Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II
#41
Jelmar schreef:[Afbeelding: bling2dc1.jpg]

toch vind ik dit er beter uitzien en heb ik een flauw vermoeden dat et net iets beter flowt...

Dit is geen uitlaatspruitstuk hoor! Dit is kunst!
Zo mooi, bijna zonde om te gebruiken, ik zeg bijna Big Grin
Antwoord
#42
Lukas Lagerweij schreef:Lelijk!!! Big Grin Big Grin Big Grin

ik heb liever zo'n spruitstuk als een aangepast Peugot (ok.. PSA) spruitstuk :roll:

hahahahahahahhaha







geintje moet kunnen Lukas Wink
Antwoord
#43
maak een RVS spruitstukje wel met liefde.
als hier spanning op staat scheurd hij direct.
het is raar spul hoor dat rvs.
zet een bult uit en is bijna niet te verspanen.
dan maar een beetje roest en wat minder blauw onder de kap.
zo'n RVS spruitstuk is als hij uit de doos komt prachtig glimmend.
maar na 1x op bedrijfs temp. helemaal blauw.
dat vind ik nix.
dus word gewoon iezer bij mij.
en voor de helft goedkoper
Antwoord
#44
voor gewoon dagelijks gebruik is het uitgefreesde 90+ spruitstuk perfect...
Iemand op turbobricks heeft er 399 pk op de achterwielen al mee gehaald...

De SSautochrome dingen zijn in bepaalde gevallen verkeerd gelast en slecht afgewerkt, maar ik heb begrepen dat de nieuwere beter zijn.

En zoals kaasie zegt, rvs is vreemd spul. het last wel fijn maar de voor opening is in no-time dichtgetrokken door het krimpen en je hebt backinggas nodig, het is niet makkelijk...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#45
@ jelmar,
dat laatste spruitstuk op die foto van jouw, reeds gemonteerd, waar heb je dat vandaan getoverd?
Nog nieuws wat betreft de airboxen?
Antwoord
#46
Bossie schreef:@ jelmar,
dat laatste spruitstuk op die foto van jouw, reeds gemonteerd, waar heb je dat vandaan getoverd?
Nog nieuws wat betreft de airboxen?

Dat reeds gemonteerde spruitstuk is het wel bekende SS Autochrome spruitstuk verkrijgbaar via eBay.com
Hier zijn verschillende meningen over, de een is zeer tevreden de ander totaal niet omdat het stuk is gegaan.

(ik zou het zelf ook niet kopen, foto is dus ook van inet).

dat andere zogenaamde ram-horn spruitstuk is wel zelfbouw, maar niet door mij.
mijn eigen spruitstuk komt hier ook nog wel op te staan Wink

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het spruitstuk waar lukas een foto van postte naar mijn idee efficienter kan. (als ik ongelijk heb, let me know, sta altijd open om te leren.
dat het spruitstuk al veeel beter flowt als een standaard spruitstuk ben ik het wel 100% mee eens!)
Zeker als je weet dat het nogal wat kost.

wat betreft de airboxen, zie airboxen topic Wink
Antwoord
#47
Dat spruitstuk die ik had gepost is van een peugeot en citroen die heeft die vorm qua ruimte onder e kap....Die van de volvo komt eraan...
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#48
Jw240 schreef:En zoals kaasie zegt, rvs is vreemd spul. het last wel fijn maar de voor opening is in no-time dichtgetrokken door het krimpen en je hebt backinggas nodig, het is niet makkelijk...

ook bij een ijzeren exemplaar heb je inwendig gas nodig.
dit om een mooiere las van binnen te verkrijgen en de zuurtsof trekt niet van binnen uit de las in.
Antwoord
#49
Citaat:Dat spruitstuk die ik had gepost is van een peugeot en citroen die heeft die vorm qua ruimte onder e kap....Die van de volvo komt eraan...

Deze wordt ook met backinggas gelast... Dus geen dikke lasnadel binnen in het spruitstuk.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#50
kaasie schreef:
Jw240 schreef:En zoals kaasie zegt, rvs is vreemd spul. het last wel fijn maar de voor opening is in no-time dichtgetrokken door het krimpen en je hebt backinggas nodig, het is niet makkelijk...

ook bij een ijzeren exemplaar heb je inwendig gas nodig.
dit om een mooiere las van binnen te verkrijgen en de zuurtsof trekt niet van binnen uit de las in.
ok, zelf heb ik dat nooit gebruikt bij het TIG lassen van gewone stalen buis (niet dat ik dat veel gedaan heb). Weer wat geleerd 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 110 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.083 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.975 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.647 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.793 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.427 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.115 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.209 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.428 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.134 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)