Berichten: 75
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2010
misschien....
ga ik een poging wagen om een perfekt werkende deltamil-airco
van de ene 240 in de anderen 240 over te bouwen
heb er nog niet echt zicht op dus
heeft iemand voor mij een foto/overzicht van alle onderdelen van een deltamil ?
misschien ook eentje van een originele 240-airco
want
stel nou dat...
je een origineel bedieningspaneel er in wilt hebben
hoe verenig je deze twee systemen met elkaar tot een perfekt werkende airco ?
wat heb je nodig ?
groet
240 sedan B230F LH2.4 AW71
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk als je een origineel bedieningspaneel er in wilt hebben.
Een Deltamil is ideaal voor een auto waar achteraf airco in wordt gebouwd omdat je oude kachel niet hoeft worden uitgebouwd.
Berichten: 75
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2010
bedankt voor de foto van het hele gebeuren
dat helpt voor een iets beter overzicht
is eigenlijk helemaal niet zo veel aan onderdelen
bij mijn demontagevolvo zit er nog wel een fan op de radiator
de kachelventilator van mn 'nieuwe' begint te krijsen op 1 dus....
hoelang hoort zo'n ding eigenlijk mee te gaan ?
origineel is zo mooijjj maar
vraag me af of het verstandig is een gebruikte originele airco-unit te hergebruiken
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
222 schreef:de kachelventilator van mn 'nieuwe' begint te krijsen op 1 dus....
Stand 1 sowieso beter niet gebruiken. Daarin slijt hij bovengemiddeld hard.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
222 schreef:vraag me af of het verstandig is een gebruikte originele airco-unit te hergebruiken
Als ie prima werkte in de vorige auto en je hem na demontage niet te lang ongebruikt laat liggen dan is het geen probleem
Berichten: 75
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2010
Arjan. schreef:Stand 1 sowieso beter niet gebruiken. Daarin slijt hij bovengemiddeld hard.
bedankt voor dit 240-weetje
240 sedan B230F LH2.4 AW71
Berichten: 75
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2010
jos245 schreef:Als ie prima werkte in de vorige auto en je hem na demontage niet te lang ongebruikt laat liggen dan is het geen probleem
wat betreft de deltamil ga ik het ( proberen ) dezelfde dag uit en weer in te bouwen , volvoneuzen tegen elkaar
dus de aircokachel' achter het bedieningspaneel wat al wat jaartjes op een sloop ligt is geen aanrader
het koelmiddel zal eruit moeten en heb
begrepen dat je dat zonder risico kunt laten vervliegen.
maar via welk 'kraantje' en hoe weet je wanneer hij leeg is?
240 sedan B230F LH2.4 AW71
Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Het koelmiddel is een gas en staat onder druk, bij het loshalen van de eerste koppeling zal het dus ontsnappen, officieel is dit een milieudelict.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Laat de aircoslangen in de motorruimte zover dat mogelijk is zoveel mogelijk vast zitten aan de componenten. Wat niet los is geweest zal niet gaan lekken en zo verlies je ook weinig smeermiddel in het systeem.
De slang door het schutbord moet uiteraard wel los.
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
Ik weet niet waar je woont, maar hier in Geldrop zit een aircospecialist, die je er goed bij kan helpen/ondersteunen (Airco-Bolt) Ook met vullen!