Topics: 176
Ik heb een VDO olietemperatuurmeter met bijbehorende sensor ingebouwd
(Sensor zit waar voorheen de carterplug zat).
Alles volgens de VDO handleiding EN
Installatie Olietemperatuurmeter ingebouwd.
Nu komt de naald van de meter niet verder dan ong 2 mm uit de ruststand (dus net iets meer dan 50 graden).
Zelfs niet na een lange rit (200km+)
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Btw, wat is trouwens de schroefdraad van de carterplug voor een '92-er B230F U9?
Rood is naald in rust, geel is waar ie staat na een lange rit, dus hij beweegt wel, alleen komt ie niet verder.
.
Topics: 74
Wordt je kvs temperatuur wel gewoon goed warm?
En ik zat me af te vragen over mijn auto, zit er bij een 240 turbo, i.v.m. de oliekoeler, iets van een thermostaat voor het oliesysteem?
Topics: 11
Tsjah, slechte massa? Je kan om te testen een lange draad naar de massapool van de accu trekken buiten de auto langs en die aan te sluiten op de massa/minpool van de meter.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 22
lj_dekker schreef:Wordt je kvs temperatuur wel gewoon goed warm?
En ik zat me af te vragen over mijn auto, zit er bij een 240 turbo, i.v.m. de oliekoeler, iets van een thermostaat voor het oliesysteem?
bij een 240 turbo zit een thermostaat die er voor zorgt dat de olie pas door de koeler stroomt als ie echt warm is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 74
Weet je toevallig ook waar die zit?
Topics: 54
In deze tijd van het jaar geeft mijn olie temp.meter niet meer aan dan 70 graden [size=9px](tijden cruisen op een eiland 8) ), [/size]op de snelweg richting 80 graden maar absoluut niet meer en zomer's een graad of 15 meer.
Maar dat is wel een orginele volvo meter [size=9px](zal verder weinig verschil geven)[/size]
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 22
lj_dekker schreef:Weet je toevallig ook waar die zit?
tussen het blok en het oliefilter. zitten ook de 2 leidingen aan die naar de oliekoel-radiateur gaan links voor.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni