Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II
#51
informatief topicje dit Wink
Antwoord
#52
Het belangrijkste bij het TIG lassen is dat je smelbad niet in aanraking komt met zuurstof, dat kan op verschillende manier:

-Backingas, is het mooiste maar wel wat lastiger, je hebt nl 2 flessen argon nodig, je moet de pijp aan een kant dicht maken en aan de andere kant er gas instoppen.

-vacuum, geen zuurstof is geen reactie, haast niet te doen voor de hobbyist

-Een truukje uit de praktijk dat ik zelf regelmatig toepas. De pijp aan de binnenkant volproppen met papier of d las aan de binnenkant intapen met schilders tape.


Dit werkt als volgt: het papier of tape gaat branden bij het lassen, voor de verbranding is zuurstof nodig, dur er is geen zuurstof meer aanwezig dat je smeltbad kan verstoren.

Mochten er mensen zijn die hun pijp tijdens de afsteldag met backinggas gelast willen hebben dan moet ik een extra fles argon regelen.

Gr

Joost
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
#53
extra fles argon? gewoon een splittertje met een smoorklep of 2 aparte lage druk drukregelaars (na de gewone regelaar om van 200 bar naar gewone druk te gaan) werken volgens mij ook. Of mis ik iets?
Bij mijn lascursus werd het allemaal op hetzelfde systeem aangesloten d8 ik.
mooie tip met die schilderstape, dat ga ik eens proberen!

Als ik naar de afsteldag kom kan ik wel een extra fles argon meenemen... mocht je er geen meer vinden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#54
Zo'n splittertje zou kunnen, maar die heb ik helaas niet. Een extra fles argon heb ik wel, gebruik ik nl ook voor backinggas.

Druk regelaars gebruik ik niet meer, bij de nieuwe flessen zitten losse ventielen ik heb verschillende nl: 8, 10 en 12 L\min.

Ik heb zelf ook liever een regelbare maar die levert onze gas leverancier niet meer.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
#55
JoostV6 schreef:Zo'n splittertje zou kunnen, maar die heb ik helaas niet. Een extra fles argon heb ik wel, gebruik ik nl ook voor backinggas.

Druk regelaars gebruik ik niet meer, bij de nieuwe flessen zitten losse ventielen ik heb verschillende nl: 8, 10 en 12 L\min.

Ik heb zelf ook liever een regelbare maar die levert onze gas leverancier niet meer.

ok interessant ik wist niet dat dat de nieuwste mode is. Ik heb mijn gasfles in Duitsland gekocht (paar maanden geleden) en daar hebben ze volgens mij niets anders dan de gewone flessen met separate drukregelaar.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#56
is dit iets voor mij misschien??

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...-2-3i.html
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#57
ja, dat is 'm. MAar ze zijn er heel veel hoor. is redelijk standaard spruitstuk, dus bij een sloperij in je buurt ligt ie ook wel.
Antwoord
#58
Ticcie schreef:ja, dat is 'm. MAar ze zijn er heel veel hoor. is redelijk standaard spruitstuk, dus bij een sloperij in je buurt ligt ie ook wel.

okay, ja is idd ver weg Blokzijl, Overijssel. Hmm...twijfel. Bieden of laten lopen en op de sloop in de buurt proberen. Wat zal ik bieden? €50,- ?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#59
ik heb een kaal spruitstuk van Kaasie gekocht voor E35. E50 met injecotren lijkt me een prima prijs, alleen heb je niks aan de injectoren.
Antwoord
#60
jawel, los verkopen via marktplaats voor €35,- :lol: :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 111 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.088 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.978 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.649 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.794 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.433 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.119 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.217 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.444 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.138 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)