Topics: 9
Sinds een aantal dagen schudt de motor (b230f lpg '89) van mn baksteen heftig tijdens het stationair lopen, totdat ie warm is en dan gaat het weer normaal.
2 vragen: 1. Enig idee waar dit door zou kunnen komen? ???
2. Kan het kwaad? :-[
Fashionably late is so half an hour ago
Topics: 74
Op 3 poten lopen? Misschien even kijken of de bogies goed vonken.
Topics: 11
op de 2e, ja! Zo snel mogelijk verhelpen. Alles slijt immers veel en veel sneller!
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 9
Het probleem is tot nu toe als volgt:
Ik start zoals gebruikelijk op benzine en na een paar honderd meter schakel ik over op LPG. Niets aan de hand doe ik altijd. Bij het stationair lopen bij een stoplicht begint die tank dus heftig te schudden, beetje gas geven maakt alles wat rustiger. Als na een kwartiertje rijden de motor warm is, schudt ie niet meer en is alles ok. Ik heb laatst tijdens het schudden de motor weer op benzine overgeschakeld en dan schudt ie niet?! :-\ Als ik op benzine start en zonder te rijden, maar al gasgevend (lpg-rijders weten wel wat ik bedoel) op LPG overschakel schudt de auto ook niet tijdens stationair draaien...dus dat doe ik dan maar op t moment. Volgens een collega kon het ook vocht zijn wat de boosdoener is, daar heeft hij ook weleens last van, maar omdat hij in een renault rijdt weet ik niet of dit zulke waardevolle informatie is ;D
Ik heb wat vochtverdrijver op de bougies gespoten wie weet helpt het. Als iemand nog tips heeft of dit probleem herkent hoor/lees ik het graag natuurlijk
Fashionably late is so half an hour ago
Topics: 35
Vochtverdrijvers werken maar heel tijdelijk, zodat je later wellicht al geen effect meer zal hebben. Probeer het spul eens net voor je start of als de motor pas loopt?
Topics: 38
Ik denk dat je het probleem in je verdamper moet zoeken. Het lijkt wel alsof die in het begin te koud blijft /word
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 11
Het kan ook in de LPG gasklep zitten die op de verdamper zit, ff langs de LPG boer misschien

(Kleppen laatst nog gesteld?)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 84
Ik zou wat langer op benzine de motor warmrijden, zo duur is dat nou ook weer niet. Zeg maar tot de naald van de temperatuur begint te klimmen. Als je de kachel lekker aan hebt staan duurt dit best lang, dus die zet ik uit voor de eerste kilometers.
Misschien de verdamper aftappen, een van de boutjes aan de onderkant. Of misschien is de koelwateraanvoer (die dus de verdamper warmhoudt) net niet voldoende.
Ik denk trouwens niet dat het schudden veel kwaad kan. Stel je maar eens voor wat de motor doet als je over een verkeersdrempel gaat, en elke keer dat je gas geeft kantelt-ie ook.
Vochtverdrijvers moet je ook op de bougiekabels spuiten, niet alleen de bougies by the W.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969