Berichten: 44
Topics: 9
Lid sinds: Oct 2006
Goed. Ben vanmorgen naar Combi Garage geweest in Westerbroek(fijne garage). De kleppen zijn uitgesteld en de nokassen zijn al aan het slijten. De verkoper van mn Volvo heb ik nog niet kunnen bereiken helaas. Ben benieuwd wat de man mij gaat vertellen wanneer ik hem vraag het te maken voor een prikkie. Ik wil echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar wanneer iemand mij verteld dat de auto in orde is ga ik daar domweg vanuit! Ondanks deze redelijke tegenvallen blijf ik razend blij met deze 240.
Zolang ik niet verplicht ben om zo'n sticker te plakken ben ik best bereid om lid te worden. Ik slaap er nog even over.
Mensen, nogmaals bedankt voor jullie antwoorden en een goed weekend!!
RenÃÂ
en blauwe van '93.
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
tijdentoeval schreef:nokassen zijn al aan het slijten
gelukkig heb je er meerdere :lol: :lol: :lol:
maar ... vraag die verkoper de kop te reviseren! Of terug te kopen!
Er zijn genoeg andere 240s te koop!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 44
Topics: 9
Lid sinds: Oct 2006
Nog even,..
Revisiekop incl. montage en distributie, zou mij bij CombiGarage 1100,= gaan kosten. Een hoop geld natuurlijk, maar ik kan dan wel weer 2K vooruit. Verder, door de backfire geplofte buis, v.a. LMM, en pakking voor een 10tje meegekregen van de garage.
Misschien ben ik iets te positief over deze mensen, maar gezien ik hiervoor altijd SAAB heb gereden valt bij deze service allersinds mee! Tevens de kosten.
Ok, ik trek maar een fles wijn open,..... zie maandag wel verder. :wink:
en blauwe van '93.
Berichten: 44
Topics: 9
Lid sinds: Oct 2006
Ik ben 1600,= betaald voor deze auto. Ik ga voor reparatie bij de verkoper. Ik denk dat, wanneer ik het bedrag terug krijg ik er geen polar uit '93 met 235000 voor terug krijg...
en blauwe van '93.
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Als je met die 1600 en die 1100 euro bij mij langskomt heb ik een prachtige 240 polar uit '93 voor je.
Nieuwe voorbanden,(goede achter)
Nieuwe remschijven en blokken rondom,
Klepstelplaatjes van 3,9 en 4,0 mm dik,
Nagelnieuwe distributieriem (vandaag gemonteerd)
Kenwood radio met cd wisselaar
Dakrails
kleur antraciet
benzine
trekhaak
Anderen mogen natuurlijk ook reageren. Wil hem nog even een beetje poetsen en zet hem dan te koop op de juiste plaats op dit forum.
PS: als jouw auto er verder netjes uitziet wil ik hem ook wel inruilen
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Voor die 1600 en 1100 euro heb je 93ers te kust en te keur.
Die van 240 estate is dan zeker geen slechte keus.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
een paar weken geleden had je mijne kunnen kopen voor 2500 euro met compleet nieuwe uitlaat, voorbanden, apk, stuurkogel, 2e bankej, etc, ect...was ook een 93-er maar niet op lpg, da's waar...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Een versleten nokkenas komt eigenlijk niet voor bij een B23/230. Dus dat is een raar verhaal. Of die man van die service verteld een raar verhaal, of het complete blok is versleten en dan vermoedelijk door te laat olie verversen of simpelweg met veel te weinig olie rijden (en dan is de nokkenas nog de laatste die t opgeeft...)
Bovendien worden bij een koprevisie de kleppen geslepen en de zittingen geslepen maar zelden worden de kleppen ingekort waardoor je nog maar weinig speelruimte hebt met notabene een gereviseerde kop.
Je kan zelf voorzichtig proberen met een dremel een stukje van de kleppen te slijpen, dan kan je voorlopig weer verder. Als ze niet lekken, prima toch ? Ik hoor werkelijk astronomische getallen voor een koprevisie.. Voor minder koop je gewoon een nieuwe kop voor in Zweden.
In de aangehaalde link mis ik de klepstoter rubbertjes. Vlotte kans dat die auto met 4x teveel klepspeling rijdt... Je zal de klepstoters moeten indrukken als je gaat meten. Maar er is een kans dat je dan de klep ook al indrukt. Dat is de "lompe" methode.
Berichten: 44
Topics: 9
Lid sinds: Oct 2006
Voor dat ik ga beginnen over inruilen, omruilen inwisselen enz, wil ik gewoon dat deze doorrijdt. Hij ziet er, afgezien van een klein deukje erg goed uit. Zelfs de bekleding lijkt nieuw.
Ik weten hoe het er verder mee zal gaan.
Gr RenÃÂ
ps: het vreemde is misschien ook wel dat het geschud en gewieg mij ergens helemaal niet stoort,.. vind het wel iets hebben. Maar er moet wel wat aan gebeuren.
en blauwe van '93.
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Als hij echt mooi is zou ik hem ook houden.
Repareren en genieten.
Die 1100 euro vind ik echter wel een smak geld voor een dergelijke reparatie.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67