Topics: 54
di 15 sep 2009, 23:14
Ford wil Volvo verkopen
FRANKFURT (AFN) - De Amerikaanse autofabrikant Ford wil het Zweedse merk Volvo verkopen. Dat bevestigde de financieel directeur van Ford, Lewis Booth, dinsdag op de autobeurs in Frankfurt.
,,We zijn van plan te verkopen'', zei Booth. ,,Het ligt niet aan Volvo, maar we willen ons richten op Ford. De situatie is voor Ford wereldwijd nog steeds moeilijk. Ford maakt nog steeds verlies.''
De Chinese autobouwer Geely Automotive liet eerder deze maand al weten interesse te hebben in Volvo. De waarde van de Zweedse autofabrikant wordt door deskundigen op ongeveer 2 miljard dollar ingeschat.
Hèhè eindelijk.........Volvo made in China hahahahaha
Groeten van Frans
Topics: 22
Hier zijn al lang veel geruchten over...
ik hoop niet dat Volvo in Chinese handen zal vallen. Ik verwacht niet dat er dan nog iets voor de oudere modellen gedaan zal worden qua onderdelen, die Chinezen willen produceren, verder niets. Het zou terug moeten de Zweden
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 20
Ach, wellicht wordt er door de Chinezen meer kennis en minder synergie gezocht, dat kan de kwaliteit alleen maar ten goede komen...
Ik vind de moderne Mondeo ook wel mooier dan de V80/70... :
Daarbij mag je je afvragen wat er nu NIET in China geproduceerd wordt. Alle toeleveranciers die het grootste deel van de auto maken hebben wereldwijde produkties...
Els vertelde me een keer dat ze in Bomig (.DE) onderdelen doorstuurden die in China waren gemaakt en daar 200km verderop aan moesten komen....dat liep wellicht via .DE zodat er made in Germany op kon :-\
Belangrijker is de helicopterview autoindustrie: We hebben in de EU 25% teveel capaciteit. Grote auto's met groot verbruik gaan het afleggen tegen kleine. Dus dat er meer gaat omvallen dan alleen een Opelproductie staat wel vast. Er gaan merken verdwijnen die zich niet aan -kunnen- passen.
Ik denk dat het nog erger word nu de premies in .DE op zijn. En dan moet de -arrogante- industrie nog maar hopen dat niet een batterij- of energiefabrikant het patent op een 500 KM elektroauto vindt...
Zelfs mijn vriend Ulf, werkt voor Delphi bij Volvo, vind het uitstekend dat de Zweedse politiek niet de geldbuidel trekt voor Saab of Volvo....
kortom, laten we blij zijn dat VCC wordt overgenomen door een chinees, en het liefst dat ze kunnen overleven met een Volvo C10 die hybride op Ethanol de 1 op 50 haalt... :o
Wel goed nieuws, een Volvo D motor die van 180 naar 205 PK gaat en veel zuiniger loopt...maar ook daar heeft de VAG club al een patent op :-X
[img][/img]
Topics: 9
Hmm, ik ben er nog niet uit wat ik van dit nieuws moet vinden.
Aan de ene kant zullen de Chinezen Volvo niet meteen transformeren tot een compleet ander merk dat alleen de naam Volvo nog draagt. Ik denk dat het stevige imago van Volvo niet zomaar weg is, sterker nog: ik denk dat de Chinezen het daar deels ook om te doen is. De vraag is alleen of de Chinezen genoeg kwaliteit, genoeg veiligheid, genoeg merkbeleving, kortom: genoeg Volvo kunnen garanderen. En dat moeten we dus maar afwachten.
Hoewel ik van mening ben dat Volvo gewoon lekker in Zweden zou moeten zitten (gewoon omdat dat stiekem bij Volvo hoort  ), denk ik dat ze uiteindelijk beter af zijn bij een andere, grote partij. Het is natuurlijk hartstikke mooi dat Saab weer volledig Scandinavisch wordt, maar of dat op de lange termijn de beste oplossing is, dat moeten we maar afwachten... Laten we hopen dat Volvo in elk geval door de strijd heen komt en niet een reliek van vroeger tijden wordt.
Tot slot: heilige huisjes bestaan al lang niet meer. Zelfs Jaguar is inmiddels zo Indiaas als curry op je riksja! ;D
Waar het hart Volvo van is...
Topics: 8
Van die Chinezen ben ik nog niet zo zeker. AB volvo, de vroegere eigenaar zou daar een veto tegen gesteld hebben en anderzijds zou er ook een Zweedse investeringsgroep waaronder veel volvo-medewerkers onder de naam "JACOB" een bod willen doen.
Laat ons hopen dat de Chinezen er niet mee gaan lopen. Ze zijn alleen geinteresseerd in Westerse know how om daarna de boel te laten doodbloeden.
Kan niet geloven dat de Zweden erg veel verandering in het bedrijf zullen krijgen zodra ze zijn overgenomen door Chinezen.
Tenminste als je ziet wat voor een misbaksel uit dat land komen :S (Brilliance)
Ach en echt ÃÂcht Volvo is het niet meer geweest na de overname van Ford kijk maar is naar de nieuwe styling van de C70.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
danielk schreef:Volvo is bij mij gestorven in 1999 toen ze overgingen op die gestroomlijnde vormen zoals op de s80. S70 blijft toch de echte laatste Volvo Sedan samen met de V70 station eerste model.
Dáár sluit ik me bij aan
Groeten van Frans
ZwerverRoodbaard schreef:Kan niet geloven dat de Zweden erg veel verandering in het bedrijf zullen krijgen zodra ze zijn overgenomen door Chinezen.
Tenminste als je ziet wat voor een misbaksel uit dat land komen :S (Brilliance)
Nee de huidige Volvo ziet er wel goed uit zeker
Groeten van Frans
Dat lees je toch in de regel eronder?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
De Ford is van de samenwerking alleen maar beter geworden hahaha en ik keek alleen naar die afzichtelijke x60 hoewel de v70 er ook niet mooier op werd. Dan vind ik de C70 nog meevallen.
Groeten van Frans
|