Topics: 38
480rider schreef:Maurice,
Eventueel zou Renault een goede partner kunnen zijn maar dat is toen door Renault zelf afgekapt.
De deal tussen Volvo en Renault is "afgekapt" door de aandeelhouders van Volvo en niemand en niks anders
groeten
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 73
Fiat laat Alfa los wellicht :wink:
Alfa - Maser - Volvo - Frari - Lancia :wink:
245 1993
Topics: 0
ruuds70 schreef:480rider schreef:Maurice,
Eventueel zou Renault een goede partner kunnen zijn maar dat is toen door Renault zelf afgekapt.
De deal tussen Volvo en Renault is "afgekapt" door de aandeelhouders van Volvo en niemand en niks anders
groeten
Ruud
Ruud
Ik heb het anders gehoord.
Renault heeft toen een behoorlijke tijd, na het doornemen van de boeken van VOLVO, niets meer laten horen binnen de normale termijnen. (Toch geen interesse?) En toen hebben inderdaad de aandeelhouders van VOLVO uiteindelijk besloten het definitief niet door te laten gaan.
Dus passief door Renault en actief door de aandeelhouders van VOLVO.
Waarbij Renault niet op tijd heeft gereageerd.
Als ik het goed heb was de overeenkomst zelfs al opgesteld.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Topics: 7
Tja al dat geneuzel tussen Volvo en Renault wel of niet samenwerken.
Feit is:
1. dat bestuursleden na een aantal jaar zijn opgevolgd en dat dergelijke 'huwelijken' zeer persoonsgebonden zijn op dergelijk niveau.
2. Volvo Trucks inmiddels eigenaar is van Renault Trucks (dus andersom kan kennelijk wel).
3. Renault (en Nissan) in het luxe segment geen poot aan de grond krijgen. Nissan heeft Infinity, maar da's alleen in de USA, en volgens mij redelijk bescheiden in succes.
4. Je in het duurdere segment nuu eenmaal meer geld kunt verdienen.
5. Technische innovaties voornamelijk in het duurdere segment beginnen. Het zijn tegenwoordig de leveranciers van systemen die het leeuwendeel aan innovatie brengen, en dergelijke ontwikkelingen laten zich alleen eerst in kleinere aantallen bouwen ÃÂn in duurdere voertuigen terugverdienen. De belangstelling voor luxe-auto's is bovendien warmer dan voor simpele bakkies.
6. Renault in Noord-Amerika niet zo sterk vertegenwoordigd is. Volvo is daar ruimschoots bewezen.
Punten 3 t/m 6 zijn ook geldig voor het PSA concern.
Toyota is een club die erg goed draait en wellicht sneller in het duurdere segent wil binnendringen. Met Lexus schiet het in Europa niet zo op.
Fiat heeft geen rooie cent, ddus daar wuÃÂl je niet bij.
Samenwerken met en zuid-Duitse club (BMW?) lijkt me wel grappig, maar zuid-Duitsers staan nu niet echt bekend om hun brede blikveld of prettige samenwerken.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Topics: 52
MP schreef:geneuzel
Jongens, wat maakt het uit? We hebben hier toch allemaal al een mooie Volvo?
Topics: 34
geestschrijver schreef:MP schreef:geneuzel
Jongens, wat maakt het uit? We hebben hier toch allemaal al een mooie Volvo?
En mooier zullen ze niet meer worden, waar ze ook mee samen gaan
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 52
Topics: 38
480rider schreef:ruuds70 schreef:[quote="480rider"]Maurice,
groeten
Ruud
Ruud
Ik heb het anders gehoord.
Renault heeft toen een behoorlijke tijd, na het doornemen van de boeken van VOLVO, niets meer laten horen binnen de normale termijnen. (Toch geen interesse?) En toen hebben inderdaad de aandeelhouders van VOLVO uiteindelijk besloten het definitief niet door te laten gaan.
Dus passief door Renault en actief door de aandeelhouders van VOLVO.
Waarbij Renault niet op tijd heeft gereageerd.
Ik kan me niet voorstellen dat er op dit niveau afspraken worden gemaakt, over hoe zo'n traject zal verlopen en dat men dan vervolgens niks meer aan elkaar laat weten. Bovendien is mij nooit ter oren gekomen dat Renault aaan de hand van een Due Diligence onderzoek zo'n zakelijk onfatsoenlijke zet (niks meer laten weten) heeft gezet richting Volvo. Dit zou dan al zondermeer betekenen dat er de nodige "lijken in de kast" gevonden waren en dat komt vanzelf naar buiten als een boekhoudschandaal, heb ik trouwens ook nooit iets van gehoord of gelezen.
Wie wel?
Waar haal jij je info vandaan 480rider? Is dit een broodje aap verhaal of denk je echt dat de zakenwereld op dit niveau zomaar niks meer kan laten horen na maanden onderhandelen en afspraken maken hoe het traject door lopen zal worden?
De Volvo aandeelhouders hebben het fusie voorstel verworpen, en dit zeer tegen de zin van Pehr Gyllenhammar.
Het defintief afketsen van de fusie werd een feit op 2 december 1993, waar pehr en de raad van bestuur haar ontslag indiende.
Grote (financiele) winnaar bij dit alliantie proces is steeds Renault geweest.
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 0
Ruud,
Ik ben niet ingevoerd in de internationale zakenwereld.
Aangezien ik veel volg voor wat betreft VOLVO heb ik dit ooit eens gelezen in ik meen Elsevier. Maar het kan ook een ander financieel blad zijn.
Maar ik merk dus dat jij behoorlijk ingevoerd bent in deze wereld, en daarbij de echte achtergronden weet. Bedankt voor de info, zeer leerzaam.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480