Topics: 36
Grille,
Joh wat kun jij schrijven zeg. Ik zal is kijken hoe de ruiten er uit zien van mijn reserve deuren. Zijn die niet naar mijn zin dan zit er niets anders op maar dan hou ik ze. Wat betreft de spiegels en de driehoekjes die kunnen er wat mij betreft bij ik heb er niets aan want ik heb nog elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels liggen. Compleet met kabelboom en schakelaars. En daarbij zit er op de deuren die ik heb liggen een heel ander model spiegel. Raam mechanisme blijft ook zitten maar de deur hendels hou ik die laat ik verchromen tzt. Op mijn super polar zit een zwarte handel en op mijn witte zat een hele mooie verchroomde. Die laatste gaat absoluut niet weg en ga ik weer gebruiken op mijn nieuwe klep. Rubber van de achterklep heb ik niet meer die was keihard en sloot niet meer lekker af, weggegooid dus.
Ik laat je zo snel mogelijk weten wanneer de portieren eruit zijn, als je komt hoef je maar 1 keer langs te komen.
Gr Rene
Topics: 1
Hai Rene,
Dank voor je compliment. Ik heb een creatief beroep, zal daar van komen. Maar, jij kunt er ook wat van, hoor.
Ok., ik wacht wel. Ik heb al enkele reparateurs voor de rotte plekken in de bodem gehad, werd niks, volgende week weer een. Dus ik ben nog wel even bezig. . .
dopski,
als ik iets duidelijk wil maken en een misverstand wil uitsluiten, moet ik het omstandig vertellen anders schep ik nog meer misverstanden. Oude Volvo’s oplappen is al apart, maar de techniek is oud. Veel kan al zijn vergeten en tussen de bedrijven door is het leuk je geheugen eens op te frissen.
grille
Grille,
Ik heb een probleem. Ik zit op dit moment thuis met een slijmbeurs ontsteking in mijn linker knie. Gevolg is dat ik sinds maandag voorlopig rust moet houden van de huisarts. Alles loopt dus uit. Zo ook het uitnemen van de portieren. Ik heb nog geen zicht op herstel dus aankomend weekend wordt niks met het demonteren van de deuren. Als ik aankomend weekend beter ben dan ga ik eerst weer verder met het bestraten van mijn tuin want daar was ik druk mee tot ik maandag wakker werd met een dikke knie. Ik heb mijn vrouw beloofd dat het leggen van de boerengeeltjes niet al te lang zou duren en die belofte wil ik wel nakomen. Onze afspraak zal denk ik verplaatst moeten worden naar een latere datum. Ik houd je wel op de hoogte. Mocht je tegen goede portieren en achterklep aanlopen voor een mooi prijsje zou ik dat doen. Ik denk dat je bij mij ff geduld moet hebben het heeft voor mij nu even geen prioriteit nl. Het werk thuis gaat na mijn herstel ff voor. Ik hoop dat je hiervoor begrip hebt.
Gr Rene
Hallo Rene,
Een slijmbeursontsteking? Niet zo goed. Zover ik weet heeft dat veel rust nodig. Tijdens het leggen van tegels in mijn garage jaren geleden voelde ik iets prikken in mijn rechter knie, alsof het punaises waren. Alleen lagen er totaal geen punaises in de buurt. De vloer was redelijk schoon. Nu is dat soort werk geenszins mijn routine, ik heb bureauwerk gedaan. Dus ik kon wel problemen verwachten en die kwamen ook: water in mijn knie. Ik kon er vrijwel niets mee, buigen deed pijn, strekken nog meer. En dik dat’ie was! De huisarts prikte met een dikke naald in de knie en tapte er ongeveer een kopje water uit. Het heeft ongeveer zes weken geduurd voor de knie weer zo goed als de oude was. En toch voel ik soms nog wat, vooral speling. Het rammelt en kraakt wat als ik mijn been schudt!
Jij hebt ongeveer zoiets. Knie-en zijn kwetsbaar (mijn cedille-toets werkt niet meer).
Als je in de toekomst niet voortdurend met je knie wilt tobben moet je echt rust nemen en de adviezen van de huisarts ter harte nemen. Na wat weken rustig beginnen met oefenen en met kracht zetten. Kniebeschermers helpen ook, die zijn er in diverse maten en bescherming. Neem anders een dik kussen onder je knie-en.
Ik heb geen haast. Voorlopig ben ik even gestopt met deuren zoeken. In september as. worden de rotte bodemgaten hersteld. In dit tempo gaat het nu ongeveer. Ik heb marktplaats platgezocht naar clignoteurs, die goed waren heb ik inmiddels al en die overbleven waren niks voor mij. Het duurt altijd enige weken voor er nieuwe aanbiedingen op staan en dan zoek ik verder. Maar misschien kunnen we voor de deuren voor het najaar begint wel wat afspreken?
Beterschap gewenst!!!
grille
Ik heb jaren in de loodgieterij gewerkt en daarnaast ook veel voor mijzelf en altijd met de voorgeschreven pbm's en dus ook de kniekussens die je in de werkbroek kan doen ter bescherming van je knieën. Kreeg het vorige keer voor het eerst in september vorig jaar en toen wel zonder knietjes gestraat want het was bloedheet weer en ik was bij iemand anders en dus ff gauw je ken dat wel. Nadien niet veel werk op mijn knieën gehad. Vorig weekend ook met korte broek op de knietjes gezeten maar wel met een dik faom kussen (grijs) nog dikker dan wat in mijn werkbroek zit maar evengoed dus toch een slijmbeurs ontsteking. Denk toch dat het een sluimerend iets is of een voorbode van een beginnende versleten knie. Ik zal niet de eerste zijn die in die branche met versleten gewrichten komt te zitten. Maar ja het is zoals het is. Ik zit lekker op de bank met mijn been op de poef en een kussen onder mijn knie en koel de knie 3 keer per dag met een icepack en ik slik ontsteking remmers. Ik hoop dat ik volgende week weer naar mijn werk kan want dat thuis zitten is niks voor mij. Gelukkig heb ik een toezichthouder functie en zit veel in de auto en sta bij werken te kijken hoe deze worden uitgevoerd.
Het zal de leeftijd wel zijn, ouderdom komt met de gebreken zeggen ze wel is. Hebben onze Volvo's ook last van.
Rene,
Nou je blijft er in ieder geval positief bij. Ik heb genoeg klaagzangen gehoord waarbij ik me afvroeg of de zanger dan niet iets anders kan gaan doen. Dat heldert de sfeer op.
Stratenmakers kennen jouw probleempje als de beste. Maar in de loodgieterij kruip je ook geregeld over (nieuwbouw)vloeren, en die zijn echt niet zo schoon als je zou willen. Nog voor je begonnen bent aan een klus zie je al wat je te wachten staat.
Versleten knie-en zijn geen pretjes. Alles wordt lastiger: traplopen, een stoep nemen, boodschappen doen, in een auto of (als dat eens gebeurd, en het gebeurd zeer beslist eens) in een trein stappen. Ik ken het.
Je staat er nooit bij stil, behalve als het je een keer overkomt, en dan . . .? Er is een oplossing en die kan ik je aanraden: een scootmobiel of een rolstoel. Voor een reis met de trein moet je wat extra’s doen, van te voren aankondigen bij NS dat je dat van plan bent want ze moeten een brug installeren. Een brug, . . . nou ja!
Meewarig gedrag van omstanders moet je of negeren of aanbieden zelf in de rolstoel te gaan zitten . . . met jouw beschadigde knie erbij.
Ouderdom komt met de gebreken, inderdaad. Maar voor iemand van midden veertig duurt dat nog wel even. Je hebt minstens nog een kwart eeuw goede jaren voor de boeg. Als je het met zoiets als een beursslijmonteteking maar rustig aan doet. Forceer het niet, je merkt anders later wat je eerder hebt verloren. En weg is weg.
Je zult wel bevroeden dat ik nog niet verder naar deuren zoek. Als we ergens in juli of augustus een afsprsaak kunnen maken is het mij goed. Maar dan ook niet later, graag!
Sinds onze regering uit een misplaatst en opgelegd solidariteitsgevoel heeft besloten van liefhebbbers van oldtimers toch nog iets van wegenbelasting te willen ontvangen zijn er velen geweest die op hun wraakgierige beurt hebben besloten “dat ouwe kreng” dan maar bij de sloper te deponeren. Andere deuren zijn er nog genoeg, misschien ook nog wel betere. Ik wil eerst de jouwe zien.
grille
13-07-2017
Hallo Rene,
Hoe gaat’ie?
Sinds je vertelde dat je problemen met je knie hebt (ik heb met de mijne ook problemen gehad) moest ik er aan denken. Als spieren niet gespannen worden is een mens maar een lappenpop. Ik hoop dat het nu een stuk beter gaat. Liggen de stenen al in een mooi patroon in je tuin?
Maar, daar ben ik ook nieuwsgierig naar, hoe gaat het met de deuren en de achterklep van jouw 245? Wanneer denk je dat ik ze kan ophalen? In september gaat de mijne naar de lasser om een twee gaten in de bodem dicht te maken, dan kan ik geen deuren halen. Daarna weer wel (tot eind november, moet hij de garage in).
Ik hoor het graag.
grille
Grille,
Met mijn knie is het weer oké, vervelend dat jij ook in de lappenmand zat. Ik ben weer volop aan het werk bij mijn werkgever en vooral ook thuis. Doordat ik een paar weken niet veel heb kunnen doen ligt er een hoop werk. Ik heb nog 2 weken om mijn erf te voorzien van boerengeeltjes en ik heb nog bij een kennis boomstammen liggen die gezaagd moeten worden. Dan 4 weken vakantie, of eigenlijk een werk vakantie thuis. En dan heb ik nog een paar weekenden om de rest af te maken. En hopen dat ik voor 23 september (tuinfeest)klaar ben. Wat er dan over blijft maak ik af en dan zitten we al weer in oktober.
Het loopt allemaal even anders als ik had gehoopt. Maar ik kan echt geen tijd vinden om naar de werkplaats te gaan, hoogstens om wat te pakken of te brengen maar daar blijft het bij. Ik vindt het helemaal niet erg als je ook verder zoekt. De beurs in Rosmalen is er in september ook weer. Daar staat ook altijd veel plaatwerk van de 2 serie.
Gr Rene
Hoi Rene,
Dank voor je update. Gelukkig gaat het goed met je.
Mijn knieprobleem was al jaren geleden maar ik herinner me het nog steeds goed.
Rosmalen is misschien een bezoekje waard maar ik weet zeker dat plaatwerk daar veel duurder is. Daarom wil ik nog vasthouden aan jouw aanbod. Na de maand september heb ik waarschijnlijk wel tijd, in de maand september, ik ken nog niet de precieze data, gaat de auto naar de lasser. Veel werk zal het niet zijn. Dus, als het kan, hodt mij svp op de hoogte?
grille
Ik hou je op de hoogte.
Gr Rene
|