15 October 2006, 12:31
hmm, daar moet ik dan nog eens naar kijken, geen idee. Maar verschillende bronnen gaven aan dat ze zouden moeten passen. Daarbij dacht ik eigenlijk dat er maar 1 maat geventileerde schijf was?
Geperforreerde remschijven
|
15 October 2006, 12:31
hmm, daar moet ik dan nog eens naar kijken, geen idee. Maar verschillende bronnen gaven aan dat ze zouden moeten passen. Daarbij dacht ik eigenlijk dat er maar 1 maat geventileerde schijf was?
15 October 2006, 12:51
nee de diameter is hetzelfde alleen de dikte verschilt ate heeft 24mm en girling 22mm
maar als het goed is staat er ergens in je auto een type sticker waar op staat wat voor remmen er op zitten en stuurhuis en dynamo en zo daar staat een code achter 1=girling en 2=ate
Volvo S70R B5234T4 M59
17 December 2006, 23:15
en hoe doen de remmen het nu.
ik ben ook in de markt om wat aan te gaan schaffen. is het pagid of green of red stuff blokken. schijven met gaatjes of groeven of gewoon gewoon. tis me nog steeds niet echt duidelijk wat die gaatjes en sleuven nu voor nut hebben. deze foto is met gewone geventileerde schijven en half versleten blokkies. je kan achter de voor velg een rode streep [size=18px]zien das de remschijf[/size]. dus het kan wel met gewone schijven. ik heb er voor de rest geen last mee gehad. deze foto's zijn van een stukkie film geknipt , toen reed ik met mijn turbo op zandvoort dat was in 2003. beeld is niet helemaal duidelijk maar wel goed te zien. dit was gefilmd aan het einde van het rechte eind. dan van ruim 200 km/u naar ong. 80 km/u om door de bocht te gaan. ![]() ![]() ![]() ![]() bij de golf kan je zelfs een straal vuur zien bij het voorwiel.
17 December 2006, 23:32
Citaat:tis me nog steeds niet echt duidelijk wat die gaatjes en sleuven nu voor nut hebben. Ik hoor verschillende redenen waarvoor de groeven of gaten dienen in geperforeerde remschijven. *Puur voor een betere koeling *Tijdens regen dat het water wat op een schijf komt afgevoerd kan worden, er ontstaat dan stoom door de hete remschijf en dat komt tussen de blokken en de schijf. *Doordat de schijven en blokken enorme temperaturen bereiken wil het frictiemateriaal op je remblokken gassen afstaan. Deze gassen zetten uit tussen de blokken en de schijf wat resulteerd in trillende en schokkende remmen. Deze gassen kunnen door de gaten en groeven in de schijven agevoerd worden. Het laatste lijkt me het meest waarschijnlijk alhoewel ik de tweede reden heb gehoord van iemand die extreem veel ervaring heeft in de motor-race, ik kan het me daarom ook wel goed voorstellen bij motoren. Het zal wel een combinatie zijn van al genoemde dingen plus vast nog wel wat zaken.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
18 December 2006, 11:35
Tja, aan de andere kant lees ik veel nadelen over de gaatjes. Als deze geboord zijn ipv. ingegoten kunnen er (oppervlakkige) scheuren ontstaan in de schijf. Ook maken ze meer remstof en herrie
![]() De groeven zijn om vuil en hitte af te voeren. Ook iets meer herrie en remstof. Ga wel voor een goed merk schijf, zeker met 'goedkopere performance' schijven zou je wel eens nadelig kunnen uitkomen met b.v. kromtrekken, trillen, etc. Gr ![]()
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
18 December 2006, 12:53
Het verschil tussen dure en goedkope remschijven is:
Goedkope schijven zijn gedraaid onder gewone omstandigheden, d.w.z. op een normale draaibank. Dure schijven worden op een bank gedraaid met aan de ene kant de beitel en aan de andere kant een remklauw die tijdens het draaien lichtjes op druk wordt gezet. Door de wrijving tijdens het draaien wordt de schijf roodgloeiend waardoor de schijf eventueelrom kan trekken. Tegelijkertijd wordt de schijf gedraaid, dus terwijl hij roodgloeiend in de draaibank staat. De schijf ondergaat dus gelijk een hitte bahandeling en wordt exact op maat gedraaid. Bij goedkope schijven is deze warmte behandeling dus achterwege gelaten. Deze moet je dus ook inrijden voor een kilometer of 300 a 400. In de inrij periode mag je dus ook geen (on-noodzakelijke) noodstops maken en de remmen extreem belasten. De remmen worden in deze periode ook wel warm alleen telkens van korte duur wat op den duur dezelfde uitwerking heeft als een warmte bahandeling. Het helpt, als je zelf gaten gaat boren deze goed te verzinken. Hierdoor ontstaat er een minder extreme overgang in het materiaal waardoor hij minder snel zal scheuren. Mocht ik onwaarheden typen corigeer me maar ![]()
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
1 January 2007, 11:30
de schijven zijn wel gespiegeld dus deze hapt in de remblok en rechts ook
en volgens de montage handleiding en de stickertjes op de remschijven zitten ze wel goed gemonteerd
Volvo S70R B5234T4 M59
1 January 2007, 14:04
ja dat zou kunnen maar voor het oog vindt ik ze zo mooier als andersom
maar voor de afvoer van de gassen en stoffen zou hij inderdaad mischien andersom gemonteerd moeten worden terwijl je bij de meeste autoôs er ook zo op zitten geloof ik
Volvo S70R B5234T4 M59
4 January 2007, 14:08
Funsdaf schreef:Toch raar dan, want als je nu links en rechts om zou wisselen zouden ze wel netjes alles afvoeren. Deze discussie is ook al eens op het 850 forum geweest. De conclusie was: het verschilt per merk/type ![]() Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Noodzaak stofplaat remschijven | Grey240Polar | 2 | 3.334 |
21 July 2019, 09:14 Laatste bericht: Grey240Polar |
|
Zelf doen of uitbesteden (Vervangen remschijven en remklauwen achter) | Grey240Polar | 11 | 18.144 |
20 August 2017, 07:51 Laatste bericht: Wouter1953 |
|
Remschijven+blokken vervangen origineel of imitatie | JDDV | 10 | 11.458 |
13 October 2010, 23:21 Laatste bericht: 242-turbo |
|
[240 ]voor remschijven vervangen zonder leidingen los te nemen? | MartjeB | 7 | 5.460 |
13 October 2010, 23:08 Laatste bericht: 242-turbo |
|
Remschijven balanceren?? | henqui | 11 | 9.913 |
4 July 2009, 01:06 Laatste bericht: henqui |
|
XC90 Remschijven | thuur | 33 | 22.076 |
8 May 2006, 18:32 Laatste bericht: Lukas Lagerweij |
|
Nieuwe remschijven, wat een verschil !!! | 245T Wolff | 8 | 7.626 |
23 September 2005, 21:49 Laatste bericht: josweltings |