Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inhouden op LPG EN Benzine
Sinds een nieuwe set bougiekabels houdt mijn 260 in bij het optrekken.
Dit doet ie zowel op LPG als op Benzine. Hij loopt mooi regelmatig maar zodra ik ´kracht´ aanspreek begint ie te stotteren. Ik denk dat het iets te maken heeft met het motorvacuum maar kan geen losse slangen ontdekken. Wel zie ik loinks op het klepdeksel een ´regelaar´= itten waar 1 slangetje naar beneden gebogen op niets einigt en aan de andere kant zit een pijpje waar geen slang opzit. Ik zal proberen een foto erbij te plaatsen. Zitten er misschien nog op ´duistere´ plekken vacuumaansluitingen die ik zou gemist hebben Hoor het graag van jullie.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
Foto plaatsen lukt me niet )digibeet maar ik kan uiteraard altijd foto´s sturen, voor verduidelijking, naar iemands e/mail adres.
Antwoord
Hangen je bougiekabels wel netjes in de lucht en raken ze geen metalen onderdelen aan? Of liggen ze gewoon op je motor. Je kan ze testen door in het donker met de plantenspuit er overheen te sproeien en kijken naar vonken.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Ik kan inderdaad even kijken maarr de kabels zijn net nieuw en ze zitten keurig in de daarvoor bestemde clips vast maar ik zal ze even nalopen.
Blijf toch twijfelen waarom die ene vacuumslang in het niets eindigd en aan de andere kant een pijpje zit waar geen slan op zit en de los zittende zeker niet op past.
Antwoord
stuur je foto's maar naar mastertje @ home . nl

dan zet ik ze er wel ff neer Smile
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
[Afbeelding: Vacuum001.jpg]

[Afbeelding: Vacuum002.jpg]

Zo, ff kijken.. het zijn enorme close ups, en met mijn amateurexpertise kan ik ze allebei niet plaatsen :lol: iemand?
Antwoord
Kan me voorstellen. Als leek kan ik alleen nog eraan toevoegen (bedankt trouwens voor het plaatsen) dat de eerste foto met de rode slangklem een slang laat zien die naar onderen (klepdeksel) wijst en eindigt in het niets. Foto 2 toont een pijpje waar niets aanzit en misschien ook zo hoort maar het haperen/inhouden tijdens optrekken zal toch ergens aan moeten liggen. Kan in mijn Haynes ook niet echt een duidelijk beeld krijgen van alle vacuumslangelarij.

Bedankt voor de hulp

Groeten,
Sjef
Antwoord
die gebogen slang met slangklem is voor de beluchting van de dempdrukregelaar.
de slangtule daaronder kan op het inlaatspruitstuk worden gemonteerd.
deze geeft een verrijking van benzine als je gas geeft.

je hebt problemen gekregen nadat je de kabelset hebt vernieuwd.
probeer de ouwe set nog es.
als het dan over is zit het in je nieuwe kabels.
zit de onstekings volgorde wel goed van de kabels??
is de verdelerkap nog wel fris.
nu je de kabels eruit heb getrokken is de kap misschien wel gescheurd geraakt.
of zit hij niet lekker meer op zijn plek.
controleer deze dingen ook eens.
Antwoord
Had helemaal geen bericht gekregen dat er nog 2 reakties waren gekomen.
Excuses voor deze late reaktie. Kan momenteel even niet bij de auto komen maar vanaf 2 januari staat ie (ivm oudjaarsviering) iets minder ingebouwd.

V.w.b. de opm "deze geeft een verrijking van benzine als je gas geeft."vraag ik me nog even af OF deze slan er (bewust) afgehaald kan zijn sinds de auto op LPG loopt.

Verder is het inderdaad een B28 blok met de vierkante inlaatkokers. Bij het monteren van ook een nieuwe kap en rotor zou het inderdaad wel eens zo kunnen zijn gebeurd dat men een slang die daar in de buurt zit los heeft getrokken. Ik ga z.s.m. even kijken naar deze inderdaad @ ~* plek.

Groeten en bedankt voor jullie meedenken!

Sjef
Antwoord
Vandaag lekker in een 'voorjaarszonnetje' gekeken maar niets vreemds qua vacuum kunnen ontdekken.
Hoewel een k** klus ga ik inderdaad wat Kaasie (brrr wat een naam wanneer je niet van kaas houdt)
aanraadde de oude bougiekabels er maar eens stuk voor stuk opzetten kijken of dat verschil maakt.
Vandaag even een flink stuk mee gereden. In het begin reageert ie prima op 't gas maar zodra op bedrijfstemperatuur begint ie weer ontzettend in te houden en te stotteren tijdens accelleratie. Zowel op LPG als benzine.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Benzine lpg Rin 2 621 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 886 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 14.023 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.793 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Inhouden/uitvallen bij warme motor Arjan. 8 4.623 13 June 2021, 09:37
Laatste bericht: Volvo240
  Inhouden na koude start op LPG Kees Roskam 6 4.535 9 April 2019, 19:01
Laatste bericht: Kees Roskam
  Benzine filter volvo 240 '86 Gurd 21 16.888 4 March 2019, 11:06
Laatste bericht: Gurd
  Volvo b230fk met computergestuurde gas/benzine-injectie af laten stellen Volvorine 8 9.680 7 January 2019, 11:55
Laatste bericht: Volvorine
  Inhouden met koude motor TeunTimmermans 8 7.569 20 October 2018, 20:06
Laatste bericht: TeunTimmermans
  b20 start niet op benzine Dirk86 6 6.334 8 July 2018, 18:29
Laatste bericht: Dirk86

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)