8 December 2006, 00:10
informatief topicje dit
|
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II
|
|
8 December 2006, 00:10
informatief topicje dit
8 December 2006, 00:13
Het belangrijkste bij het TIG lassen is dat je smelbad niet in aanraking komt met zuurstof, dat kan op verschillende manier:
-Backingas, is het mooiste maar wel wat lastiger, je hebt nl 2 flessen argon nodig, je moet de pijp aan een kant dicht maken en aan de andere kant er gas instoppen. -vacuum, geen zuurstof is geen reactie, haast niet te doen voor de hobbyist -Een truukje uit de praktijk dat ik zelf regelmatig toepas. De pijp aan de binnenkant volproppen met papier of d las aan de binnenkant intapen met schilders tape. Dit werkt als volgt: het papier of tape gaat branden bij het lassen, voor de verbranding is zuurstof nodig, dur er is geen zuurstof meer aanwezig dat je smeltbad kan verstoren. Mochten er mensen zijn die hun pijp tijdens de afsteldag met backinggas gelast willen hebben dan moet ik een extra fles argon regelen. Gr Joost
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
8 December 2006, 14:21
extra fles argon? gewoon een splittertje met een smoorklep of 2 aparte lage druk drukregelaars (na de gewone regelaar om van 200 bar naar gewone druk te gaan) werken volgens mij ook. Of mis ik iets?
Bij mijn lascursus werd het allemaal op hetzelfde systeem aangesloten d8 ik. mooie tip met die schilderstape, dat ga ik eens proberen! Als ik naar de afsteldag kom kan ik wel een extra fles argon meenemen... mocht je er geen meer vinden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
8 December 2006, 15:18
Zo'n splittertje zou kunnen, maar die heb ik helaas niet. Een extra fles argon heb ik wel, gebruik ik nl ook voor backinggas.
Druk regelaars gebruik ik niet meer, bij de nieuwe flessen zitten losse ventielen ik heb verschillende nl: 8, 10 en 12 L\min. Ik heb zelf ook liever een regelbare maar die levert onze gas leverancier niet meer.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
10 December 2006, 23:14
JoostV6 schreef:Zo'n splittertje zou kunnen, maar die heb ik helaas niet. Een extra fles argon heb ik wel, gebruik ik nl ook voor backinggas. ok interessant ik wist niet dat dat de nieuwste mode is. Ik heb mijn gasfles in Duitsland gekocht (paar maanden geleden) en daar hebben ze volgens mij niets anders dan de gewone flessen met separate drukregelaar.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
11 December 2006, 15:20
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
11 December 2006, 23:29
ja, dat is 'm. MAar ze zijn er heel veel hoor. is redelijk standaard spruitstuk, dus bij een sloperij in je buurt ligt ie ook wel.
12 December 2006, 10:55
Ticcie schreef:ja, dat is 'm. MAar ze zijn er heel veel hoor. is redelijk standaard spruitstuk, dus bij een sloperij in je buurt ligt ie ook wel. okay, ja is idd ver weg Blokzijl, Overijssel. Hmm...twijfel. Bieden of laten lopen en op de sloop in de buurt proberen. Wat zal ik bieden? ââ¬50,- ? "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
12 December 2006, 11:48
ik heb een kaal spruitstuk van Kaasie gekocht voor E35. E50 met injecotren lijkt me een prima prijs, alleen heb je niks aan de injectoren.
12 December 2006, 13:57
jawel, los verkopen via marktplaats voor ââ¬35,- :lol: :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|