Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Naar welke spruitstukken (uit- en inlaat) kan ik nu op zoek gaan? Stel dat mn turbo naar zn gootje is dan wil ik meteen ook die spruitstukken meenemen in de verbouwing...
Ik denk dat ik gewoon een .63 turbo wil houden ivm met het te behouden oerkarakter van de 240 turbo. Maar natuurlijk wel watergekoeld!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
uitlaatspruitstuk van een b2** van na '92.
inlaatspruitstuk van een elektrische injectie motor.
dan ben je lekker op weg
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
wel even de flens naar de turbo uitfrezen, die is veel kleiner dan de ingang van een T03. Dat voorkomt ook het bekende scheuren van de nieuwere spruitstukken.
Ik heb begrepen dat in 1990 de nieuwe spruitstukken gekomen zijn.
Kijk eens hier:
http://www.pbase.com/stealthfti/miscellany
je kunt een 90+ herkennen aan de verbinding tussen de flenzen en dat turbo met draadeinden bevestigd is ipv met doorgaande bouten (zoals de oudere dat hebben)
Zeker de moeite waard, maar houd er rekening mee dat de turbo iets anders geplaatst wordt, het scheelt enkele centimeters.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
Jw240 schreef:Zeker de moeite waard, maar houd er rekening mee dat de turbo iets anders geplaatst wordt, het scheelt enkele centimeters.
de uitlaat
de olie druk leiding
en de olie retour leiding
moet je aanpassen met het nieuwere spruitstuk
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Jelmar schreef:niet helemaal ontopic
maar dit zijn mooie flenzen als je een andere T3 wilt plaatsen.
Klik hier
Dat is zeg maar wat ik hier zie of niet?
Is het dan verstandig om t spruitstuk meteen te polijsten an binnen? En zoja, kun je dat met een Dremel of zeg ik nu iets doms? Of is dit hele ombouwklusje meer geschikt voor de vakman en kan ik t zaakje beter wegbrengen?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Oja, heeft iemand partnummers voor me toevallig? 8) Of betergezegd, waar kan ik ze vinden ? TIPS?
en
kaasie schreef:Jw240 schreef:Zeker de moeite waard, maar houd er rekening mee dat de turbo iets anders geplaatst wordt, het scheelt enkele centimeters.
de uitlaat
de olie druk leiding
en de olie retour leiding
moet je aanpassen met het nieuwere spruitstuk
OK, maar ik wil zowieso waterkoeling, dus ik zal dat ook moeten fikzen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
heeft een dremel wel de power ervoor? ik heb zon ding en dat gaat echt langzaam, liever sterk persluchtgereedschap gebruiken (Atlas Copco, dat gaat goed samen met Volvo :wink: ).
op de site van stealthfti staat veel info, echt handig.
anders ff de draadeinden eruit en gewoon de flens naar de turbo vlak laten frezen...? gelijk ff de cylinderkopkant doen, heb je ook minder kans op draadeindes die uit de kop getrokken worden en scheuren
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
dit houd een dremel niet vol.
en jij ook niet.
laat dit uitvrezen bij een bank werkerij.
en ga dan voor de braampjes met de dremel in de weer