TheSaint77 schreef:interessante discussie dit. Dus ik heb m ff gesplitst.
480rider schreef:De korte termijnvisie (waar ik het op het VOLVO-forum ook al over had) van Ford begint nu toch wel knap irritant te worden.
Ze willen het maar niet gaan zien, dat een korte termijn visie uiteindelijk de doodsteek is. (En Ford is net als GM eigenlijk al failliet.)
Kun je dit toelichten?
Even een toelichting van mijn kant:
Qua autoverkopen leiden deze bedrijven de Amerikaans markt en lijden ze al jaren zwaar.
De verkopen worden elk jaar opnieuw kunstmatig op niveau gekrikt, door mega kortingsacties. Zo lijkt alles nog OK, maar wordt dus niet meer verdient aan de verkoop.
Vroeger was alles in eigen hand (vooral Ford was zeer berucht, tot aan een eigen bedrijfs geheime dienst aan toe). Alle toeleveranciers waren van de bedrijven in kwestie.
Die toelevering is al afgestoten, want die draaiden met verlies. (Heel gek, als je de USA kwaliteit kent

) Bv. Delco is technisch failliet (GM).
Er wordt alleen nog maar verdient op de financiele producten, de Ford bank, voor al uw (auto-)leningen.
Op het moment dat de USA consument de wagens niet meer met korting kan kopen en/of niet meer financiert, is er een groot probleem :?
Dus op het bouwen en verkopen van auto's zijn deze bedrijven technisch failliet.
[size=9px]Dit is geheel mijn eigen mening en inzicht, gebaseerd op vanalles, maar vooral gevoel en een beetje autobladen en het journaal

[/size]