je hoeft geen medelijden te hebben maar er blijft niet zoveel aan de strijkstok hangen als gesuggereerd wordt.

Dan nog iets, natuurlijk betaal je als klant uiteindelijk ZELF die glossy folder en die schitterende showroom en dat kopje koffie.
Maar je kunt slecht tegen iemand zeggen die met plannen loopt voor een, laat zeggen XC90 ,dat hij maar eens een dealer 20KM verderop moet vragen voor een proefrit want "we hebben uit kostenoverweging slechts 2 middenklassers".

We zitten met z'n allen in een mallemolen met dure "overheadkosten" die we inderdaad ook in een orginele verdelerkap terugvinden.
Ik denk dat dealers graag in de kosten snijden maar ook in een keurslijf gepropt zijn door HET MERK ZELF ,DE OVERHEID, DE CONCURRENTIE,etc.
Sterker nog, ook op fabrieksniveau is het een wedloop.

Ik sluit af met de prachtige opmerking van mijn collega ;

BETER DUUR DAN NIET TE KOOP
Antwoord
Respect moet je verdienen zeg ik altijd. ;D
Ik heb een keer bij de VW-stealer in Oisterwijk (en die maakte zijn naam waar) een 2e ahnds auto gekocht, 3 jaar oud. De voorbanden waren versleten en ik had er twee nieuwe voorbanden bij onderhandeld. Kom ik de auto ophalen, liggen er twee mooie nieuwe banden op! Netjes zoals afgesproken. Mijn reserve band was echter inmiddels versleten, want die hadden ze even verwisseld. (deden ze altijd zeiden ze.)

De volvo dealer in Helmond heb ik wel goede ervaringen mee, onderdelen bestellen geen problemen ik hoef niet eens aan te betalen.

Maar volvostealer blijft een leuk woord!!! Big Grin
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  Verzekeren voor een dag? Pedor 3 120 13 September 2025, 22:06
Laatste bericht: Marc1970
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 613 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 408 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.133 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.700 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 2.013 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)