6 December 2006, 21:39
|
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II
|
|
6 December 2006, 23:47
Lukas Lagerweij schreef:Lelijk!!! ik heb liever zo'n spruitstuk als een aangepast Peugot (ok.. PSA) spruitstuk :roll: hahahahahahahhaha geintje moet kunnen Lukas
7 December 2006, 00:23
maak een RVS spruitstukje wel met liefde.
als hier spanning op staat scheurd hij direct. het is raar spul hoor dat rvs. zet een bult uit en is bijna niet te verspanen. dan maar een beetje roest en wat minder blauw onder de kap. zo'n RVS spruitstuk is als hij uit de doos komt prachtig glimmend. maar na 1x op bedrijfs temp. helemaal blauw. dat vind ik nix. dus word gewoon iezer bij mij. en voor de helft goedkoper
7 December 2006, 16:08
voor gewoon dagelijks gebruik is het uitgefreesde 90+ spruitstuk perfect...
Iemand op turbobricks heeft er 399 pk op de achterwielen al mee gehaald... De SSautochrome dingen zijn in bepaalde gevallen verkeerd gelast en slecht afgewerkt, maar ik heb begrepen dat de nieuwere beter zijn. En zoals kaasie zegt, rvs is vreemd spul. het last wel fijn maar de voor opening is in no-time dichtgetrokken door het krimpen en je hebt backinggas nodig, het is niet makkelijk...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
7 December 2006, 17:19
@ jelmar,
dat laatste spruitstuk op die foto van jouw, reeds gemonteerd, waar heb je dat vandaan getoverd? Nog nieuws wat betreft de airboxen?
7 December 2006, 18:28
Bossie schreef:@ jelmar, Dat reeds gemonteerde spruitstuk is het wel bekende SS Autochrome spruitstuk verkrijgbaar via eBay.com Hier zijn verschillende meningen over, de een is zeer tevreden de ander totaal niet omdat het stuk is gegaan. (ik zou het zelf ook niet kopen, foto is dus ook van inet). dat andere zogenaamde ram-horn spruitstuk is wel zelfbouw, maar niet door mij. mijn eigen spruitstuk komt hier ook nog wel op te staan ![]() Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het spruitstuk waar lukas een foto van postte naar mijn idee efficienter kan. (als ik ongelijk heb, let me know, sta altijd open om te leren. dat het spruitstuk al veeel beter flowt als een standaard spruitstuk ben ik het wel 100% mee eens!) Zeker als je weet dat het nogal wat kost. wat betreft de airboxen, zie airboxen topic
7 December 2006, 19:27
Dat spruitstuk die ik had gepost is van een peugeot en citroen die heeft die vorm qua ruimte onder e kap....Die van de volvo komt eraan...
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
7 December 2006, 20:36
Jw240 schreef:En zoals kaasie zegt, rvs is vreemd spul. het last wel fijn maar de voor opening is in no-time dichtgetrokken door het krimpen en je hebt backinggas nodig, het is niet makkelijk... ook bij een ijzeren exemplaar heb je inwendig gas nodig. dit om een mooiere las van binnen te verkrijgen en de zuurtsof trekt niet van binnen uit de las in.
7 December 2006, 23:45
Citaat:Dat spruitstuk die ik had gepost is van een peugeot en citroen die heeft die vorm qua ruimte onder e kap....Die van de volvo komt eraan... Deze wordt ook met backinggas gelast... Dus geen dikke lasnadel binnen in het spruitstuk.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
8 December 2006, 00:02
kaasie schreef:ok, zelf heb ik dat nooit gebruikt bij het TIG lassen van gewone stalen buis (niet dat ik dat veel gedaan heb). Weer wat geleerd 8)Jw240 schreef:En zoals kaasie zegt, rvs is vreemd spul. het last wel fijn maar de voor opening is in no-time dichtgetrokken door het krimpen en je hebt backinggas nodig, het is niet makkelijk...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)


![[Afbeelding: bling2dc1.jpg]](http://img443.imageshack.us/img443/3410/bling2dc1.jpg)
![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)