Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
schuddende b23e
#31
De hele opbouw van het vooreind van de krukas hangt van spieën aan elkaar. Om die laatste spie te bekijken moet je de krukas tegenhouden (makkelijkst bij het vliegwiel of met het speciaal gereedschapje wat er voor is) en de flens eraf te halen, zit loeivast. En om hem er weer op te zetten heb je een momentsleutel nodig, aandraaien tot 165 Nm.

Ik zou m gewoon op gehoor afstellen en de gradenboog laten voor wat ie is. Naarmate het ontstekingstijdstip beter wordt, gaat de motor makkelijker en sneller draaien.
ALs het stationair te hoog wordt moet je dat bijstellen. Ik denk dat deze motor een stationair regelklep heeft, dus dat ie het zelf probeert tot zekere hoogte, op beide brandstoffen. Met een schakelaartje bij de gasklep.
Eerste manier om het stationair dan omlaag te krijgen is de gasklep zelf controleren, of die niet te ver open staat. En daarna eventueel met de CO schroef, het mengsel armer maken. Ideaal doe je dat met een CO meter. Dat wordt een heel gedoe, misschien de moeite om een garage te vinden die met K jet vertrouwd is (zo veel weet ik er ook niet van). Ouwe Benzen vooral, AUdi's, VW's, en Volvo uiteraard.

Controleer ook bij 2500 rpm. EN dat dan voor beide brandstoffen, zodat ie beide zo goed als hetzelfde loopt, goed reageert op het gaspedaal en makkelijk start, warm en koud.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#32
Ja ik denk niet dat k de poelie er af ga halen. Dat staat denk ik wel goed hoewel ik nu wel nieuwsgierig geworden ben. Ik heb zo'n impact boormachine zo'n dikke om wielen etc mee los te maken dus daar zal die krukasbout ook wel mee los willen. Vast draaien wil ook wel maar als dat zo precies moet heb ik inderdaad een tegenhouder nodig.

Antwoord
#33
Ik heb de ontsteking nu veel vroeger gezet iets van 20 graden voor ontsteking maar hij loopt nu echt wel goed!! Weer LPG gekocht vandaag was weer voor het eerst onder de 80 ct!
Verder de wielkuipen achter helemaal schoon gemaakt en in de rx5 en rx10 gezet.

Antwoord
#34
Het is al weer even geleden maar de b23 e schudt niet meer! Ik was naar KDL gegaan (Voor mij niet bepaald naast de deur maar ik heb familie in Son wonen ) om kleppen t laten stellen. Daar werd geconstateerd dat een van de rubbers van de injectoren lekte. daarnaast waren de houders ook krom. hierdoor liep hij dus niet mooi rond en dat is achteraf wel logisch en past bij het idee dat ik had dat hij op drie liep. Hij loopt nu weer mooi en ook ontsteking weer op normale tijd gezet ietsjes meer voorontsteking ik dacht 8 graden ipv 5 wat volgens de boeken bij een b23 e hoort ook gas weer wat bijgesteld en hij loopt nu ook mooier stationair en hij loopt weer op benzine mooi rond. Kortom was een goede zet om naar KDL te gaan. Was ook aardige gast wel.

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  schuddende motor (B200) heideltje 27 18.319 17 February 2021, 18:35
Laatste bericht: BartJu
  B23E start niet goed. polestar-volvo 1 2.060 18 January 2020, 13:28
Laatste bericht: Arjen508
  Verschil B23E of B23F 240 GLT lenlux 4 5.489 31 October 2016, 21:14
Laatste bericht: skidje
  B23E vraag dashdot 11 8.043 6 October 2016, 17:43
Laatste bericht: dashdot
  Injector doet niet goed mee bij minder toeren b23E lenlux 5 4.063 2 August 2016, 11:37
Laatste bericht: simplicity
  Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen??? S_Janse 21 19.904 10 December 2015, 14:23
Laatste bericht: Rob
  B23e-b230f. polestar-volvo 8 5.428 18 November 2015, 22:33
Laatste bericht: Jambon
  Hoe vroege B23E of latere B23E te herkennen? lenlux 6 4.907 15 August 2015, 13:36
Laatste bericht: Marc1970
  Schuddende motor daanweijer 2 1.919 20 February 2015, 18:04
Laatste bericht: daanweijer
  slechte start volvo 740 b23e (k-jetronic) Joost93 4 4.569 28 December 2013, 18:23
Laatste bericht: Joost93

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)