Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe bobine probleem
Hoi Smile

Ik heb vandaag een nieuwe performance bobine ontvangen, en aangesloten. Maar ik heb een probleem, als ik het gaspedaal snel helemaal intrap puft de auto en gebeurt er vrij weinig, maar als ik geleidelijk op het gaspedaal druk accelereert hij normaal. En stationair is ook geen probleem. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ben ik een aansluiting vergeten, of moet de motor opnieuw afgesteld worden?

Graag zsm antwoorden als je kan Smile
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Niemand een idee? Sad

Ik ga vanmiddag even de oude bobine terugzetten en kijken of het echt puur aan de nieuwe bobine ligt. Ik heb de bobine weg bij EDS Classic auto & motor parts, hij heet Flame-Thrower, specificaties:

Code:
* Output van 40.000 Volt.
    * De Ohm weerstand maakt deze bobine geschikt voor Ignitor I en Ignitor II ontsteking en voor contactpunten maar ook voor vele andere after-market ontstekingen.
    * Keuze uit klassiek zwart of exclusief en sportief chrome.
    * Maten 54mm rond en 152.5mm lang.
    * Leverbaar in 3 Ohm primaire weerstand voor 4 en 6 cilinders en 1.5 Ohm primaire weerstand voor 8 cilinders motoren.
    * 2 jaar Garantie.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
onsteking gecheckt??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:onsteking gecheckt??

Nee ik heb heb niet zo'n stroboscoop apparaat, maar hij draait prima op hoge toeren, dat is het rare. Hier: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=2079 heb ik precies hetzelfde probleem gevonden, dat zat iig wel in de bobine. Ik denk dat ik hem maar terugstuur.
Antwoord
hmm.
ik heb in mijn 240 de bobine van een BMW 525 zitten, die is ongeveer het zelfde formaat als volvo in de 16V en turbo modellen gebruikt. Geen enkel probleem hier...

de computer past zelf ook de programmering aan als er dingen in de motor veranderen. Misschien is dat nog bezig?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Volgens de meneer van EDS moet er een 3.0 ohm in, maar nu ik de oude doormeet kom ik er achter dat dit een 1.5 ohm is, zou dat het kunnen zijn?!
Antwoord
Nou, ik heb de oude er maar weer op gezet, rijd weer prima. Ik probeer heb wel om te ruilen voor een 1.5Ohm, misschien dat dat het is.
Antwoord
Even gemailed met de verkoper, die raadde aan om even te meten of er misschien een weerstand(sdraad) tussen de bobine en het contactslot zit, dit is dus het geval, in plaats van 12V geeft de multimeter 9,75V aan. (op de oude)

Heeft iemand enig idee waar deze weerstand zit of is het misschien de draad zelf?
Antwoord
ik weet niet of het bij Volvo ook zo is, maar Ford had indertijd gewwon weerstandsdraad naar de bobine liggen. Het zou dus bij onze bolides ook zomaar kunnen
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Zou best kunnen, maar ik baal er een beetje van, er is namelijk een gasinstallatie ingebouwd onder het dashboardkastje, en daarmee is de hele elektra door de war, en heb ik aan de schematics helemaal niks. Onder het rechter A frame hoort namelijk een Stekker te zitten, daar komt op nummer 6 de draad van de bobine in het blauw binnen, waarna hij in het rood en dan blauw-rood naar het contact gaat. Ik kan hem iig niet vinden en dus ook niet doormeten want die hele stekker is er niet meer Cry
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  probleem met remlichten en binnenverlichting DanielR 2 362 14 April 2025, 08:19
Laatste bericht: DanielR
  Aansluiten bedrading b230 voor vonk bobine Keesrutten260 1 716 11 May 2024, 21:03
Laatste bericht: Marc1970
  Probleem met Volvo radio aansluiting Kogelman 6 1.656 23 February 2024, 18:16
Laatste bericht: Kogelman
  Probleem met grootlicht 240 1986 TenBrick 9 5.569 7 July 2021, 06:15
Laatste bericht: Grey240Polar
Wink Start probleem maar toch ook niet Lubse 11 7.109 6 April 2021, 15:22
Laatste bericht: Lubse
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 3.571 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  Probleem met ontsteking Mark244 11 10.028 4 June 2018, 21:07
Laatste bericht: Mark244
  Probleem met het klokje CK070 4 6.052 6 March 2017, 18:13
Laatste bericht: Joost Zuidam
  Achterruitverwarming probleem JaapV 1 3.305 11 November 2016, 16:00
Laatste bericht: Marc1970
  Nieuwe bobine Joost Zuidam 2 3.635 15 August 2016, 13:53
Laatste bericht: Joost Zuidam

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)