Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
A_A schreef:Ik heb dat onder het rijden gehad een startmotor die zelf begon.
Incombinatie met je toerenteller probleem denk ik aan oplossende isolatie van je kabelboom. Tenminste dat was het bij mij bij deze problemen. ![[Afbeelding: 310602d150c1ca59d1954409e0102709.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161207/310602d150c1ca59d1954409e0102709.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank voor de tip! Heb een groot deel van de kabels onder de kap al vernieuwd laatst vanwege dit issue. Zal de rest even nalopen!
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Stekker ligt al klaar maar was nog niet geïnstalleerd.... vind nu 2 losse draden dicht bij elkaar... die gaan we even isoleren
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 253
Topics: 52
Lid sinds: Jun 2005
Gelukkig stond ie in z'n vrij! Ik zet m altijd in R of 1 dus ik houd dan mijn hart vast...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Is een automaat dus staat altijd in zijn p. Maar goed ook Idd! Maareuh, net na isoleren draden de accu aangesloten. Sleutel in contact, begon weer zonder om te draaien te starten. Ik kan slecht zien hoe het contactslot los gemaakt moet worden. Zijn Dat breekbouten?
Heb nu wel de stekker van het slot af. En kijk op de achterkant, zie schroeven zitten. Maar lukt me niet handig om het contact uit elkaar te halen als hij nog inde auto zit.
Iemand tips?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Verder trouwens geen rotte bekabeling meer tegengekomen in het motorruim, dus die sluit ik verder even buiten nu. Denk dat er ergens binnenin het contact iets is afgebroken na 40 jaar en nu soms sluiting veroorzaakt.
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Je zou even kunnen kijken op welke draad het start signaal loopt. Misschien dat die draad zelf ergens contact maakt met een plus?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
7 December 2016, 16:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 December 2016, 16:37 door Marc1970.)
Het bakeliet deel zit met 2 platte schroeven aan het slot deel, met zo'n stubby schroevendraaier zal dat wel losgaan.
De zelfoplossende bedrading was een milieudingetje, alleen in bepaalde jaargangen te vinden.
De automaat heeft zelfs nog een extra startonderbreking in de draad naar pin 50 op de startmotor, die zit in de pook, je kan hem alleen starten in P en N. ALs ie in D staat, zou het auto-start fenomeen voorbij moeten zijn.
Zoiets onder de pook:
http://cleanflametrap.com/neutsw.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Live update, schroeven zijn los, nu bakje eruit wippen
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
![[Afbeelding: 347aef95d3082c4a145831742a3be141.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161207/347aef95d3082c4a145831742a3be141.jpg)
Inmiddels binnen aan de eettafel. Buitenaf geen vreemde dingen te zien...
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 253
Topics: 52
Lid sinds: Jun 2005
Eiken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08