dit is wat ik ervan denk, in de vorm van een plaatje.
bron van het plaatje is van AP Racing, en ik heb zo'n flauw vermoeden dat die wel weten hoe ze remmen moeten monteren ;D
[img width=424 height=600]http://www.isa-racing.de/20071/JPG/Seite-048.jpg[/img]
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
de schijf word van binen naar buiten gekoeld , das te snappen.
maar ben wel met je eens als je enkele schijven heb dat je de groef in de schijf in de juiste draairichting zet voor het vuil end.
tis een rare materie.
ben er ook nog niet overuit om wat voor set er het beste op mijn circuit/straat 242 moet komen.
ik denk zolang maar origineel.
ben nog steeds stil komen te staan met de originele schijven en de schijven rood gloeiend gehad met mijn turbo en nix geen pijntje aan de hand.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...ic=1655.30
op turbobricks.com zijn ze bezig met een wilwood ''big brake kit'' (niet helemaal want het past net in 16 inch velgen.. ;D )
en die komt op incl. alles ik geloof 850 dollar voor de voorkant, en ongeveer zelfde bedrag voor achter.
Maar ik zie het voordeel van hele grote remmen achter niet helemaal, daar lijkt standaard me prima voldoen, de meeste remkracht moet lijkt mij toch aan de voorkant zijn ?
Of is het zo dat de aangedreven wielen de meeste remkracht nodig hebben ?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
even over geperforeerde/gegroefde remschijven, ik heb een tijdje geleden een setje ATE Powerdisc/Powerslot rotors gekocht voor de vooras van mn 240. 40 euro met verzenden 8)
Gelijk even de randen mooi met sterke hittebestendige lak afgewerkt, ziet er goed uit en remt ook goed (wel belangrijk). bij droog weer niet echt merkbaar veel beter ofzo, maar bij nat weer snellere reactie. Standaard 240 remmen vind ik al erg fijn.
Bij een slipcursus 3 weken geleden ongeveer 20+ keer van 80-90 naar 0 vol geremd, achter elkaar (ontwijken van obstakels op droog wegdek, paar minuten tussen het remmen in), ik stond vaak eerder stil dan de mensen met ABS en de remmen bleven het goed doen.
tot zover dus een goede upgrade.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
hoe hebbie dat geregeld???Ik heb ze in de uitverkoop bij IPD gehaald maar was iets van E120 kwijt....
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ticcie schreef:hoe hebbie dat geregeld???Ik heb ze in de uitverkoop bij IPD gehaald maar was iets van E120 kwijt....
http://www.ebay.de....
een verkoper heeft een stuk of 10-20 sets via ebay verkocht het afgelopen half jaar, voor 240, 740 en 940's. De dozen van die sets hadden waterschade. Sommige sets werden bijna 100 euro, ik heb gewacht tot een set goedkoop bleef en zo voor 32 euro een set, met verzenden ongeveer 40 ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
om de discussie opgang te houden.
wie legt dit me uit.??????
op de rally van etten-leur de volgende beelden geschoten.
het zijn de remschijven , geventileerd met vuil groefjes.????
de renault clio van J. de Winkel / R.v.Hoek
en de BMW van N.de bruyn / J.de Vos
RENAULT:
LINKS VOOR:
LINKS ACHTER:
BMW:
RECHTS VOOR:
RECHTS ACHTER:
conclusie: het gaat om de groeven, de richting maakt niet echt uit????
Idem met mijn ATE powerdiscs, daar zitten de groeven golvend over de remschijf heen.
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Bij de ene remschijf draaien de groeven van buiten naar binnen, bij de andere naar buiten. Als het echt wat uitmaakt staat er een markering op de schijf (L of R of een pijltje met de draairichting). Volgens mij maakt het niet zoveel uit.
Wat me wel tegenviel is het 'brommen' van gegroefde schijven tijdens het remmen (Nu EBC's op de V70).
Geboorde schijven schijnen altijd te scheuren dus. Getuige deze RS6 met keramische schijven n.b.:
Gr :-X
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
niet alle geboorde schijven scheuren!! ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat.